משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כל מה שרציתם לדעת על ציפור גן עדן

תוכן עניינים

ציפור גן העדן הגדולה היא החבר הגדול ביותר בסוג Paradisaea. ציפורים אלה כונו על ידי קרולוס לינאוס כ"ציפור גן עדן חסרת רגליים" או ציפורי גן עדן גדולות. זאת מכיוון שהילידים הכינו עורות סחר מוקדמים לאירופה ללא רגליים, מה שגרם לתפיסה המוטעית שהציפורים היפות הללו היו מבקרות מגן העדן הנשמר למעלה באמצעות התנופות שלהם נגעו באדמה רק כשהן מתו. 
לזכר יש נוצות נוי צהובות גדולות על צלעותיו ושני חוטי זנב ארוכים, ואילו לנקבה יש נוצות חומות. תוחלת החיים שלהם אינה ידועה אך בדרך כלל ציפורי גן עדן חיות 5-8 שנים בטבע ועד 30 שנים בשבי.

תפוצה גיאוגרפית של ציפור גן עדן

ציפור גן העדן הגדולה חיה בדרום מערב גינאה החדשה ובאיי ארו באינדונזיה, ביער גבעות ובשפלה. בשנים 1909-1912 הציג סר וויליאם אינגרם אוכלוסייה קטנה לאי טובגו הקטן שבאיי הודו המערבית כדי לנסות להציל את הציפור הזו מהכחדה, מכיוון שהיא ניצודה יתר על המידה על תמרותיה. אוכלוסיות אלו שרדו לפחות עד 1958 אך ככל הנראה נכחדו כעת.

הרגלים ואורח חיים

יש מעט מידע על ההתנהגות החברתית של המין החמקמק הזה. הן בעיקר ציפורים בודדות.

דיאטה ותזונה של ציפור גן העדן

ציפור גן העדן הגדולה אוכלת בעיקר פירות, זרעים וחרקים קטנים. ציפורי גן העדן שהם בעיקר אוכלי חרקים עדיין יקחו כמויות גדולות של פירות. הפירות נאכלים כשהם יושבים ולא מהאוויר, וציפורי גן עדן מסוגלות להשתמש ברגליהם ככלי לתמרן ולהחזיק את מזונם. קיים הבדל בבחירת הפירות לפי מינים. 

באתר תוכלו למצוא אוכל לציפורים איכותי וכן חטיפים לציפורים.

הרגלי הזדווגות

ציפורי גן עדן גדולות יותר הן פוליגניות, מה שאומר שזכר אחד מזדווג עם מספר נקבות. זכרים יושבים על מוטות תצוגה מסורתיים של עצים, עד 15 על לקט בודד. הציפור מחזיקה לזמן קצר את כנפיו מול גופו וזורקת את תמרות האגפים שלו על גבו, ואז קופצת למעלה ולמטה לאורך המוט. אחר כך הוא מרים את מנומרותיו על הגב ועובר לנקודה הנמוכה של המוט ותלוי, פונה כלפי מטה עם מנומרותיו החוצה; אחר כך מוריד את גופו לאורך המוט, מאריך את כנפיו, מרים את תמרותיו ומקפץ לאורך הענף בזמן שהוא קורא, ואז מתכופף קדימה, מושיט את כנפיו והנומרות. הרבייה מתבצעת ממארס עד מאי ואוגוסט עד דצמבר. הנקבה בונה ומטפלת בקן לבדה, ומטילה עד שבע ביצים לכל מצמד.

אוּכְלוֹסִיָה

איומי אוכלוסיה

לא ברור אילו גורמים משפיעים בדיוק על הירידה של אוכלוסיות ציפורי גן העדן הגדול. עם זאת, הירידה נובעת כנראה מציד אחר הסחר בנוצות.

מספר אוכלוסייה

ציפור גן העדן הגדולה נפוץ בכל תפוצתו, אך אין אומדן אוכלוסייה כולל. כיום מין זה מסווג כ-Least Concern (LC) ברשימה האדומה של ומספרו היום הולך ופוחת.

עובדות מהנות על ציפור גן העדן

  • בזמן הנכון של השנה, לא קשה לצפות בציפורי גן עדן זכרים מבצעים את תצוגת החיזור הקסומה שלהם, כי הם חוזרים לאותם העצים כדי לעשות זאת. עשרות זכרים עשויים להגיע לעץ אחד, וחלקם משתמשים באותם עצים דור אחר דור.
  • ישנם 39 מינים של ציפורי גן עדן. כולל ציפורים בגודל של זרזירים וגודל של עורבים, בצבעי ירוק חיים, כחול ואדום. חלקם עם תותפות ראש, אחרות עם תנופות זנב, תנופות חזה, תנופות גב, בלי תותפות; ציפורי ביצות וציפורי הרים; בלרינות, רקדניות ענפים ורקדניות על עמוד.
  • אומרים שהאירופאים מהמאה השש-עשרה שקראו לציפור הזו מעולם לא ראו משהו כל כך יפה בטבע. לכן הם האמינו שהציפור הזו עפה הישר מגן האל לכדור הארץ. ומשם קראו לה 'ציפור גן העדן' או 'ציפור האלים'.
  • לחלק מציפורי גן העדן יש אפילו נוצות שמנצנצות ולוכדות את האור.
  • לא כל מיני ציפורי גן עדן הם בצבעים עזים או בעלי "קישוטים" מפוארים מנוצות. לא כל הזכרים עוזבים את הנקבות לאחר הרבייה. חלקם, כמו המנוקודים, פחות ראוותניים וצבעוניים. זכר נוטה להזדווג רק עם נקבה אחת בכל עונת רבייה. ההורים גם עוזרים לבנות את הקן וגם להאכיל את הגוזלים.

מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה , צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לשרותכם ולייעץ.

כתבות נוספות

צ'ין יפני
חתול ההימלאיה
פומרניין שפיץ
כלב הרים פירנאי (Great Pyrenees)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן