משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

פוינטר גרמני קצר שיער

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

הפוינטר הגרמני (German Pointer) קצר השיער (או GSP) הוא גזע כלבים ספורטיבי בינוני עד גדול. הוא יליד גרמניה, בעל מבנה גוף דק, אוזניים מרווחות וצבעים חומים כבדים ייחודיים על הפרווה הקצרה שלו. אתלטי, חכם וידידותי – נשמע כמו מתכון לפופולריות, לא? עבור הפוינטר הגרמני קצר השיער, השילוב הרב-תכליתי הזה הכניס אותו לעשרת גזעי הכלבים הפופולריים ביותר של AKC . הפוינטר הוא גם כלב משפחתי מוביל וגם בן לוויה האולטימטיבי של צייד.

פוינטר זה, חסון אך זריז, מצטיין בתחום אך הוא גם גזע כלבים ערני וידידותי לאנשים פעילים ולמשפחות. זכור שלפוינטר יש הרבה אנרגיה לשרוף. אם אתה יכול לעמוד בקצב של הכלב האנרגטי הזה, יהיה לך בן לוויה אינטליגנטי ומלא חיים לכל החיים. 

פוינטר גרמני קצר שיער

מאפיינים של הפוינטר הגרמני קצר השיער

הפוינטר הגרמני קצר השיער לומד מהר ומשגשג כשיש לו עבודה לעשות. בהתחשב בכך שכלבים אלה גודלו כדי לבלות שעות עם ציידים במעקב, הצבעה והחזרה של משחק, יש להם מוסר עבודה בלתי נלאה שצריך לתעל להתנהגויות רצויות. כשהם בבית, לפוינטר יש אישיות חביבה מאוד. גזע זה הוא בחירה פופולרית עבור משפחות עם ילדים גדולים יותר הודות לטמפרמנט הנאמן וההתלהבות שלו מהמשחק. ילדים צעירים יותר, לעומת זאת, עלולים להיות המומים מרמת האנרגיה של הכלב.

לא משנה באיזה פעילויות אתה מתעניין, תכנן לערב את הפוינטר שלך. עדיף לאמץ את הגזע הזה אם אתה מבלה הרבה זמן בחוץ ויש לך את היכולת להביא את הכלב שלך באופן קבוע. הם אוהבים להיות עם המשפחה שלהם, אבל הם גם דורשים פעילות גופנית מקיפה. כשהם מקבלים את שניהם, ידוע שהם כלבים שמחים וחברותיים. ללא מספיק פעילות גופנית, ההתלהבות של הפוינטר הופכת במהירות לאנרגיה הרסנית.

היסטוריה של הפוינטר הגרמני קצר השיער

שמו של גזע הכלבים הזה הוא מתנה ברורה לארץ מוצאו. למעשה, מקורו של הפוינטר הגרמני קצר השיער בגרמניה בשנות ה-1800. חובבי ספורט יצאו לפתח כלב נשק שיוכל לצוד ציד ולשלוף ציפורים באותה מידה. חשובה גם בפיתוח של כלב רב-תכליתי זה אישיות ידידותית וניתנת לאילוף שתהפוך את הכלב לשותף מוכשר אך גם לבן לוויה קל.

יש מאמינים שמגוון של גזעים גרמניים וכלבי ציד אירופאים גידלו כדי לייעל את הפוינטר למטרות מעקב, הצבעה ושליפה. כלב הציפורים הגרמני שלא קיים כעת, בלאדהאונד, ואולי כלבים פוינטרים אנגלים וספרדים הוכלאו כדי ליצור את מה שמכונה בפשטות כלב הציד "קצר השיער". עד 1870, הוקם ספר לימוד לגזע. 

מחוץ לבוואריה, הגזע נודע בתור פוינטר גרמני קצר שיער. ברחבי אירופה ובארצות הברית, ציידים זיהו במהירות עד כמה הפוינטר מסוגל לצוד אחר ציד קטן או ככלב החלומות של צייד ברווזים. גזע זה אוהב לשחות, מצויד בכפות רגליים חזקות וגוף זריז, אתלטי לתנועה במים.

המצביעים הגרמניים קצרי השיער הראשונים הובאו לארצות הברית בסוף שנות ה-20. באביב 1930, ה-GSP השיג הכרה של AKC. הפופולריות שלו נמשכת גם בתקופה המודרנית. מה שהופך את רשימת 10 המובילים של AKC עבור גזעי הכלבים הפופולריים ביותר. כלבים אלה הם בחירה ברורה עבור ספורטאים, אך הם גם פופולריים כבני לוויה פעילים.

טיפול בפוינטר גרמני קצר שיער

בגלל הפרווה הקצרה שלו, הפוינטר הגרמני קצר השיער אינו דורש הרבה טיפוח מלבד היסודות. עם זאת, כשזה מגיע לפעילות גופנית, גזע זה יכול להיות בעל תחזוקה גבוהה עבור משפחות שאינן מבלות באופן קבוע בפעילות בחוץ. למרבה המזל, הכלבים הניתנים לאילוף בקלות לומדים במהירות התנהגויות רצויות ומהווים בני לוויה נהדרים לפעילויות חדשות.

פעילות גופנית

תכנן לתת לפונטר קצר השיער הגרמני שלך לפחות שני אימונים טובים בכל יום. כמות מתאימה ייקח יותר מהליכה מהירה מסביב לבלוק. ככל שתוכל להקדיש יותר זמן לאתגר נפשי ופיזי של הכלבים האלה, כך הם יהיו מאושרים יותר.

אם אתה ספורטאי, הפוינטר שלך לעולם לא יוותר לפניך. כל מי שמחפש כלב לריצה, טיולים או הרפתקאות אחרות ימצא בן לוויה מוכן בגזע זה. הם גם מצטיינים כמעט בכל ענפי ספורט הכלבים – כולל זריזות, זריקות כדור, וצלילת מים. בחר פעילות, והפוינטרים ישתמשו בכישרון הטבעי והאתלטיות שלהם כדי ללמוד אותה.

פוינטר גרמני
פוינטר גרמני

טיפוח

המעיל של הפוינטר גס ועבה יחסית אך קצר באורך. הטיפוח קל, בדרך כלל דורש רק ניגוב מהיר עם כפפת טיפוח ואולי אמבטיה מדי פעם (במיוחד אם הכלב שלך מוצא ביצה להתגלגל פנימה). עם זאת, היו מוכנים לנשירה מתמדת. ידוע כי השערות הקטנות של הפוינטר נושרות על רהיטים, רצפות ובגדים. למגוון מוצרי טיפוח לכלבים שיעזרו לכם.

אימון / אילוף כלבים

מכיוון שכלבים אלה גודלו כדי להיות מוכווני אנשים, יש להם רצון עז לרצות את בעליהם. לטפח ולפתח נטייה זו באמצעות אימון צייתנות מוקדם ומתמשך. יהיה לך כלב קשוב המתנהג היטב, והפוינטר שלך יבין טוב יותר למה אתה מצפה.

פרסונת כלב התקיפה כל כך שזורה באישיות הפוינטר עד שגורים רבים מפגינים התנהגות צייד בעצמם. מבט אינטנסיבי, עמידה מושפלת ורגל קדמית "מחודדת" באים לעתים קרובות באופן טבעי לגזע. אם אתה מתכנן לאמץ את הגזע הזה לציד, אתה בטוח תהיה מרוצה מהקלות של האימון לעבודה זו.

כלבים אלה בדרך כלל מסתדרים היטב עם אחרים. אך דחף הטרף הגבוה שלהם יכול לפתות אותם לרדוף אחרי חתולים או חיות מחמד קטנות אחרות. היזהר אם אתה משחרר גזע זה ללא רצועה לכלב.

בעיות בריאות נפוצות

ככל הנראה הודות לרקע המגוון שלו מבחינה גנטית, הפוינטר הוא זן לבבי יחסית. כלבים אלה אינם חווים בעיות בריאותיות לעתים קרובות. אם כי האופי הפעיל שלהם עלול להפוך אותם לרגישים לפציעה. עם זאת, ישנם עדיין כמה מצבים גנטיים שעלולים להופיע עם פוינטרים גרמניים קצרי שיער, כולל:

  • דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק– מומים אלה במפרקי הכלב שלך עלולים לגרום לכאב כאשר הם נעים, ועלולים לדרוש ניתוח במקרים חמורים.
  • אפילפסיה– מצב נוירולוגי זה גורם להתקפים. במקרים בינוניים ניתן לטפל בדרך כלל בתרופות לכל החיים.
  • סרטן (כולל המנגיוסרקומה של כלבים)– צמיחה לא תקינה של תאים הנגרמת על ידי סרטן עלולה להיות מסכנת חיים אם לא מטופלים מוקדם. התייעץ עם הווטרינר שלך לגבי ביצוע בדיקות מונעות כדי להידבק במחלה זו לפני שהיא מתקדמת.
  • מחלת אדיסון– מחלה זו משפיעה על בלוטות יותרת הכליה של הכלב שלך, מונעת מהם לייצר הורמונים חשובים לאיזון אלקטרוליטים בגוף.
  • ניוון כליות מתקדם– מצב זה ברשתית הכלב שלך מוביל בסופו של דבר לעיוורון.

כמה פוינטרים מושפעים גם ממחלת ליים. למרות שזה לא מצב תורשתי, אורח החיים החיצוני של הפוינטר מגדיל את הסיכויים שלו להידבק במחלה זו מקרציות. השתמש במשטר פרעושים וקרציות קשוח למניעה.

דיאטה ותזונה

הפוינטר הגרמני קצר השיער יודע לעורר תיאבון. גזע כלבים פעיל זה לא יזדקק לשכנוע רב כדי לאכול ארוחה. אבל וודאו שזהו מזון איכותי ועתיר חלבון לכלבים שיענה על הצרכים התזונתיים של הפוינטר שלכם. שוחח עם הווטרינר שלך כדי ליצור תוכנית מנות המתאימה לגיל, משקל ורמת הפעילות של הכלב שלך.

כדי לשמור על אתלטיות ולאורך חיים בריא, הימנע מהאכלת יתר של כלבים אלה ותן פינוקים / חטיפים לכלבים במידה. כמו גזעים גדולים אחרים, שימו לב שהפוינטרים מושפעים לפעמים מנפיחות. לא לעודד את הכלב שלך לבלוע בשלמות את הארוחה שלו. נסה למזער ריצות או פעילות בעצימות גבוהה מיד לאחר הארוחה. 

כתבות נוספות

חולמים לאמץ שרקן? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו
איזה ציוד לכלבים צריך בן המשפחה החדש ולמה חשוב לשים לב?
שלווה ורוגע בגינה: בריכת דגים חלומית לכל בית
איך לקלח את החתול שלי (ולשרוד כדי לספר על זה)?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן