משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אקיטה אינו

תוכן עניינים

להשמעת הכתבה

האקיטה אינו הוא גזע כלבים גדול ועוצמתי עם נוכחות אצילית ומאיימת. הם שימשו במקור לשמירה על המלוכה והאצולה ביפן הפיאודלית. כלבים אלה עקבו וצדו גם חזירי בר, ​​דוב שחור ולפעמים צבאים.

האקיטה אינו נסוג מאתגרים ואינו פוחד בקלות. כתוצאה מכך, הם שומרי משפחותיהם חסרי פחד ונאמנים. עם זאת, הם גם כלבים מלאי חיבה, מכבדים ומשעשעים כאשר הם מאומנים כראוי ומתרועעים בחברה.

כלבים מגזע זה הם בני לוויה נאמנים שיהיו מחוברים לאדם הנכון לכל החיים וירעיפו עליהם הערצה ואהבה. לכן, אם אתה ומשפחתך עומדים באתגר ושקולים לאמץ אקיטה, יהיה לך חבר לכל החיים שלא יאכזב אותך.

האקיטה הוא כלב שרירי בעל מעיל כפול משושלת יפנית עתיקה המפורסם בכבודם, האומץ והנאמנות שלהם. בארצם מולדתם, הם זוכים לכבוד כמגיני משפחה וסמלים לבריאות טובה, אושר וחיים ארוכים.

בריאות

כמו כלבים רבים, אקיטאס יכול לחוות נפיחות, מצב פתאומי מסכן חיים שבו הבטן יכולה להתפתל ללא התערבות וטרינרית. נפיחות היא מצב חירום רפואי, ובעלי אקיטה צריכים ללמוד לזהות את הסימנים. בעלים פוטנציאליים צריכים להיות בטוחים לעבוד עם מגדל מכובד שבודק את הייחוס שלו או שלה לדאגות בריאותיות כגון הפרעות עיניים ובלוטת התריס, ודיספלסיה של מפרק הירך, מום במפרקי הירך שעלול לגרום לכאב ודלקת פרקים.

טיפוח של אקיטה אינו

אקיטות נוטות להיות נקיות וכמעט ללא ריח שמאפיין כלבים. הם אינם דורשים טיפוח מקיף, אך יש להבריש את הפרווה הכפולה העבה והיוקרתית שלהם לפחות פעם בשבוע כדי להיראות במיטבו. למרות שהאקיטס נושרים רק בצורה מינימלית רוב הזמן, צפו שהפרווה הצפופה שלהם תנשור פעמיים בשנה, שם היא תישמט כל כך בשפע עד שהיא יוצאת בגושים בכל הבית שלכם. בזמן זה עוזר להבריש את הכלב בתדירות גבוהה יותר כדי להיפטר מהפרווה המתה. כמו כן יש לגזוז את הציפורניים באופן קבוע, שכן ציפורניים ארוכות מדי עלולות לגרום לכאבים ולבעיות לכלב. זכור גם לצחצח את השיניים של הכלב לעתים קרובות כדי להבטיח בריאות השיניים.

אקיטה אינו
אקיטה אינו

אימון וספורט

האקיטה בדרך כלל אינו זן פעיל במיוחד, אך דורש פעילות גופנית מתונה. ריצה קלה או הליכה מהירה מסביב לבלוק לפחות פעם ביום יכולה לענות על הצרכים של רוב האנשים מהגזע. אקיטס גם נהנים לשחק בצורה אנרגטית. למרות שהם כלבים גדולים, זכרים שוקלים לעתים קרובות יותר מ45 ק"ג, עם פעילות גופנית יומיומית מספקת, אקיטס יכול להסתדר היטב בבית קטן יחסית. הם כלבים עמידים שגודלו כדי לעמוד בתנאי החוץ הקשים של צפון יפן, אבל הם גודלו ככלבי בית ושומרים כמו גם כציידים, ומסתגלים היטב לחיים בבית.

אילוף

אקיטות אינטליגנטיות ונאמנות מאוד, אך יש להן גם אופי עצמאי ועקשן. ככלבים גדולים וחזקים מאוד, חיוני לאמן אותם בעקביות, החל מגיל הגור. הם שומרים אינסטינקטיביים, ולכן חשוב במיוחד שלאקיטות יהיה סוציאליזציה מוקדמת ונרחבת כשהם צעירים. עליהם ללמוד לקבל מגוון רחב של זרים ולא לתפוס אותם כאיום. בגלל עצמאותם ודחף הטרף החזק שלהם, אסור שהם יהיו חופשייםת באזור לא מאובטח. אקיטס נוטים להיות תוקפניים כלפי כלבים אחרים, במיוחד מאותו מין, ויש לנקוט בזהירות רבה באינטראקציות עם כלבים.

תזונה של אקיטה אינו

יש מומחי גזעים שממליצים להאכיל אקיטס מגיל 7 שנים ומעלה בתזונה 'קלה' או פחות צפופה בקלוריות כהגנה מפני התפרצות אפשרית של מחלת כליות. חלק מהכלבים נוטים לקבל עודף משקל, אז צפו בצריכת הקלוריות וברמת המשקל של הכלב שלכם. חטיפים לכלבים / פינוקים יכולים להיות כלי עזר חשוב באימון, אבל מתן יותר מדי עלול לגרום להשמנה. למד אילו מזונות אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו לא. בדוק עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל או התזונה של הכלב שלך. מים נקיים וטריים צריכים להיות זמינים בכל עת. 

באתר של פט בסט מזון לכלבים מומלץ מהמותגים המובילים ביותר. כמו כן אוכל רפואי לכלבים לבעיות השמנה או לבעיות בכליות.

עוד על אופי הגזע

אקיטות הם כלבים חסונים וכבדי עצמות מסוג שפיץ בעלי קומה מרשימה. גובהם כחצי מטר. לאקיטס יש פרווה צפופה שמגיעה במספר צבעים, כולל לבן. הראש רחב ומסיבי, ומאוזן מאחור על ידי זנב מלא ומפותל. האוזניים הזקופות והעיניים הכהות והבוהקות תורמים להבעת ערנות. זהו סימן היכר של הגזע. אקיטות הם כלבים שקטים וקפדניים. אקיטה אינו נזהר מזרים ולעתים קרובות אינו סובלני כלפי בעלי חיים אחרים. אקיטס ישמח לחלוק את הצד המטופש והחביב שלהם עם בני משפחה וחברים. הם משגשגים על ידידות אנושית. האקיטה הגדול, בעל החשיבה העצמאית, מתוכנן להגן על אלה שהם אוהבים. הם חייבים להיות סוציאליים היטב מלידה עם אנשים וכלבים אחרים.

כתבות נוספות

שיצו – גזע כלבים
איך לאלף כלב בוגר?
קור כלבים בחוץ גם לכלבים
טרייר אירי (Irish Terrier)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן