משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ציפורי אהבה: מדריך לגידול מלא אהבה

תוכן עניינים

זהו אומנם אחד מזני התוכים הקטנים ביותר שקיימים (עם אורך ממוצע של 15 ס״מ). אבל שהגודל לא יטעה אתכם – מדובר על ציפורים סקרניות, חכמות ומאד מיוחדות. וכן – השם ציפורי אהבה בהחלט מתאים. אלו הן גם ציפורים שמפגינות אהבה, דאגה ואכפתיות לחצי השני שלהן באופן מרשים לכל הדעות. 

אם גם אתם מתעניינים בגידול של תוכים וציפורים ולא בדיוק יודעים איך להתחיל, ציפורי אהבה זו אפשרות לא רעה עבורכם. זה הזמן להכיר קצת יותר לעומק את בעלי הכנף הנהדרים האלו. כאן באתר תוכלו למצוא אוכל לציפורים איכותי ואת כל הציוד הדרוש לגידול תוכים וציפורים. רגע לפני שאנחנו מתחילים נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו ולהיעזר בנו בכל שלב.

מוצא וסביבת מחייה טבעית של ציפורי אהבה

לציפורי אהבה יש תשעה מינים ורק חלקם מתאימים לגידול על ידי בני אדם. את רובם נוכל למצוא ביבשת אפריקה כיום ושלושה מתוך התשעה נמצאים בדרגות סיכון שונות להכחדה. בטבע, ציפורי אהבה חיות בלהקות קטנות וניזונות מצמחים, פירות, ירקות, זרעים וגרגרים. אחד מתתי המינים- ציפור אהבה שחורת הכנף, ניזונה מתאנים מיוחדות שגדלות בסביבת המחייה הטבעית שלה ולכן כמעט ולא ניתן לגדל אותה בשבי. תתי המין שאכן מותאמים לגידול על ידי בני אדם הם כאלו שהסתגלו בצורה אופטימלית למחייה בשבי בתהליך ארוך שנים. 

טיפול ותזונה

כמו סוגים אחרים של ציפורים ובעיקר תוכים, גם ציפורי אהבה אוהבות פעילות גופנית וזקוקות לכלוב לציפורים הגדול ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם מבחינת תקציב ומקום בבית. ציפורים שידחסו בחלל קטן מדי עשויות להפגין נוירוטיות ואף לפגוע בעצמן. בנוסף, צעצועים לציפורים הם חובה עבורן. הן פעילות במיוחד וצריך גם לזכור שהן נוטות ללעוס ולכרסם. כך שחשוב לבחור צעצועים מתאימים שלא יסכנו אותן. עם טיפול ראוי ותזונה נכונה ומאוזנת ציפורי אהבה יכולות להגיע לתוחלת חיים מרשימה של עד כ-15 שנים. 

כשמדובר על ציפורי אהבה ותזונה מאוזנת, מילת המפתח היא בלי ספק איזון. מים, חלבון, פחמימות, סיבים, מינרלים וויטמינים. דיאטה המבוססת על זרעים בלבד היא מתכון בטוח לתת תזונה, מצב שיביא איתו הרבה בעיות שרצוי מאד להימנע מהן. זרעים הם בסדר גמור כמובן, אבל צריכים לבוא לצד פירות וירקות איכותיים שמותר לתוכים לאכול. תפוחים, אגסים, גמבה, עלי שמיר, סלרי, כרוב וכרובית – כל אלו הן אפשרויות מצוינות. אם אתם לא בטוחים לחלוטין מהי התזונה הנכונה עבור ציפורי אהבה או כל ציפור אחרת שאתם מגדלים, אל תהססו להתייעץ עם הוטרינר שלכם. 

אופי והתנהגות

ציפורי אהבה הן פעלתניות, סקרניות ותזזיתיות ביותר. הן נוטות להתחבר בצורה עמוקה לחברות שלהן ומי שמעוניין לגדל שני ציפורים צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי לא רע שהן יתעסקו בעיקר אחת בשנייה ופחות בבני המשפחה. ציפור בודדת זקוקה להרבה יחס ואינטראקציה עם הבעלים שלה, כמה שיותר צעצועים וגירויים מנטליים ואם אפשר אז גם זמן חופשי מחוץ לכלוב מפעם לפעם. 

ציפורי אהבה מתקשרות בשריקות וצפצופים עם צלילים נעימים למדי. זוהי דרך התקשרות בינן לבין עצמן וזה מתגבר בשעות הזריחה והשקיעה. קחו בחשבון שכשמדובר על יותר מציפור אחת, הצלילים עשויים להיות מאד חזקים ולפעמים גם להפריע. 

מיקום נכון של הכלוב של ציפורי אהבה

זכרו את כלל האצבע – לעולם אין למקם את הכלוב בשמש ישירה. בימות החורף עליהן להיות מוגנות מגשם ורוחות בסביבה שבה הטמפרטורה איננה נמוכה משבע מעלות צלזיוס. בקיץ כשחם מאד כדאי להתיז עליהם מפעם לפעם מים נקיים מבקבוק תרסיס. ככלל, ציפורי אהבה זקוקות לסביבה רווית לחות. באזורים יבשים ובימים בעייתיים במובן הזה, אפשר ואף רצוי להניח קערת מים בחלל ולתת להם להתאדות באופן הדרגתי.

לפני שמביאים את הציפורים – מכינים את הכלוב וסביבת המחייה

בשורה התחתונה, הם תוכים נהדרים שבהחלט שווה לגדל ומתאימים גם למגדלים מתחילים. אם הכתבה הזו כבר עושה לכם חשק, הטיפ החשוב ביותר שנוכל לתת הוא המלצה להכין את כל הציוד שאתם זקוקים לו מראש: כלוב גדול ומרווח, מזון איכותי, צעצועים ומתאימים וכלים למים ולאוכל לכל הפחות. 

זה הזמן למלא את הסל שלכם באתר ואם אתם זקוקים לעצות והכוונה אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב! 

כתבות נוספות

ההשפעה של דגים על בריאות הנפש: הרבה יותר מסתם חיית מחמד
איך לבחור כלב שמירה שיהיה לכם שותף נאמן ויעיל
חינוך מיוחד עם חיוך: הקשר בין בעלי חיים וילדים עם צרכים מיוחדים
מים עכורים באקווריום: למה זה קורה ואיך מטפלים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן