משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלב בלאדהאונד (bloodhound)

תוכן עניינים

צלול לתוך העולם שובה הלב של גזע בלאדהאונד, כלב הידוע בכישורי המעקב יוצאי הדופן ובטבעו הנאמן. המדריך המקיף שלנו מציע תובנות מעמיקות לגבי ההיסטוריה של הגזע, בעיות בריאותיות, צרכי תזונה ודרישות טיפול וטיפול. למד כאן כיצד להבטיח את רווחתו האופטימלית של חברך בעל ארבע הרגליים.

היסטוריית הגזע

לגזע ה-Bloodhound יש היסטוריה עשירה ואצילית שראשיתה מאות שנים. מוצאם מאזור הים התיכון העתיק, כלבים מלכותיים אלה זכו להערכה רבה בזכות יכולות הריח יוצאות הדופן שלהם. מתחת למראה המקומט והנפול שלהם מסתתרת שושלת של כושר מעקב וצייד.

כלבי בלאד יכולים להתחקות אחר שורשיהם עד למצרים העתיקה וליוון. שם, הם היו נערצים בשל חוש הריח המדהים שלהם. הם גודלו בתחילה לציד ומעקב אחר טרף חמקמק. עם הזמן, הגזע התפשט ברחבי אירופה וזכה להכרה כאחד מכלבי הריח הבקיאים ביותר.

ההערכה היא שהשם "כלב בלאדהאונד" מקורו בכך שהכלבים הם בני דם טהור או שושלת אצולה. שמם יכול להיגזר גם מהמונח "ציד עם דם", המתייחס לכישורי המעקב יוצאי הדופן שלהם. היכולת הייחודית הזו הובילה אותם לשימוש נרחב למעקב אחר פושעים ונעדרים, והקנתה להם את המוניטין של הכלב האולטימטיבי למעקב אחר ריחות.

כלבי הדם היו קשורים למלוכה ולאצולה לאורך ההיסטוריה. המראה הייחודי והיכולות המרשימות שלהם הפכו אותם למבוקשים מאוד על ידי מלכים, מלכות ואצילים. הקשר המלכותי שלהם ניכר בתיאורם ביצירות אמנות ובספרות מפורסמים, ומגבש עוד יותר את מעמדו כזן אצילי.

תזונה מומלצת לכלב בלאדהאונד

תזונה נכונה ממלאת תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות והרווחה של ה-Bloodhound שלך. לענקים עדינים אלה יש צרכים תזונתיים ספציפיים שצריך לענות עליהם כדי להבטיח את הצמיחה וההתפתחות האופטימלית שלהם.

כלבי בלאד דורשים תזונה מאוזנת המורכבת מחלבון איכותי, שומנים בריאים ופחמימות. חלבון חיוני לצמיחה ושיקום השרירים, בעוד שומנים מספקים אנרגיה ותומכים בבריאות העור והפרווה שלהם. שילוב של מגוון מקורות חלבון, כגון בשר רזה, דגים וביצים, יכול לעזור לעמוד בדרישות החלבון שלהם.

בנוסף לחלבונים ושומנים, Bloodhounds נהנים מפחמימות מורכבות הנמצאות בדגנים מלאים ובירקות. אלה מספקים מקור קבוע של אנרגיה וחומרי הזנה חיוניים. עם זאת, חשוב לעקוב אחר צריכת הפחמימות שלהם כדי למנוע עלייה מוגזמת במשקל. זאת מכיוון שכלבי בלאדהאונד נוטים להשמנה.

האכלת Bloodhound שלך במנות מתאימות היא חיונית כדי למנוע אכילת יתר ולשמור על משקל בריא. פיצול הארוחות שלהם לשתיים או שלוש מנות קטנות יותר במהלך היום יכול לעזור במניעת נפיחות, בעיה שכיחה בקרב גזע כלבים כמו בלאדהאונד. זה גם חיוני לספק להם מים טריים כל הזמן כדי לשמור עליהם לחות.

בעיות בריאות נפוצות בקרב הגזע

בלאדהאונדים, כמו כל גזע אחר, נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות שעל בעלים פוטנציאליים להיות מודעים להן.

  • דיספלזיה בירך – אחד החששות הבריאותיים הנפוצים ביותר ב-Bloodhounds הוא דיספלזיה בירך. שזהו מצב המשפיע על מפרקי הירך ועלול לגרום לכאבים ולבעיות ניידות. בדיקות שוטפות של וטרינר ומעקב אחר משקלם יכולים לסייע באיתור וניהול מצב זה.
  • נפיחות – סיכון בריאותי נוסף שבלאדהאונד עלול להתמודד איתו הוא נפיחות, הידועה גם בשם פיתול קיבה. זה מתרחש כאשר הבטן מתפתלת, לוכדת גזים ומזון בפנים. נפיחות היא מצב מסכן חיים הדורש טיפול וטרינרי מיידי. כדי לסייע במניעת נפיחות, מומלץ להאכיל את Bloodhounds בארוחות קטנות יותר ותכופות יותר ולהימנע מפעילות גופנית נמרצת ישירות לפני או אחרי הארוחות.
  • דלקות אוזניים- נפוצות גם אצל Bloodhounds בשל אוזניהם הארוכות והנפולות שעלולות ללכוד לחות וליצור כר גידול לחיידקים. ניקוי אוזניים לכלבים באופן קבוע וניטור אחר כל סימני זיהום, כגון אדמומיות, ריח או הפרשות, יכולים לסייע במניעה ובטיפול בבעיות אוזניים.
  • מחלות עיניים– כולל אנטרופיון ואקטרופיון. אנטרופיון הוא מצב שבו העפעף מתגלגל פנימה, גורם לגירוי ולנזק אפשרי בקרנית. אקטרופיון, לעומת זאת, הוא כאשר העפעף צונח כלפי חוץ. בדיקות עיניים סדירות וטיפוח נכון יכולים לעזור למנוע ולנהל מצבי עיניים אלו.

טיפול וטיפוח הגזע בלאדהאונד

כדי להבטיח שה-Bloodhound שלך יישאר בריא ומאושר, חשוב לספק להם תנאי טיפול נאותים.

  1. פעילות גופנית סדירה היא חיונית לשמירה על רווחתם הפיזית והנפשית. כלבי הבלאד ידועים בחוש הריח החזק שלהם. כך שעיסוק בפעילויות או משחקים מבוססי ריח יכול להיות גם מעורר ומהנה עבורם.
  2. טיפוח הוא היבט חיוני נוסף בטיפול ב-Bloodhound. הפרווה הקצרה שלהם עשויה לדרוש צחצוח קבוע כדי להסיר שיער פזור ולמנוע סבכים. תשומת לב לאוזניים שלהם חשובה במיוחד, כפי שהוזכר קודם לכן, כדי למנוע זיהומים. טיפול שיניים קבוע, כגון צחצוח שיניים ומתן צעצועי לעיסה, יכול לעזור לשמור על בריאות הפה שלהם.
  3. תזונה– האכלת Bloodhound שלך בתזונה מאוזנת ומזינה היא חיונית. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את סוג וכמות המזון הטובים ביותר עבור הכלב שלך, תוך התחשבות בגילו, משקלו וכל דרישות תזונתיות ספציפיות. מתן מים מתוקים בכל עת חשוב גם כדי לשמור על לחותם. חשוב להקפיד על אוכל איכותי לכלבים, המכיל את כל המרכיבים החיוניים לו.
  4. בדיקות וטרינר סדירות הן חיוניות לאיתור בעיות בריאותיות בשלב מוקדם ולהבטיח שה-Bloodhound שלך יקבל את החיסונים הדרושים. בלאדהאונדים עשויים לדרוש חיסונים נוספים ואמצעי מניעה בשל רגישותם למצבים בריאותיים מסוימים.
  5. סביבה אוהבת ומגרה היא המפתח לשמירה על הבלאדהאונד שלך מאושר. הם כלבים חברתיים המשגשגים בחברותא. כך, שבילוי זמן איכות איתם ומתן גירוי נפשי באמצעות אילוף וצעצועים אינטראקטיביים חיוניים.

לסיכום

גזע ה-Bloodhound הוא בן לוויה נאמן, אינטליגנטי ומסור. למרות כמה בעיות בריאותיות פוטנציאליות, Bloodhound מטופל כראוי יכול לחיות חיים ארוכים ובריאים. הצרכים התזונתיים הייחודיים שלהם ודרישות הפעילות הגופנית ניתנים לניהול עם הידע והמשאבים הנכונים. מדריך זה נועד לספק לך את כל המידע הדרוש לטיפול בבלאדהאונד שלך, ולהבטיח שהוא יחיה חיים מאושרים, בריאים ומספקים.

כתבות נוספות

שלווה ורוגע בגינה: בריכת דגים חלומית לכל בית
צ'ין יפני
אקיטה אינו

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן