משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלבים מדברים מבלי לומר מילה

תוכן עניינים

מי מאיתנו בעלי הכלבים לא חולם מדי פעם להיחנן ביכולת להבין את שפתם של ההולכים על ארבע ובכלל, להבין על מה כלבים מדברים וחושבים בכל רגע נתון. בין אם מדובר בנביחות בלתי פוסקות ללא כל סיבה הנראית לעינינו ובין אם במבט חודר ועמוק – כל אחד מאיתנו היה מייחל לדעת מה עובר במוחם של היצורים המקסימים באותם רגעים.

אז נכון שאף על פי המחקרים המרובים שנעשים בנוגע לחקר התנהגותם של חברינו ההולכים על ארבע, ישנן עדיין לא מעט שאלות והתנהגויות שטרם נפתרו, אך מגמת הלמידה בהחלט ברורה. נכון להיום, קיימים לא מעט סימנים ומאפיינים ברורים שבאמצעותם ניתן להבין את חברינו הכלבים.

במאמר שהכנו במיוחד עבורכם, ניתן את מלוא הדגשים על הפעולות השונות שהיצורים הכה מקסימים שלנו עושים במטרה להבין על מה בעצם כלבים מדברים. חשוב לציין, כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, שרוב ההסברים שנחשוף בפניכם נמצאים עדיין על הסקלה שבין השערות לעובדות מדעיות ולכן קיימים מספר פירושים לכל התנהגות והתנהגות, קל וחומר כשמדובר בכלבים מגזעים ובגילאים שונים.

כלבים מדברים באמצעות העיניים

וודאי יצא לכם להיתקל בארסנל המבטים השונים שיש לכלב שלכם להציע – החל מאותו מבט חמוד מהפנט שמתחנן אליכם לדבר מה ועד למבט הכועס\המפוחד שמרמז על דריכותו של בעל החיים שלכם – כלבים מדברים באמצעות העיניים ואם לומר את האמת, הם עושים זאת מצוין.

כלבים מדברים
כלבים מדברים באמצעות העיניים.

עיניים דרוכות ופקוחות

כאשר אתם רואים את הכלב שלכם מביט לעבריכם במבט דרוך כששתי עיניו פקוחות לרווחה, ככל הנראה מדובר במן בדיקת ערנות מבחינתכם; חברכם ההולך על ארבע מחכה לפעולה\תגובה מצדכם שתעיד עבורו על כך שמירב תשומת הלב מתרכזת אך ורק בו באותם רגעים.

עיניים מכווצות ומפוקסות

בדומה מאוד לסעיף הקודם, גם מבט זה מרמז על ציפייה והמתנה של כלבכם לפעולה כלשהי מצדכם (לרוב לשעת המשחק או לטיול שלו). כמו כן, ניתן להבחין בכך בקלות אך מנגד חשוב לשים לב שאכן מדובר במבט רצוני מצדו של הכלב ולא בגורם חיצוני המציק לו לאורך זמן.

כלבים מדברים בעזרת הזנב

הזנב, אולי החלק היותר 'דברן' שיש לחיית המחמד המקסימה שלכם להציע, הוא כנראה גם אמצעי התקשורת המוכח ביותר שעל פיו ניתן לאבחן שינויים במצב רוחו של הכלב שלכם.

הכלב מכשכש בחלקו התחתון של זנבו

במידה ואתם נתקלים בכלבכם מכשכש בזנבו (בעיקר בחלקו התחתון של הזנב), השתדלו לשים לב האם מדובר בכשכושים מהירים או באיטיים. כשכוש איטי מעיד על חוסר הבנה בסיסית של המתרחש באותם רגעים בעוד מנגד, כשכוש מהיר ויציב מצביע על ביטחון רב בכל המתרחש בכלל ובכם, בבעלים שלו, בפרט.

כלבים מדברים
כשכוש בזנב עלול לרמז רבות על מצב רוחו של הכלב.

הזנב מצביע כלפי מעלה ומתנועע בעדינות

כאשר אתם נתקלים במצב הנ"ל של הזנב, סביר להניח כי מדובר בבדיקת גבולות של כלבכם לסיטואציה בה אתם נמצאים ולעיתים אף הרגשת שליטה של האחרון. לרוב תתקלו בסוג זה כאשר תדרשו מכלבכם לבצע פעולה מסוימת אך תיענו לכך בשלילה או בחוסר היענות מצדו של האחרון.

הזנב מקופל בין הרגליים

אחד הסימנים היותר מוכרים לכך שכלבכם חושש, מפחד או סובל מכאב כלשהו. לכן, במידה ואתם שמים לב לזנב מקופל גם במצבים רגועים שבהם אין כל סיבה של ממש לפחד מבחינתו של הכלב, מומלץ לגשת ביחד עם האחרון לרופא החיות שלכם על מנת לאבחן אם אכן מדובר בבעיה.

כלבים מדברים באמצעות הפנים

הבעות הפנים המקסימות של חברינו ההולכים על ארבע עלולות להשתנות לא פעם ולא פעמיים במהלך היום. כל אותם שינויים נובעים כתוצאה ישירה מהתמורות בהלך רוחם של הכלבים שלרוב יושפעו מאותה סביבה בו הם נמצאים.

כלבים מדברים
שינויים בהבעות הפנים מרמזות על שינויים בהלך הרוח של הכלב.

ליקוקי פנים חוזרים ומשנים

כלבים מלקקים את הפנים שלהם כאשר הם מתוסכלים או לחוצים מדבר מה מסוים. לרוב, ליקוקי הפנים ילוו בזנב מקופל כפי שתיארנו קודם לכן, היעזור רבות באבחון הלחץ והפחד שאופפים את הכלב המקסים שלכם.

חשיפת שיניים

כאשר כלבים חושפים את השיניים שלהם, הם לרוב מגנים על הטריטוריה שלהם באמצעות הפגנת עליונות וכוחניות. ניתן להבחין בכך כאשר כלבים אוכלים ובעל חיים נוסף מתקרב לעברם.

כלבים מדברים באמצעות האוזניים

אוזניים זקורות \ נוטות קדימה

כלבים הם מטבעם יצורים סקרנים שערניים מאוד לסביבה שלהם. עצם העובדה שהכלב שלכם זוקף את אוזניו כלפי מעלה, הוא ככל הנראה מנסה להקשיב לדבר מה שתפס את תשומת לבו. לעיתים יתלוו להזדקרות האוזניים גם נביחות כתוצאה מרעש לא מוכר כזה או אחר.

כאשר כלבים זוקרים את אוזניהם, לרוב מדובר בהסיח דעת לא מוכר כזה או אחר בסביבתם.

אוזניים שמוטות

בדומה לזנב המקופל, כך גם אוזניים שמוטות עלולות לרמז על פחד או על חוסר וודאות שאופפים את כלבכם. ישנם מצבים שבהם רק אוזן אחת תהיה שמוטה (לרוב אוזן שמאל), בעיקר במצבים בהם הכלב מתמודד עם סיטואציה לא מוכרת חדשה.

כלבים מדברים באמצעות הבעות גוף

התהפכות על הגב וחשיפת הבטן

כאשר כלבים מתהפכים על הגב כשבטנם מופנית מעלה, ניתן ללמוד מכך שאותו כלב סומך עליכם עד לכדי רמה שהוא מנסה לרצות\לספק אתכם. במידה ותוסיפו ליטופים נעימים באזור הבטן שלו בעת ההתהפכות, הכלב יפרש זאת כהבעת נכונות מצדכם לגבי התנהגותו.

הנחת הראש על הרגליים שלכם

כלבים אשר מניחים את ראשיהם על רגלי הבעלים שלהם, באופן חד משמעי וגורף מייחלים ליחס ולתשומת הלב שלכם. כמו כן, קירוב האף של הכלב לידכם מעידה על רצונו של חברכם ההולך על ארבע שתלטפו אותו ובעצם תרעיפו עליו אהבה.

כאשר כלבים מניחים את ידם על הבעלים שלהם, זה עלול לנבוע מכמה סיבות.

הנחת היד על הרגליים שלכם

לעיתים כלבים מניחים את ידיהם על הבעלים שלהם כשהם עושים זאת עם מבט חוצפן על סף המזלזל. אקט זה מרמז ברובו על רצונו של הכלב להביע דומיננטיות עליונה עליכם. כל שעליכם לעשות הוא ליישר מבט לעברו ולהוריד את ידו בעדינות.

הרמת יד אחת

בטוח יצא לכם להיתקל לא פעם ולא פעמיים בהרמת היד הכל כך מתוקה של הכלב שלכם. אותה הרמת יד מצביעה עבורנו באופן מובהק על כמיהתו של הכלב לקבל יחס מהבעלים שלו. ייתכן שמדובר בזמן שלו לאכול, לצאת לטיול או אפילו סתם לשחק. כל שאנחנו נדרשים לעשות הוא לאשר את תשומת הלב שלנו על ידי מבטים וליטופים שיאשרו זאת בעיני הכלב המתוק.

הכלב מפנה את גבו לכיוונכם

באופן שונה לחלוטין מהתפיסה הבסיסית שאקט זה מרמז על חוסר כבוד ועניין, אצל כלבים מדובר בדיוק בהפך הגמור. כאשר כלב 'מרשה לעצמו' להפנות את גבו אליכם, הוא מודה בפניכם על כך שהוא סומך עליכם ללא תנאים במאת האחוזים.

הכלב מתנער

כלבים מתנערים כשהם רטובים כפי שכולנו יודעים, אלא שלעיתים אותם ניעורים יכולים לרמז גם על לחץ מסוים שהכלב מנסה להפיג באמצעותם. במידה והכלב שלכם מרבה להתנער גם כשהוא יבש, הקפידו להגביר את היחס שלכם אליו על ידי הרעפת אהבה. כלב לחוץ הוא למעשה כלב לא בטוח.

כלבים מדברים גם מבלי לומר מילה.

עוד מאמר של פט בסט הגיע לסיומו – מקווים שהצלחנו לחדש לכם דבר או שניים בכל הנוגע לגידול כלבים ובכלל. נשמח לשמוע עליכם ועל ההתנהגויות המיוחדות של הכלבים המקסימים שלכם. עד אז – פנקו את חברכם ההולך על ארבע כפי שרק ניתן, הוא ללא ספק ראוי לו. כמו כן אתם מוזמנים לבקר במאמר שהכנו בנושא 'איך כלב מראה אהבה'.

לשאלות ולמאמרים נוספים, אנא לחצו על הקישורים הבאים:

מאמרים וטיפים בנושא בעלי חיים

שאלות ותשובות נפוצות שכל בעלים היה שמח לדעת

כתבות נוספות

אלסקן מלמוט-כל מה שרציתם לדעת
רועה בלגי (מלינואה בלגית – Belgian Shepherd)
כלבים טיפוליים: איך הם יכולים לעזור לפצועים בשיקום?
המדריך הראשון לציוד אקווריום לגידול דגים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן