משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

קדחת הבהרות: הכירו את חיידק הכלבים שמסוכן לבני האדם

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

כשמדברים על בריאות ותחלואה בקרב כלבים, לרוב מתייחסים לאותן מחלות ומצבים רפואיים שעלולים לפגוע בבעל החיים עצמו. אך האם ידעתם כי ישנן מחלות מסוימות של בעלי חיים שהן מסוכנות ביותר גם לבני האדם? 

אחת הדוגמאות המובהקות לעניין הזה היא אותה המחלה המכונה קדחת הבהרות. זו תסמונת ייחודית אצל כלבים שעלולה להיות מסוכנת ביותר ואף קטלנית אם בני אדם נדבקים בה. אם אתם מגדלים כלב בבית, חשוב מאד להכיר את התופעה לעומק, את התסמינים שלה, את דרכי המניעה ואפשרויות הטיפול במקרה של הדבקה. 

רגע לפני שמתחילים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של תכשירים לכלבים, מותגים איכותיים שיבטיחו כלבים נקיים מטפילים ובריאים תמיד. מוזמנים להתייעץ בכל שלב!

מהי קדחת הבהרות?

קדחת הבהרות (המכונה לעתים גם טיפוס הבהרות) היא בעצם שם המתאר קבוצה של מחלות. לכולן אחראי חיידק ריקציה שהוא בעצם סוג של טפיל תוך תאי. לאחר שקרציה הנגועה בטפיל עוקצת בני אדם, החשש העיקרי הוא מהתפשטות מהירה של הזיהום דרך מחזור הדם. מה שעלול כאמור גם להיות קטלני (לצערנו לא חסרים מקרים כאלו). 

ההשפעה של קדחת הבהרות על כלבים

מה שמעניין הוא שבמרבית המקרים, כלבים כלל לא מפתחים תסמינים של קדחת הבהרות. במקרים נדירים יותר אפשר לראות אצל כלבים תסמינים כמו בצקות, שיבושים במערכת הלימפה ולעתים גם דימומים מהאף. בכל מקרה, הטיפול בקדחת הבהרות הוא פשוט ומרבית הכלבים מתגברים על זה די בקלות. כמובן שאם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מזה, מומלץ לגשת לבדיקה אצל הוטרינר. במיוחד כדי להבטיח את שלומם של בני האדם בסביבה. 

ההשפעה של קדחת הבהרות על בני אדם

כאן כבר הסיפור הוא שונה לגמרי וקדחת הבהרות זה עניין מסוכן בהחלט עבור בני האדם. התסמינים הראשונים מזכירים במידה רבה סימפטומים של שפעת ולכן הרבה פעמים נוטים להתבלבל בימים הראשונים. בין התסמינים השונים אפשר למצוא דברים כמו חום גבוה מלווה בצמרמורת, חולשה ועייפות, כאבי שרירים, כאבי עצמות, כאבי ראש, סחרחורות והקאות.

לאחר כשלושה עד חמישה ימים יתפתחו הבהרות (על שמן נקראת הקדחת). זו מעין פריחה של כתמים אדומים קטנים בעיקר באזור הפנים, הידיים וכפות הרגליים. במידה ולא מתבצע אבחון וטיפול בזמן, קדחת הבהרות עלולה להדרדר ולגרום לשלל הפרעות נוירולוגיות, דלקת ריאות, דלקת שריר הלב, ובמקרים קשים כאמור גם מוות. 

חשוב לדעת שבני אדם לא מסוגלים להדביק זה את זה בקדחת. בהחלט יכול לקרות מצב שבו קרציה נגועה עוברת מאדם לאדם ומדביקה יותר מאחד. 

טיפול בקדחת הבהרות

בגלל שמדובר בזיהום ממקור חיידקי, הטיפול היעיל והמהיר ביותר הוא טיפול אנטיביוטי. אך חשוב להבין כי הוא יעיל כל עוד הוא ניתן בזמן. במצב כזה לרוב ניתן לראות הטבה במצב הבריאות בתוך 24 עד 48 שעות. כך או כך חשוב לקבל טיפול מוקדם ככל הניתן כדי למנוע סיבוכים מסוכנים ומיותרים. 

הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה

לא, אתם ממש לא צריכים לחיות בחשש מפני הקדחת, אבל כן חשוב מאד שנדע ליישם שיטות מניעה יעילות שיפחיתו את הסיכון למינימום. בגלל שהתפשטות הקדחת בקרב בני אדם תלויה בקרציות נגועות אצל הכלב, הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות הוא למנוע מטפילים כאלו לשגשג. את זה נוכל לעשות על ידי טיפול שוטף בכלבים שלנו ופעולות טיפוח יזומות כמו:

  • מקלחות וניקיונות של הכלבים שלנו עם שמפו דוחה טפילים לכלבים. 
  • סירוק והברשה יומיים של פרוות הכלבים. 
  • שימוש במגוון תכשירי הדברה למניעה וקטילה של קרציות, פרעושים ופשפשים.

לסיכום

חשוב לזכור מעתה שהקפדה על ניקיון הכלבים שלנו הוא חיוני. לא רק בשביל החברים שלנו על ארבע, אלא גם בשבילנו האנשים שמגדלים אותם. סוגים שונים של קרציות ומזיקים יכולים להיות מסוכנים בהחלט. חשוב שנעשה כל מה שאפשר כדי לשמור עלינו ועל המשפחה. 
כאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של מוצרים כאלה. החל מסוגים שונים של שמפו לכלבים, דרך אמפלות, תכשירי הדברה וקולרי הדברה ועד מסרקים/מברשות ומוצרי טיפוח לפרווה. 

רוצים לדעת עוד על קדחת הבהרות ומוצרי טיפוח והדברה? צרו קשר עם המומחים פט בסט ונשמח לעזור!

כתבות נוספות

איך לבחור כלוב לתוכי שלי
המשפחה מתרחבת: כך תערכו היכרות בין הכלב לתינוק החדש
שעלת מכלאות- על התסמינים ועל הטיפול
נשיכת כלב: מה לעשות כשזה קורה ומתי זה עלול להיות מסוכן?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן