משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אפגני-לוק שאי אפשר לפספס

תוכן עניינים

חמודים, ידידותיים מאד, ואם תראו אותם עוברים ברחוב אז אין סיכוי בעולם שתפספסו אותם. הכלבים האפגנים מתאימים פחות או יותר לכל סוג של משפחה ויסתגלו לחיים במקומות מגוונים.מה שצריך לקחת בחשבון אם בוחרים לגדל אותם , זו ההשקעה הרבה הנדרשת לטיפוח הפרווה שלהם. בנוסף העובדה שהם זקוקים לפעילות יומית לפריקת אנרגיה. 

באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של מוצרי טיפוח לכלבים נהדרים, צעצועים לגירוי מנטלי ולפריקת אנרגיה עבור כלב אפגני. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב.
ועכשיו, בואו נכיר קצת יותר לעומק את אחד מזני הכלבים הכי מיוחדים שקיימים. 

כלב אפגני – היסטוריה ומוצא

הכלבים האפגניים שמקורם באפגניסטן, קיימים בעולם כבר אלפי שנים. זהו אחד מזני הכלבים המבויתים העתיקים ביותר המוכרים לאדם (על פי ההערכות וממצאי DNA).

במקור שימשו הכלבים האפגניים לציד והיו לבני לוויה מעולים לציידים על סוסים שגם ניחנו ביכולת ציד עצמאית שהפכה אותם לאידיאליים ומושלמים לתפקיד. 

התיעוד הכתוב הראשון נעשה על ידי שוטר אנגלי בקאבול בשנת 1925. מאוחר יותר הביא איתו את הפרט הראשון לאנגליה שמשם עבר לארצות הברית. בשנת 1970 הפכו הכלבים האפגנים לפופולריים במיוחד בארצות הברית לאחר שכמה פרטים אומצו על ידי דמויות ציבוריות מוכרות. משם התפשטו לכל העולם המערבי ונשארו פופולריים עד היום. כמובן בזכות תכונות האופי הנהדרות שלהם – נאמנות, חברתיות ומזג נוח למדי. 

כלב אפגני
כלב אפגני

אופי ומאפייני התנהגות

הכלבים האפגניים נוטים להתחבר במיוחד לאדם אחד או למשפחה, הם נוטים להתעלם מזרים בדרך כלל. יתרון מצד אחד, והכלב האפגני שלכם לא יציק עם נביחות בכל פעם שיגיעו אורחים. אך מצד שני לא כדאי שתבנו עליו בתור כלב שמירה. 

כלבים אפגניים הם בעלי אופי עצמאי למדי, מה שמקשה בהחלט על אילוף. הם לא מתלהבים מתמריצים כמו אוכל ולא חשוב להם לרצות את הבעלים שלהם יותר מדי. מי שמגדל כלב מהסוג הזה צריך להכיר את התכונה הזו וחייב לתת לו מרחב לפעול כרצונו. אחרת הם מתכנסים בתוך עצמם ולפעמים גם נעשים מעט תוקפניים. ככלל מדובר על כלבים חברותיים בעלי מזג נוח שמסתדרים נהדר גם עם ילדים קטנים. 

מה צריך לקחת בחשבון כשמגדלים כלב אפגני?

  • טיפול כללי: האפגניים מעדיפים להיות בתוך הבית עם המשפחה. הם רגועים בבית אך זקוקים לזמן בחוץ לפריקת אנרגיה. אם אתם מתכוונים לתת לכלב שלכם זמן משחק עצמאי בחצר, חשוב לדאוג לגדר גבוהה ומאובטחת. הכלבים האפגניים אלופים בבריחה והתחמקות. 
  • טיפוח הפרווה: נושא שחייבים לדבר עליו בהקשר של האפגניים שלהם פרווה ייחודית במראה ובמרקם. חשוב להקפיד על הברשה עדינה יומית כדי להימנע מקשרים וסיבוכים. ההמלצה החמה היא על מקלחת אחת לשבוע. אם אתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם, שווה ללכת אחת לכמה זמן למספרת כלבים לטיפוח מקצועי. 
  • ציפורניים ושיניים: מומלץ לצחצח לאפגניים שיניים 2-3 פעמים בשבוע וזוהי הדרך הטובה ביותר למנוע זיהומים ומחלות חניכיים. אם אין שחיקה טבעית הציפורניים, מומלץ לקצוץ אותם פעם או פעמיים בשבוע. אפשר לעשות זאת בעצמנו לאחר הדרכה של הוטרינר. או פשוט לגשת אליו לבדיקה שגרתית מפעם לפעם ולבקש שיעשה זאת עבורנו. 
  • אוכל: מומלץ להאכיל בין 2 ל-2.5 כוסות של מזון יבש לכלבים איכותי מדי יום בחלוקה לשתי ארוחות. שימו לב שזוהי הערכה גסה וחשוב להאכיל בהתאם לגיל הכלב, מידת הפעילות, המצב הבריאותי ופרמטרים עיקריים נוספים. 
  • ילדים ובעלי חיים אחרים: האפגניים מושלמים לחיים עם בני אדם מבוגרים. כאמור, הם לא תמיד משתפים פעולה עם משחקים וליטופים. הם פחות אידיאליים ככלבים עבור ילדים, אבל בהחלט יכולים לחיות איתם בשלום לאחר תהליך קצר של היכרות וחיברות. באשר לבעלי חיים אחרים, האפגניים מסתדרים מצוין עם בני מינם. הם חיים בשלום גם עם בעלי חיים אחרים ובעיקר נוטים להתעלם מהם בדרך כלל. 

אתם מתכננים לאמץ בקרוב כלב אפגני חמוד? אנחנו יכולים רק לפרגן מכל הלב (וטיפ טיפה לקנא). זה הזמן לדאוג לאוכל לכלבים איכותי, צעצועים שיעזרו בפריקת אנרגיה ומוצרי טיפוח מתאימים ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ בכל שלב!

כתבות נוספות

ישראל היום בשיתוף פט-בסט על התאמת התזונה לחתולים
פיטבול רד נאוז
איזה כלב מתאים לי? המדריך המושלם!
עיסוי לכלבים: היתרונות והטכניקות של מסאז' מפנק

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן