משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

צ'ינצ'ילה -הכירו את המכרסם מדרום אמריקה

תוכן עניינים

הרבה מאד אנשים מגדלים בבית חתול וכלב, יש גם לא מעט שאוהבים לטפח באדיקות אקווריום עם דגים. אבל כמה אנשים יצא לכם להכיר שמגדלים צ׳ינצ׳ילה? המכרסם המיוחד מדרום אמריקה הוא חיה חמודה בהחלט ואם בא לכם לגוון ולחוות חוויה אחרת של גידול מכרסם, שווה להכיר אותה. 

באתר פטבסט תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לקראת גידול מוצלח ומהנה. החל מכלוב לצ'ינצ'ילה מתאים , דרך אוכל איכותי לצ'נצ'ילה ועד צעצועים ומגוון ציוד משלים – הכל במחירים מעולים ובמשלוח מהיר בפריסה רחבה לכל רחבי הארץ. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא ולשאול עוד על גידול צ׳ינצ׳ילות. בואו נכיר קצת יותר טוב את המכרסם המתוק והחברותי הזה שנקרא צ׳ינצ׳ילה.

הידעת?

צ׳ינצ׳ילה היא יונק ממשפחת הצ׳ינצ׳יליים שמגיע אלינו היישר מהרי האנדים שביבשת דרום אמריקה. תחת הסוג ששייך לסדרת המכרסמים קיימים שני מינים: צ׳ינצ׳ילה ארוכת זנב שנקראת גם צ׳ינצ׳ילה מצויה וצ׳ינצ׳ילה קצרת זנב. 

הצ׳ינצ׳ילה היא חיה חברתית ובשטחי המחיה הטבעיים שלה היא חיה בזוגות. לעתים בקבוצות משפחתיות גדולות יותר. היא סקרנית ופעילה מאד ויש לה יכולות אתלטיות מכובדות בהחלט המאפשרות לה לקפוץ לגובה רב. כדי להסיר מזיקים והפרשות מעורה, הצ׳ינצ׳ילה נוהגת להתכחך בחול. הצ׳ינצ׳ילות מגיעות לבגרות מינית סביב גיל 7-8 חודשים. ההריון עשוי להימשך עד כארבעה חודשים ולרוב נולדים שני גורים בכל המלטה. בעבר ניצודו הצ׳ינצ׳ילות בגלל הפרווה הנחשקת שלהם כמעט עד לכדי הכחדה. למרבה המזל כיום הרבה אנשים גם מגדלים אותן כחיות מחמד ונותנים להן יחס ראוי הרבה יותר. 

איך לגדל צ'ינצ'ילה?

אז לפני שבכלל נדבר על כמה, למה ואיך. חשוב ביותר לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה כי גידול צ׳ינצ׳ילה כרוך במחויבות יומית של לפחות 45 דקות סביב היצורים הפרוותיים החמודים. הצ׳ינצ׳ילה צריכה לבלות זמן ממושך מחוץ לכלוב כדי להוציא אנרגיה ולשמור על הכושר הגופני שלה. רצוי לשחרר אותה במתחם סגור שלא יאפשר לה לברוח. חשוב לוודא שהחדר נקי ומאובטח ושהיא לא יכולה ללעוס משהו שעלול לסכן אותה. הלעסנות אגב היא מאפיין מאד בולט של הצ׳ינצ׳ילות. 

מהצד שלכם, חשוב להתנהג באופן טבעי ולא לכפות את הקרבה שלכם אל הצ׳ינצ׳ילה. תנו לה להתרגל אליכם בהדרגה ובסבלנות ואל תדחקו בה להתקרב. עם הזמן ייבנה אמון והיא תאכל מכף היד של הבעלים שלה ותתן לו ללטף בעדינות את הראש והפנים. זהו תהליך שעשוי להיות ממושך. אז צריך לקחת באיזי ולא להלחץ אם זה לא קורה מיד. 

האם הצ'ינצ'ילה מתאימה לבתים עם ילדים?

עדיף לאמץ צ׳ינצ׳ילה רק אם הילדים גדולים יחסית, מגיל 5-6 זה בדרך כלל עובד מצוין. צריך לזכור שצ׳ינצ׳ילה היא חיה עדינה והיא מצריכה בגרות מסוימת במפגש איתה. אם אפשר שווה לנסות להפגיש בין הילד לצ׳ינצ׳ילה אחרת לפני שבוחרים אם לאמץ. 

מה צ'ינצ'ילה אוכלת?

הצ׳ינצ׳ילה היא חיה צמחונית ובטבע היא ניזונה ממגוון של צמחים שגדלים בבית הגידול הטבעי שלה. בבית נאכיל אותה בתערובת של זרעים, צמחים ואספספת. בכל מקרה לאחר שמאמצים לראשונה צ׳ינצ׳ילה חשוב לגשת לוטרינר (עדיף עם קצת ניסיון עם צ׳ינצ׳ילות). לבדוק את המצב הכללי שלה ולקבל המלצות יותר ספציפיות על תזונה נכונה. 

אימצתם צ'ינצ'ילה? הקפידו שהבית יהיה קר

צ׳ינצ׳ילות לא בנויות לחום ואינן יכולות להיפטר מעודפי חום דרך נידוף זיעה. לכן חשוב לגדל את המכרסם בטמפרטורה של עד 25 מעלות. שימו לב במיוחד אם שחררתם צ׳ינצ׳ילה שמתחילה להתרוצץ ולהוציא אנרגיה. חריגה מעבר לטמפרטורה היא מסוכנת למדי עבורן. 

ניקיון וטיפוח 

כאן התמונה קצת מתאזנת ומקלה על המגדלים. צ׳ינצ׳ילה היא חיה שבאופן כללי מנקה את עצמה כמו שאמרנו בהתחלה דרך התפלשות בחול מיוחד שנמצא בכלוב שלה. 

בסך הכולל גידול של צ׳ינצ׳ילה זו חוויה נפלאה. אם אתם מוכנים כמובן לעמוד בתנאים שהם אומנם לא מחמירים מדי, אבל בהחלט כאלו שדורשים מידה נכבדת של מחויבות והתמדה. 

ולסיום – כמובן שאם אתם זקוקים לעוד עיצות וטיפים לקראת אימוץ צ׳ינצ׳ילה או צריכים ציוד איכותי, מזון ואביזרים – אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. צוות פטבסט ישמחו לענות על כל שאלה וללוות אתכם בתהליך המרגש של אימוץ הצ׳ינצ׳ילה הראשונה שלכם, ושיהיה המון בהצלחה!

כתבות נוספות

מיצי, ארצה! אילוף חתולים – האם זה אפשרי?
שיצו – גזע כלבים
חתול חבשי (Abyssinian cats)
כלב כנעני (Canaan Dog) 

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן