משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כל המידע על דגי קוי המלכותיים

תוכן עניינים

אלגנטיים, מלכותיים, בעלי מראה מובחן שלא ניתן לטעות לגביו וכאלו שניתן למצוא בבריכות חיצוניות בכל רחבי העולם. זן דגי הקוי הוא אולי הזן המוכר והפופולרי ביותר בעולם. בניגוד לזנים קטנים יותר, כאן מדובר על דגים שמצריכים טיפול יותר מוקפד וייחודי. לרוב כלל לא מומלץ לגדל אותם באקווריומים אלא רק בבריכות. אם גידול דגים זה תחביב ותיק שלכם ואם כבר יצא לכם להתעניין בגידול וטיפול בזן זה, אנחנו רוצים לספר לכם כל מה שחשוב לדעת עליהם. רגע לפני שנתחיל נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. אם אתם מחפשים אוכל לדגים איכותי ואביזרים לגידול דגים ונשמח כמובן לייעץ בנושא. 

ההיסטוריה של דג הקוי

הקוי הם דגי נוי שהאבות הקדמונים שלהם הם הקרפיונים. בשנת 1600 לספירה לערך, חקלאים סינים שהיגרו ליפן והביאו איתם את הקרפיונים, הבחינו במספר פרטים עם צבעים מיוחדים. הם הרבו אותם וכך למעשה נוצרו דגי הקוי הראשונים. הדגים הראשונים היו בצבעים של כחול, אדום, לבן ושחור בלבד. אך עם הזמן וההתרבות שלהם נוצרו עוד צבעים רבים. אפשר למצוא כיום דג קוי בכל צבעי הקשת. במשך מאות שנים ניתן היה למצוא אותם ביפן בלבד. הם נחשבו לדגים מלכותיים וניתן היה למצוא אותם בבריכות בחצרות המלוכה ואצל האצולה הגבוהה. רק בשנת 1900 לערך יובאו לראשונה דגי הקוי לאירופה ולארצות הברית. 

איפה אפשר לקנות דגי קוי וכמה עולים?

בזכות הפופולריות הרבה שלהם, אפשר למצוא אותם בימינו פחות או יותר בכל מקום. יש לא מעט חוות גידול באירופה, ארצות הברית וגם כאן אצלנו בישראל. באשר למחירים, אלו נקבעים בהתאם לצבעים של הדג (יש צבעים נדירים יותר ופחות), לגודל ולמין הספציפי שלו. המחיר של דג בודד מתחיל מכמה עשרות שקלים ויכול להגיע עד למחיר של כמה מאות שקלים. 

האם דגי הקוי יכולים לחיות עם דגי אחרים?

הם חברותיים ואוהבים לחיות בזוגות ובקבוצות. המשמעות היא שברמה העקרונית הם יכולים לחיות עם זנים מסוימים אחרים של דגים. אך רגע לפני שעושים את החיבור הזה חשוב לוודא ששטח הגידול מתאים גם לדגי הקוי הותיקים וגם לדגים החדשים שיתווספו. צריך לקחת בחשבון את הגודל הפוטנציאלי שכל דג יגיע אליו. הם שותפים מעולים לבית הגידול ולא ינסו לתקוף או לאכול דגים אחרים. מומלץ לוודא שהדגים שיתווספו אליהם הם בעלי אופי דומה כדי למנוע תקיפות ומיתות מיותרות. 

האם דגי הקוי הם גם דגי מאכל?

אותם החקלאים והמגדלים הסינים הראשונים, אכן הרבה את דגי הקוי לראשונה למטרות מאכל. סביב שנת 1800 חלה תפנית חדה והצבעים המיוחדים בהם מתהדר כל דג קוי הביאו לכך שיגדלו אותם בתור דגי נוי בלבד. דגים אלה לא רעילים למאכל או משהו כזה, אבל היום כלל לא מקובל לאכול אותם. הטעם שלהם הוא לא הטעם המקובל של דגים שבני האדם אוהבים ומכירים. 

בית גידול, האכלה ומחלות נפוצות

הסיבה לכך שנדיר יחסית לראות דג קוי באקווריומים ביתיים, היא שכל דג כזה בוגר אחד זקוק למרחב מחייה של 300 ליטר פחות או יותר. בתי הגידול האידיאלים עבורם הם בלי ספק בריכות. שם הם יכולים לשגשג ולחיות במשך שנים ארוכות. גידול דגים בבריכה הוא שונה באופן מהותי מגידול באקווריום סגור. זה משהו שצריך ללמוד לפני שיוצאים לדרך. הם אוכלי כל ויהנו מצמחים ואצות ואפילו מדגיגים קטנים. הם אוכלים נלהבים ויתנפלו על המזון שניתן להם. חשוב שלא להאכיל אותם יותר מדי, מה שעלול לסכן את חייהם. 

ככלל, דגי הקוי הם דגים עמידים, חזקים ובריאים ובדרך כלל לא סובלים ממחלות קשות. הסיכונים העיקריים הם כמה טפילים ייחודיים שעלולים לפגוע בהם. מומלץ להזמין וטרינר מומחה פעם בשנה כדי לבחון את מצבם לעומק. 

זקוקים לציוד, הכוונה וטיפים נוספים? דברו איתנו!

לגדל דגי קוי זו חוויה נפלאה מחד, אך כזו שמצריכה לא מעט מאמץ והשקעה מאידך. מרגישים שאתם מוכנים לצאת לדרך? דברו איתנו ואנו נשמח לעזור בכל מה שצריך, טיפים לגידול, המלצות על ציוד, טריקים למתחילים וכל נושא אחר שעולה!

כתבות נוספות

חתול מאו מצרי (Egyptian Mau)
בוקסר
כלב רועים שלטי (Shetland Sheepdog)
שמות לכלבים גורים בסדר אלפביתי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן