משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

פומרניין שפיץ

תוכן עניינים

אודות הגזע פומרניין שפיץ (Pomeranian Spitz)

פומרניין שפיץ (Pomeranian Spitz) הינו כלב קטן ומתוק במיוחד, מקורו בגרמניה במחוז פומרניה. הפומרניין שפיץ הקטנטן הוא צאצא של כלבי מזחלות גדולים כמו האסקי, אלסקן מלמוט וכן סמוייד. הוא נפוץ בעולם כבר במאה ה-16 לפני 500 שנה בגרמניה. אף למלכה ויקטוריה באנגליה היה כלב מסוג כזה. היא התפארה בו בתערוכות ובתצוגות. מאז הכלב פותח באנגליה על ידי מגדלים אנגלים, ויש כאלה הסבורים כי מקורו באנגליה ולא בגרמניה.

במקור, הם היו הרבה יותר גדולים מהפומרנים שאנו רואים כיום. הם שימשו ככלבי עבודה למשימות כמו רעיית בעלי חיים ומשיכת מזחלות. עם הזמן, מגדלים התמקדו בהקטנת גודלם ובשיפור המראה החמוד שלהם. בסופו של דבר הפכו אותם לכלבי הליווי החביבים שאנו מכירים ומעריצים כיום.

במה הגזע פורניין שפיץ שונה מסוגי הגזע האחרים?

פומרניין שפיץ הוא בעל כמות גדולה יותר של פרווה לעומת שאר סוגי גזע פומרניאן. הוא מכונה שפיץ בגלל שיש לו ראש שנראה כמו משולש עם שפיץ. אם נסתכל עליו מהצד, נראה שהאף שלו הוא המרכז של המשולש (כלומר, השפיץ).

פומרניין שפיץ

למרות קומתם הקטנה, לכלבי שפיץ פומרני יש אישיות גדולה. הם ידועים בהיותם אינטליגנטיים, תוססים ובעלי רוח גבוהה. הם אוהבים להיות במרכז תשומת הלב ותמיד להוטים לרצות את בעליהם. הם מהווים חיות מחמד משפחתיות נפלאות. לעתים קרובות הם מתוארים כנועזים וחסרי פחד, מה שעלול לפעמים להוביל לכך שהם מגוננים או טריטוריאליים מדי. עם זאת, עם הכשרה וסוציאליזציה נכונה, ניתן לנהל את הנטיות הללו, ולאפשר לטבע האוהב האמיתי שלהן לזרוח.

אילוף ואופי הכלב

פומרניין הוא כלב בגודל זעיר (משקל 2.5 ק"ג) והוא נחשב אמיץ לגזע זה בשל שורשיו ככלב מזחלות. הוא אף יתקוף כלבים גדולים ממנו זאת כדי להגן על בעליו או על הקרובים שלו. מדובר בגזע ערני ואנרגטי, נאמן מאוד. הם נורא אוהבים שמרימים אותם ומפנקים אותם, אך צריך להיזהר הם עלולים להיות נשכנים. יקבלו לא תמיד באהבה חיות אחרות.

באופיו הוא כשמו "שפיץ", נדרך כמו "קפיץ" למשמע רעש, ולכן הפומרניין נחשב לשומר מעולה. מדובר בגזע נבחן במיוחד. הפומרניין הקטן נראה כמו שועל זעיר, הוא מצויד בפרווה חיצונית בעלת שיער ארוך, מעל לשכבה תחתונה עבה שמעניקה לו מראה של כדור, התנועה שלהם היא קופצנית וקלילה והם נורא בולטים בשטח למרות גודלם. תכונות מאוד בולטות,אינטליגנטי, מ וחצן, חברותי, שובב, פעיל, ידידותי, אך חיסרון אחד בולט בו הוא חוסר המשמעת שלו. הפומרניין מאוד פופולרים בישראל ונחשבים קלים לאילוף

מראה הגזע של פומרניין שפיץ

משקלם עשוי להגיע ל-  1.9 ק"ג -3.5 ק"ג, תוחלת החיים עשויה להגיע ל- 12 עד 15 שנה, גובה 13 עד 28 ס"מ. צבעי הפרווה שלו : צבעים: לבן, שחור, Grey-shaded, Tan, Brown, Orange. שגרת טיפוח, יש להבריש את הפרווה, כדי לסייע בחילופי הפרווה, מומלץ פעם בשבוע.

גידול גורי פורמניין שפיץ

גורי הפרומניין נולדים בגודל זעיר מאוד, ויש לשים לב, כי אם ביקשתם לאמץ אחד כזה, רצוי מאוד לוודא שסיימו גמילה מחלב האם בבית הגידול וקיבלו את כל החיסונים הנדרשים. כמו-כן, חובה לקחת את הגור לוטרינר כדי לוודא כי הינו בריא. כבר בראשית הדרך בבית, קיימת חובה להשגיח על חום גופו ועל תזונה מתאימה במינון נכון (להתייעץ עם וטרינר).

כמובן, לא להשאיר לבד בבית לאורך זמן, ומומלץ לתחום את הגור במתחם מגודר (גדר תיחום) שלא יוכל להגיע למקומות לא רצויים בבית לרבות השירותים (סכנת טביעה). בנוגע לתזונה וכמויות יש להיוועץ בוטרינר מומחה ואף בחנויות לבעלי חיים עליהם ניתן לסמוך.

מה בתפריט? הצרכים התזונתיים של שפיץ פומרניאן

האכלת שפיץ הפומרניאן שלך בתזונה מאוזנת ומזינה חיונית לבריאותם ולרווחתם הכללית. ככלבים מגזע קטן, יש להם צרכים תזונתיים ספציפיים שיש לקחת בחשבון. לספק להם מזון איכותי לכלבים שנוסח במיוחד עבור גזעים קטנים היא נקודת התחלה טובה. מזון כזה מכיל בדרך כלל את האיזון הנכון של חלבונים, שומנים ופחמימות כדי לתמוך בדרישות האנרגיה שלהם ולשמור על משקל בריא.

רויאל קנין כלב פומרניין בוגר

חלוקה למנות – חשוב לציין שלפומרנים יש נטייה לעלות במשקל בקלות, ולכן שליטה במנות היא קריטית. חלוקת צריכת המזון היומית שלהם לשתיים או שלוש ארוחות לאורך היום יכולה לסייע במניעת אכילת יתר. חשוב גם לעקוב אחר צריכת הקלוריות שלהם ולהתאים אותה בהתאם לרמת הפעילות והגיל שלהם.

בעוד מזון מסחרי לכלבים הוא אפשרות נוחה, שילוב מזון טבעי לכלבים בתזונה שלהם יכול לספק יתרונות בריאותיים נוספים. הוספת כמויות קטנות של בשר, פירות וירקות רזים לארוחות שלהם יכולה לספק ויטמינים ומינרלים חיוניים. עם זאת, חשוב להימנע מלהאכיל אותם במזונות רעילים כגון שוקולד, ענבים, בצל ושום, מכיוון שהם עלולים להזיק לכלבים.

שמירה על הידרציה נכונה היא גם חשובה. ודא שלשפיץ הפומרניאן שלך יש גישה למים טריים ונקיים בכל עת. כדאי גם לשקול מזון רטוב או להוסיף מים למזון היבש שלהם כדי להגדיל את צריכת המים שלהם.

זיהוי וטיפול בבעיות בריאות של פומרניין שפיץ

בדיוק כמו כל גזע כלבים אחר, כלבי פומרניין שפיץ יכולים לחוות בעיות בריאותיות שונות. חשוב להיות ערניים ויזומים בזיהוי כל סימני מחלה או אי נוחות אצל חברך הפרוותי.

  • בעיות שיניים– בעיה בריאותית נפוצה. הפה הקטנים והשיניים הצפופות שלהם הופכים אותם ליותר מועדים למחלות שיניים כמו הצטברות אבנית ודלקות חניכיים. טיפול שיניים קבוע, כולל צחצוח שיניים ומתן טיפולי שיניים, יכולים לסייע במניעת בעיות אלו.
  • פיקת הברך– דאגה בריאותית שכיחה נוספת עבור פומרנים היא. מצב שבו פיקת הברך מתנתקת או זזה ממקומה הרגיל. זה יכול לגרום לכאב ולקושי בהליכה. אם אתה מבחין בפומרניאן שלך צולע או מראה סימנים של אי נוחות, חשוב להתייעץ עם וטרינר לאבחון וטיפול נכונים.
  • אלרגיות – Pomeranians רגישים גם לאלרגיות, שיכולות להתבטא באמצעות תסמינים כמו גירוד, התעטשות וגירויים בעור. אלרגיות יכולות להיות מופעלות על ידי גורמים שונים כגון מזונות מסוימים, אלרגנים סביבתיים, או אפילו פרעושים. זיהוי וסילוק האלרגן, יחד עם טיפול מתאים שנקבע על ידי וטרינר, יכולים לעזור להקל על אי הנוחות של הפומרניאן שלך.
  • מחלות עיניים – ידוע כי לפומרניאן יש סיכון גבוה יותר לפתח מחלות עיניים מסוימות. כולל קטרקט וניוון רשתית מתקדם (PRA). בדיקות עיניים סדירות חשובות כדי לזהות כל חריגות בשלב מוקדם. שכן התערבות מוקדמת יכולה לשפר משמעותית את הפרוגנוזה.

לסיכום,

שפיץ פומרני הוא כלב קטן עם אישיות גדולה. הם חיים, אינטליגנטים ומהווים חיות מחמד משפחתיות נהדרות. עם זאת, הם גם דורשים טיפול ותשומת לב ספציפיים, במיוחד כשמדובר בתזונה ובריאות שלהם. עם הידע והמשאבים הנכונים, אתה יכול להבטיח שהפומרניאן שפיץ שלך יחיה חיים ארוכים, בריאים ומאושרים. זכרו, לכל כלב מגיע בית אוהב ודואג. בעזרתכם, נוכל להפוך זאת למציאות עבור כל שפיץ פומרני.

כתבות נוספות

איך לעודד את החתול שלי לשתות יותר?
עייפות אצל חתולים – מתי זה צריך להתחיל להדאיג? 
אוכל לגורים בריאים – הכל על מזון לגורים איכותי ומזין

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן