משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מיצי, ארצה! אילוף חתולים – האם זה אפשרי?

תוכן עניינים

חיות המחמד הנפוצות ביותר אצל בני האדם הן כמובן הכלב והחתול. נראה שחוץ מהעובדה ששני בעלי החיים הללו הולכים על ארבע ויש להם זנב, ההבדלים בין השניים הם פשוט תהומיים. 

כלבים הם נלהבים ושובבים בקרבת בני אדם בעוד חתולים לא תמיד מתנהגים ככה. בעוד כלבים ישמחו לטבילה במים ביום חם ובשביל חתולים זה הסיוט הכי גדול. כלבים נובחים, חתולים מייללים..הבנתם את הרעיון, לא? 

ועדיין, נשאלת השאלה האם בתחום האילוף חתולים יכולים להתנהג כמו כלבים ולמלא אחר פקודות שניתן להם. אם אתם כבר עונים לעצמכם באופן אוטומטי שלא, דעו שהתשובה היא הרבה יותר מורכבת. ממש עכשיו נספר לכם כל מה שצריך לדעת על אילוף חתולים. 

החלטתם לנסות ולאלף את החתול שלכם? מצוין! כאן באתר תוכלו למצוא את כל ציוד והחטיפים שיעזרו ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו תמיד לפני רכישה ובכלל.

אילוף חתולים – האם זה אפשרי ומה זה בכלל אומר?

קודם כל בואו נענה על השאלה בצורה ברורה: אילוף חתולים זה לגמרי אפשרי. לא, הם לא הולכים להביא לכם את הנעליים או להתגלגל או להעמיד פנים שהם מתים כמו כלבים. אבל הם כן יכולים ללמוד דברים בסיסיים אחרים.

באמצעות אילוף אפשר לגרום לחתול שלנו לבוא אלינו כשקוראים לו, להיכנס לכלוב או למנשא כשהולכים לוטרינר. אילוף יגרום לו להיות רגוע בזמן גזיזת ציפורניים או הברשה. וכל הדברים האלו (אתם מוזמנים לשאול כל מי שמגדל חתול) הם יקרים מפז. מעבר לכך, אילוף נכון של חתולים עובד על מערכת יחסים חיובית בין חתולים לבעלים שלהם. ככה שיש כאן פוטנציאל של ממש לבונדינג וחיזוק מערכת היחסים. 

פעולות שניתן לאלף את החתול לבצען

  • אילוף לצרכים – ללמד את החתול לעשות צרכים באמצעות שימוש בשירותים לחתולים או ארגז חול לחתול.
  • שימוש בפקודה– ללמד את החתו שהמילה מורה להם לבוא אליכם לפי פקודה. יש להתאמן על הפקודות ולתרגל אותן במקומות שונים בבית.
  • הברשה – להישאר רגועים ולא להשתולל בזמן מקלחת, הברשה או קיצוץ ציפורניים.
  • התנהגות בסביבת בני אדם או חיות אחרות– ללמד כיצד יש להתנהג איתכם ועם בני אדם אחרים או בעלי חיים אחרים.
  • משחק עם צעצועים– ללמד אותם איך לשחק עם צעצועים לבד, איתכם או עם חיות נוספות
  • נסיעה משותפת – ללמד את החתול לשמור על רוגע בזמן נסיעות בתוך כלוב נשיאה.

סוד הקסם של אילוף חתולים

כלל האצבע לאילוף חתולים הוא תהליך הדרגתי. זה נכון לגבי אילוף באופן כללי, אבל נכון במיוחד לגבי חתולים. הרעיון הוא להשתמש בחיזוקים חיוביים תמיד ולעשות הכל לאט לאט ובהדרגה. נניח למשל שאתם רוצים לאלף את החתול שלכם להיכנס לתוך הכלוב שלו בכל פעם שאתם צריכים לצאת איתו מהבית. אם תתחילו ישר בניסיונות להכניס אותו לשם זה כנראה לא יעבוד ורק יגרום לרתיעה. 

מה שצריך לעשות זה להתחיל לתגמל עם חטיפים לחתולים וליטוף על צעדים בסיסיים בדרך. למשל ברגעים שהחתול מסתכל על הכלוב במשך שבועיים לצ׳פר אותו בחטיף ומילה טובה. לאחר מכן לעשות את זה כשהוא מתקרב לכלוב ומתחיל לרחרח סביבו. רק אחרי תקופה ארוכה של חיזוקים חיוביים לנסות לעודד אותו להיכנס פנימה. שימו לב שאתם מתגמלים את החתול מיד לאחר ביצוע הפעולה הרצויה. אם יעבור זמן רב מדי בין הפעולה לתגמול יש סיכוי לא רע שהוא יצליח לקשר בין הדברים. כמו כן רצוי להשתמש במילה קבועה ובטון קבוע בכל פעם שמעניקים את הצ׳ופר. זה מה שיחזק אפילו יותר את ההתניה ככל שעובר הזמן. 

האם כדאי להעניש את החתול כחלק מהאילוף?

לא, בהחלט לא כדאי להעניש חתולים מאף סיבה שהיא. כשמדובר באילוף, ענישה עשויה לגרום לפעולה ההפוכה ולפגוע בתהליך. צעקות, ענישה פיזית או הרחקה של החתול מהחדר – כל אלו לא יקושרו אצל חתולים לפעולה שברצונכם למנוע. סביר יותר להניח שזה יגרום לחרדה ובהלה מכם. לרוב ענישה של חתולים מתוך ניסיון למנוע התנהגות כזאת או אחרת רק תביא להחמרה של אותה ההתנהגות. 

התזמון הוא המפתח להצלחה

אל תנסו לאלף את החתולים שלכם כשיש הסחות דעת מסביב. כשהם עייפים לאחר משחק או כשאתם בעצמכם חסרי סבלנות. מצאו זמן נכון ושקט ועשו זאת במלוא הריכוז. כמו כן שימו לב שאתם מבצעים את התרגילים לאורך כל היום במקטעים קצרים. חתולים ובעלי חיים באופן כללי מתקשים לשמור על ריכוז לפרקי זמן ארוכים מעשר דקות. 

החיזוק החיובי המושלם – אוכל טעים

חתול היא חיית מחמד לא מרצה במהות שלה, אבל אם נדע להציע לחתול שלנו חיזוק חיובי שווה באמת, אז יש סיכוי לא רע שהוא ירצה לרצות אותנו. ובעוד חיזוקים כמו ליטוף ומילה טובה עובדים נהדר אצל כלבים, חתולים הם קצת יותר חומרניים ויגיבו הכי טוב לאוכל טעים. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון של חטיפים, כלוב לחתולים, מזון איכותי לחתולים ואלו יעזרו לכם בהחלט בתהליך. זקוקים לעזרה והכוונה נוספת? הרגישו חופשי להתייעץ עם המומחים של אתר פט בסט בכל שלב!    

קריאה נוספת:
איך לקלח את החתול שלי
חתולים שורטים ומרדים: למה זה קורה ואיך מפסיקים

כתבות נוספות

משנה מקום, משנה מזל: טיפים מנצחים למעבר דירה עם כלב או חתול
פריצת דיסק אצל כלבים: כל התופעות והתסמינים
רועה גרמני- כלב זאב

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן