משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

איך לקלח את החתול שלי (ולשרוד כדי לספר על זה)?

תוכן עניינים

עוד לפני שננסה לענות על השאלה החשובה איך לקלח את החתול שלנו, חייבים לשאול שאלה חשובה עוד קודם לכן – האם זה בכלל הכרחי? אז קודם כל צריך להבין שמקלחת לחתול זה אירוע די נדיר ולא משהו שנעשה בתדירות גבוהה. חתולים הם מצטיינים בטיפוח וניקיון עצמי וממש לא צריכים מקלחות בתדירות של אחיהם הכלבים ובטח לא שלנו בני האדם. על פי מחקר של הפקולטה לוטרינריה באוניברסיטת קורנל בארצות הברית, חתולים מבלים בין שלושים לחמישים אחוז מדי יום בטיפוח עצמי בדרכים שונות. 

עם זאת, לחתולים שונים הרגלי ניקיון שונים, ויש כאלה שעשויים די להסריח עם הזמן. כל אחד מכיר הכי טוב את החתול שלו ולפעמים אנחנו מרגישים שאין ברירה וחייבים ללכת על מקלחת. כידוע חתולים לא ממש מחבבים מים ומקלחות, ולכן חשוב להבין בדיוק איך לעשות זאת כמו שצריך, במטרה שנשאר חברים טובים גם אחרי התהליך. בואו ננסה להבין מה צריך לעשות. 

קודם כל צריך להבין – האם לקלח את החתול זה הכרחי ?

ישנם כמה וכמה מקרים בהם יש צורך לקלח את החתול שלנו. למשל, אם החתול סובל מתולעים או ממכת פרעושים, הוטרינר בהחלט עשוי להמליץ על מקלחת עם מוצרי טיפול והגיינה לחתול מיוחדים כפתרון לבעיה. כמו כן ישנם מקרים שחתולים נוגעים בחומרים דביקים כמו צבע, מסטיקים וכדומה ואין מנוס מלקלח אותם, או מקרים בהם דבק בהם ריח רע שקשה להיפטר ממנו. חתולים נטולי פרווה (ספינקס) צריכים למעשה מקלחת שבועית בשל היעדר הפרווה שלהם והחשיבות של שמירה על איזון תקין של חומציות העור. לבסוף חייבים לדבר על החתולים השמנמנים בעלי עודף המשקל ואלו בעלי פרווה ארוכה במיוחד שמתקשים לנקות את עצמם באופן יעיל ומדי פעם נצטרך לעזור עם מקלחת, במיוחד באזורים אליהם הם מתקשים להגיע. 

מקלחת לחתולים צעד אחר צעד

  • שלב 1  – בחרו רגע שקט: השאלה מתי לעשות את המקלחת חשובה כמעט כמו איך צריך לעשות אותה. הימנעו מרגעים של פעילות נמרצת של החתול, במיוחד ברגעים בהם הוא רעב במיוחד. החתול צריך להיות הכי רגוע שיש ובמקום הבטוח שלו. כך או כך זכרו כי המנטרה היא סבלנות ואורך רוח. אם תהיו נמהרים ופזיזים ורק תרצו ״לגמור עם זה״ החתול שלכם ירגיש וזה לא יהיה כיף לאף אחד, תהיו בטוחים. 
  • שלב 2  – גזיזה ושיוף ציפורניים: פעולה רגילה שכל בעלי החתולים צריכים להקפיד בה. ניתן להשתמש בקוצץ ציפורניים מקצועי ואפשר להיעזר כמובן בוטרינר. חשוב לעשות את זה אלא אם כן אין לכם בעיה עם שריטות, חתכים ודימומים. 
קוצץ ציפורניים מקצועי לכלב ולחתול פטקס
קוצץ ציפורניים מקצועי
לכלב ולחתול פטקס

  • שלב 3 – הברישו את הפרווה: חשוב להקפיד על הברשה טובה לפני המקלחת. שימו לב שאתם מתירים גושי פרווה שנפוצים בעיקר אצל חתולים בעלי פרווה ארוכה. הגושים הללו אוגרים את הסבון בלי אפשרות טובה לשטיפה וזה משהו שעלול לגרום לזיהומים בהמשך. ממש כמו גזיזת ציפורניים אגב, הברשה שבועית של החתול שלכם צריכה להיות רוטינה קבועה ושגרתית. 
פרמינייטור לכלב ולחתול
פרמינייטור לכלב מברשת
להסרת פרווה עודפת ומניעת נשירה
  • שלב 4 – משטח מונע החלקה: בין אם אתם הולכים על מקלחת בכיור, באמבטיה או במיכל אחר, זהו צעד קריטי למדי. משטחי חרסינה ואחרים הם בעלי חיכוך נמוך. המשמעות היא תזוזה מתמדת של החתול. כלומר, לכם קשה הרבה יותר להתקדם עם המשימה בעוד שהוא מרגיש לא בטוח ולא יציב ומנסה לזוז כל הזמן. באופן כללי, ככל שהחתול יכול לזוז פחות, כך העבודה שלכם תהיה קלה ויעילה יותר. 
  • שלב 5 – מלאו את הכיור/האמבטיה בכמה ס״מ של מים חמים: הרעש של המים והמגע על העור מהשפופרת מרתיעים את החתול ולכן עדיף למלא את הכיור/אמבטיה במים חמימים מבעוד מועד, להכניס את החתול ולשטוף אותו באמצעות המים שמילאתם. אם יש לכם שפופרת עם אפשרות לזרם חלש במיוחד, אפשר לנסות בעדינות להשתמש. 
  • שלב 6 – ניקיון פנים ואוזניים: השתמשו במטלית לחה ספוגה במים לנקות את הפנים ואת איזור האוזניים. שימו לב שאתם לא משתמשים בסבון או תכשירים אחרים באיזור והימנעו מכך לכל אורך המקלחת. 
  • שלב 7 – שטיפה מאחורה לקדימה: הרטיבו את החתול בעדינות עם כוס מים או עם זרם מים עדין בלבד. התחילו מאיזור בסיס הזנב ועלו בעדינות אז לאיזור הצוואר. הטמפרטורה של המים צריכה להיות חמימה, ממש כמו טמפרטורה למקלחת של תינוק. 
  • שלב 8 – חפיפה: כעת השתמשו בשמפו ייעודי לחתולים בלבד (1) ועסו אותו בעדינות לתוך הפרווה. השמפו לחתולים אגב הוא נטול ריח. שמפו ריחני יבלבל קשות את החתול, קחו בחשבון תמיד שחתולים מאד קנאים לריח הגוף הטבעי שלהם. 
ביו גרום שמפו לחתול סילק קואט
ביו גרום שמפו לחתול סילק קואט
  • שלב 9 – שטיפה יסודית: שטפו את החתול באופן יסודי מספר פעמים. עסו את הפרווה בעדינות וודאו שנפטרתם לחלוטין מכל שאריות הסבון המיותרות. שאריות סבון לאחר המקלחת עשויות לגרום לגירוי ופריחה בעור. 
  • שלב 10 – ייבוש עדין: בשלב הזה יש סיכוי שהחתול כבר די עצבני ומרדן. אל תתייאשו, זה עוד שנייה נגמר. השתמשו בכמה מגבות שצריך כדי לייבש את החתול ואחר כך אפשר לשחרר אותו להתייבש באוויר הפתוח אם יש אפשרות. 
  • שלב 11 – זמן לפינוק: אחרי שסיימתם זה הזמן לפנק את החתול בחטיף לחתולים שהוא אוהב. באופן כללי מומלץ לעשות את זה אחרי דברים שחתולים פחות מעריכים כמו מקלחות, גזיזת ציפורנים וכו׳, כך הם לומדים לקשר את החוויה למשהו חיובי. 

והנה לכם, 11 צעדים למקלחת נעימה ובטוחה לחתול עד כמה שאפשר. זכרו לעשות את זה רק כשבאמת אין ברירה וכשאתם עושים זאת, הקפידו להשתמש תמיד במוצרי טיפוח ייעודיים לחתול. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים לטיפוח החתול, שווה בהחלט להציץ!

כתבות נוספות

איך לבחור את הוטרינר המתאים לכלב או לחתול שלי?
מזון צמחוני לכלבים – תחליף ראוי או לא?
2 טיפים יעילים מאוד לשמירה על בריאות החתול שלנו
לברדור רטריבר

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן