משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גורמים, טיפול ומניעה: הכל על סוכרת אצל כלבים

תוכן עניינים

כל מי שמגדל כלב בבית יודע שחבר או חברה על ארבע זה ממש כמו עוד בני משפחה. אנחנו שמחים כשטוב להם, מתרגשים כשהם קופצים עלינו בהתרגשות. כן – גם דואגים מאד כשהם חולים ומרגישים לא טוב.

וכשמדובר על מחלות כרוניות שעלולות בנוסף לסכן חיים, זה בהחלט דבר לא נעים. כל אחד מאיתנו ירצה לעשות הכל כדי למנוע את הסיכון לכך. אצל כלבים, אחת המחלות הנפוצות האלו היא מחלת הסוכרת. בדיוק בגלל זה חשוב שכל מי שמגדל כלב יכיר אותה. 

לצורך העניין אנחנו רוצים לדבר כעת על הנושא לעומק ולגעת בסיבות למחלה, בגורמי הסיכון ואפשרויות הטיפול. נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו לקראת רכישה של מזון רפואי לכלבים ואמצעים אחרים שיעזרו להתמודד עם הסוכרת אצל כלבים. רק בריאות!

מהי סוכרת אצל כלבים?

סוכרת אצל כלבים (ובאופן כללי) היא מצב רפואי שבו הגוף לא מסוגל להשתמש בגלוקוז (שהוא סוג של סוכר) באופן תקין. הבעיה נובעת מכשל בייצור של הורמון שנקרא אינסולין. מטרתו לפרק את הגלוקוז ולהמיר אותו לאנרגיה להזנת התאים בגוף. במצב הזה נוצרים עודפי גלוקוז בדם מחד. מאידך התאים לא מקבלים את האנרגיה הדרושה לקיומם ותפקודם התקין. ללא טיפול הולם של ויסות רמות הסוכר, מדובר על מצב מסכן חיים. זו מחלה שצריכה להיות תחת ניטור ושליטה בכל זמן. 

אילו כלבים נמצאים בסיכון?

סוכרת אצל כלבים עשויה להתרחש בכל גיל אך היא נפוצה בעיקר בין גיל 4 ל-14. היא תתפרץ ברוב המקרים בין גילאים 7 ל-10. אצל נקבות התופעה שכיחה פי שניים מאשר אצל זכרים. אצל זנים מסוימים הסיכון גבוה יותר מאצל אחרים. השמנת יתר היא גורם מנבא משמעותי. כאשר ישנם מצבים רפואיים נוספים כמו מחלות לב וכליות או הפרעות בדרכי השתן, ככה עולה הסיכון אף יותר. 

מהם התסמינים של סוכרת אצל כלבים?

זיהוי מוקדם של הסימנים הוא הפקטור החשוב ביותר להתמודדות מוצלחת על המחלה. אם אתם מזהים אחד יותר מהתסמינים הבאים, גשו בהקדם לוטרינר. זכרו שככל שתגלו את המחלה מוקדם, כך הטיפול בה יהיה יעיל הרבה יותר:

  • שתייה מופרזת של מים ומתן שתן תכוף יותר מהרגיל
  • ירידה במשקל, לפעמים באופן הפוך לעלייה מובחנת בתאבון
  • עיניים עכורות
  • דלקות וזיהומים כרונים בעור או דלקת כרונית בדרכי השתן

אבחון וטיפול סוכרת אצל כלבים

התסמינים החיצוניים הם הסממן הראשון. אך האבחון המדויק נעשה דרך בדיקות דם ובחינה של מדדי הגלוקוז בדם. האבחון הוא מדויק למדי ולרוב אין צורך בעוד בדיקות מעבר לבדיקת הדם הבסיסית. בשלב הזה ירשום הוטרינר מנה ראשונית של אינסולין שניתן בזריקה. עם הזמן אתם אלו שתתנו לכלבים את האינסולין והוטרינרים מסבירים בדיוק איך לעשות את זה. מכאן והלאה, ניהול המחלה כולל בדיקות תכופות של דם ושתן. מעקב אחרי המשקל והתאבון ובחינה של עוד פרמטרים רבים.

החיים עם סוכרת

חשוב מאד להבין שלצד זריקות האינסולין, שינוי חד באורח החיים לניהול תקין של המחלה הכרחי. אצל כלבים רצוי להקפיד על הדברים הבאים:

  • דיאטה רווית סיבים תזונתיים בהתאם להמלצות הוטרינר.
  • כושר גופני על בסיס יומי בהתאם לנתוני הכלב. 
  • עיקור של נקבות סוכרתיות בהתאם להמלצות הוטרינר.  

חשוב מאד לזכור שמה שמתאים לכלב אחד לא מתאים לכלב אחר. ניהול המחלה בצורה תקינה הוא עניין של ניסוי וטעייה. לפעמים עוברים כמה חודשים עד שמוצאים את האיזון הנכון של כמויות האינסולין המתאימות. סוג המזון הטוב ביותר ואופי ומידת הפעילות הגופנית הרצויה. 

התהליך כולו חייב להיעשות בליווי צמוד של הוטרינר ומעקב אחרי הכלב כדי להימנע ממצבים מסכני חיים. ההתחלה היא לא תמיד פשוטה ומצריכה הסתגלות הדדית שלנו ושל הכלב/ה. אך בחלוף הזמן אפשר בהחלט להסתגל לשגרה החדשה ולחיות חיים נעימים ורגילים למדי לצד הסוכרת. 

היעזרו במזון רפואי בהמלצת הוטרינר

למרבה המזל, שוק האוכל הרפואי לכלבים כיום מציע מגוון עצום של מזון איכותי לכלבים סוכרתיים. אצלנו באתר תוכלו לבחור מתוך עשרות מותגים מובילים. חשוב להתייעץ הוטרינר ולקבל הכוונה מדויקת לגבי התפריט הרצוי. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב ואנחנו שמחים תמיד לעזור ולספק הכוונה.

כתבות נוספות

חושבים לאמץ כלב או חתול הווטרינר משה סלמנוביץ וגדי עידן הבעלים של פט-בסט בכתבה בערוץ 20
איך להפוך את איסוף הקקי של הכלב למשימה קצת יותר נסבלת?
האסקי סיבירי
גיבורים על ארבע: כל מה שצריך לדעת על כלבי חילוץ והצלה

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן