משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

הריון של ארנבת- כל המידע שכדאי להכיר לפני הלידה

תוכן עניינים

לשמיעת המאמר הריון של ארנבת

סימן טוב ומזל טוב – אתם עומדים להיות סבא וסבתא! אולי כמובן והסיכוי הוא טוב מאד אם אתם מגדלים בבית לפחות ארנב אחד וארנבת אחת. בתכלס, כל מי שמגדל ארנבים חייבים להבין בדיוק מה המשמעות של הריון של ארנבת. כמובן בשביל מניעה ובטח אם רוצים שזה יקרה. אז גם אם אתם בטוחים שיש לכם שני ארנבים מאותו המין, יכול להיות שחל בלבול אז אין תירוצים. 

אם ככה בואו ננסה להבין מה זה בדיוק הריון של ארנבת – מתי זה מתרחש, מהם הסימנים שהארנבת בהריון ומה צריך לעשות כשזה קורה. לפני שנתחיל נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים שיעזרו במהלך ההריון ובגידול ארנבים בכלל ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב. 

מתי ארנבים מתרבים?

ארנבים לרוב מתרבים בתקופת האביב כשהימים מתארכים. אצל הנקבות תקופת הייחום מאופיינת בסוג של ריקוד חיזור – מתיחה של האגן והרמה של הישבן כלפי מעלה. כך הן בעצם מסמנות לזכרים שהן מוכנות. בתקופה הזו אם יש יותר מזכר אחד, אגרסיביות ותוקפנות בין הפרטים היא נפוצה ביותר כשכולם מתחרים על ליבן של הנקבות. בגרות מינית אצל ארנבונים מתרחשת מגיל 3.5 חודשים עד 4 חודשים.

איך אדע שהארנבת שלי בהריון?

לפעמים קשה להבחין בהריון של ארנבות ממש עד להמלטה עצמה. יחד עם זאת ישנם כמה סימנים שכדאי לנסות ולשים אליהם לב:

  • כ 10-12 ימים לאחר הרבייה – ניתן להרגיש מספר בליטות בבטנה של הארנבת. הבליטות האלה הן כמובן הארנבונים הקטנים הגדלים בתוכה.
  • עלייה במשקל לא ממש מובחנת אלא לקראת סוף ההריון. לא תמיד סימן יעיל אבל שווה לשים לב. 
  • המשקל לא עולה תמיד אמנם, אבל בהרבה מקרים הבטן כן מתעגלת בצורה מובחנת. 
  • תלישה של פרווה מאזור הבטן כדי לרפד את ה״קן״ שבו תתבצע הלידה. זו פעולה נפוצה כמה שעות לפני ההמלטה עצמה. 
  • מצבי רוח משונים ובפרט חוסר רצון להיות מוחזקת בידיים (שאינו רגיל). 

יחד עם כל אלה חשוב להבין כאמור שבלא מעט מקרים, הרגע הראשון שבו תגלו על ההריון הוא כשתראו חבורה לא קטנה של גורים לצד האם. לפעמים אפילו עשרה במספר או יותר. 

אגב, אם יש לכם חשד ואתם רוצים להיות בטוחים, אפשר לגשת עם הארנבת לוטרינר כעשרה ימים עד שבועיים לאחר ההזדווגות ולקבל תשובה כמעט ודאית אם מדובר בהריון. 

כמה זמן נמשך הריון של ארנבת ?

הריון של ארנבת נמשך 30 יום – כחודש מיום הרבייה. אם עברו 30 יום לאחר הרבייה והארנבת עדיין לא ילדה, כדאי לקחת אותה לוטרינר.  זאת כדי לקבוע אם הארנבת ההרה בסדר או שהיא זקוקה לזירוז צירים או ניתוח קיסרי להוצאת התינוקות. ככל שההריון נמשך יותר, במיוחד לאחר 32 ימים, גדל הסיכון ללידה שקטה- שהתינוקות לא יהיו בחיים.  

מתכוננים להמלטה

ברגע שמבינים שהארנבת שלנו הרה רצוי להתחיל להכין את השטח לקראת ההמלטה. מומלץ להפריד אותה מבעוד מועד מהזכרים. להכין לה שטח גדול מספיק עם מקום עבורה ועוד מקום נפרד מרופד עם מצעים שונים שבו תוכל להמליט. 

קינון של הארנבת

כשבוע לפני הלידה הארנבת תפגין התנהגות של קינון.  הסימן שהיא עורמת מצעים או חופרת בפינה. הארנבת תיקח חציר, נסורת או חפצים שהיא יכולה לשאת בפיה,  ואף תדחוף שמיכות או מצעים רופפים יחד כדי ליצור מקום נוח ללדת. 

ארנבת יכולה להמליט עד 14 גורים בכל המלטה והמספר הממוצע של ארנבונים בהמלטה הוא 6. הם נולדים קטנים מאד, חסרי שיער, עיוורים וחירשים לחלוטין. בתוך עשרה ימים כבר ירכשו את כל התכונות הללו. חשוב מאד להפריד בין הנקבה לזכרים בשלב זה. ארנבות יכולות להרות שוב בתוך שעות ספורות לאחר ההמלטה. 

מקום בטוח לארנבת

בניגוד ליונקים אחרים כמו חתולים ואימהות שרוצות להיות קרובות לגוריהן בכל זמן, אצל ארנבות זה לא המצב. הן יניקו את הגורים פעמיים ביום בשקיעה ובזריחה ומעבר לכך זקוקות לזמן ומרחב משלהן. צרו את המרחב הזה לארנבות שלכם מבעוד מועד. 

מסירה של הארנבונים

כדי להימנע ממצב של התרבות בלתי מבוקרת, חשוב למסור את הארנבונים בזמן. חודשיים לאחר ההמלטה זה זמן מצוין. חשוב שלא למסור את הגורים לכל אחד וכדאי לבדוק שהם מגיעים לבתים טובים עם מגדלים אחראיים ותנאי מחייה מתאימים עבורם. 

עיקור ארנבות

לא מעוניינים בהריון והמלטות כלל? מצוין – חשוב שלא להשאיר זאת למזל ולעשות מה שניתן כדי למנוע את זה. הצעד הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא עיקור של הנקבות. שווה לבדוק את האפשרות הזו גם אם אתם בטוחים במאת האחוזים שאתם מגדלים אך ורק ארנבות נקבות. 

כל הציוד והמזון לארנבת היולדת ולגורים מחכים לכם באתר פט בסט

אלו הם הדברים שאתם צריכים לצפות להם פחות או יותר במהלך הריון של ארנבת. אם אתם לא מעוניינים בזה אז חשוב לקחת צעדים אקטיביים למניעה מראש. אם אתם אכן חפצים בכך, חשוב להתכונן לזה כמו שצריך. כאן באתר תוכלו למצוא ציוד לארנבים וכן אוכל לארנבים שיתאים לארנבת הממליטה ולגורים שלה. אם אתם זקוקים לעזרה והכוונה בהתאמת כלוב לארנבים או בכל נושא אחר אתם מוזמנים להתייעץ בכל זמן!


הריון של ארנבת ולידה

כתבות נוספות

כלבים מדברים מבלי לומר מילה
הדברת פרעושים אצל כלבים וחתולים
כלב בסנג'י ( Basenji)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן