משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

הכירו את כלבי ההגנה שלוקחים חלק במאבק באלימות נגד נשים

תוכן עניינים

לשמיעת הכתבה

את הסיפורים הטראגיים של נשים הנרצחות על ידי הבעלים שלהם כולנו מכירים למרבה הצער, ונדמה שבשנים האחרונות המקרים רק הולכים ומתרבים. המודעות ההולכת וגוברת מביאה איתה רוחות של שינוי וניסיונות לתיקון ושינוי מעמיק במישורים למניעת התופעה של אלימות נגד נשים וזוגיות רעילה ואין ספק שהעשייה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות היא של לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז״ל. 

מיכל סלה נרצחה בדם קר ב-2019 על ידי מי שהיה בעלה באותם ימים ואב בתה, אלירן מלול בביתם שברמת מוצא. הסיפור שזעזע את המדינה והפך במידה רבה לפנים של המאבק באלימות נגד נשים בישראל כיום, הרבה בזכות לילי שהפכה לפעילה מרכזית בחזית שלו כשהקימה את ״פורום מיכל סלה״ המקדם את המודעות לתופעה. היא מקפידה להתראיין ולקדם את הנושא באינספור דרכים שונות וממש לאחרונה נחשף כי חברינו על ארבע נרתמים כעת למאבק ועומדים לקחת חלק במלחמה החשובה. בואו נכיר את הפרויקט המיוחד שנמצא בעיצומו בימים אלו ומסתמן כאחת הבשורות החשובות לנשים מאוימות בישראל ובעולם. 

איך זה בדיוק עובד?

ככל שעובר הזמן הנושא של כלבי שירות מתפתח, וממש כשם שישנם כלבי הגנה ששומרים על בסיסיים צבאיים ומשקי בית. כך גם ניתן להכשיר כלבים לשמירה והגנה על נשים שהן הבעלים שלהם. הפרויקט שנקרא ״כלבי מיכל סלה״ הוא למעשה חבילה הכוללת: 

  • צימוד של כלב לאישה המאוימת ולילדים שלה שנבחר בקפידה, מותאם לצרכים ועובר תהליך הכשרה ארוך ומקיף.  
  • אילוף מקצועי בצמוד לאישה במשך שלושה חודשים המותאם גם הוא באופן אישי. 
  • ציוד לכלב לרבות כלוב, רתמה, כדור וזמזם. 
  • ליווי, מחקר והערכת תפקוד הכלב בכל עת. 
כלוב אילוף מרשת ברזל
כלוב אילוף

למי ניתן השירות של כלבי ההגנה?

השירות ניתן לנשים שחיות בנפרד מבן הזוג המאיים במקרים הידועים ומוכרים למשטרה או לרשויות הרווחה. הוא מתאים לנשים שאוהבות כלבים ומרגישות בנוח בנוכחותם. היא מתאימה גם לנשים שכבר מגדלות כלבים או בעלי חיים אחרים בבית. 

תהליך ההכשרה של כלבי ההגנה

ממש כמו כלבי נחייה שצריכים לעבור הכשרה ספציפית, כלבים המסייעים לילדים ולנוער על הקשת האוטיסטית זקוקים להכשרה מסוג אחר. כך גם כלבי ההגנה עוברים הכשרה ספציפית ביותר. התהליך שמתבצע כולו על ידי מאלפי כלבים מומחים מכשירים את הכלב לליווי צמוד, קשיבות לאישה בלבד ולא לאף אדם אחר. זיהוי מוקדם של התנהגות מאיימת ואלימה ותגובה מתאימה במצבים כאלו. מרבית ההכשרה תתבצע בכלביית טבע הכלב שבקריית אתא. יתר האימונים יתקיימו בביתה של האישה על מנת להרגיל את הכלב לסביבה הטבעית שלה. 

איך ניתן לקחת חלק בפרויקט של כלבי ההגנה של מיכל סלה?

אם את אישה מאוימת המוכרת למשטרה או למשרד הרווחה את מוזמנת בחום לפנות אל צוות הפרויקט דרך נציגי הרווחה שמטפלים בך וכן דרך מקלטים לנשים ברחבי הארץ. הבקשות עוברות אל מומחים בתחום האלימות בבקשה שיאשרו אותן לפי סדר הדחיפות וההתאמה. המטרה היא לנסות ולסייע לכמה שיותר נשים המבקשות לקחת חלק בפרויקט. 

באילו כלבים מדובר?

כל הכלבים בפרויקט נרכשים מבתי גידול מוסדרים המוכרים להתאחדות הבינלאומית לכלבנות. אלו הם כלבים בעלי היסטוריה משפחתית מצוינת וצאצאים לכלבים בשירות הביטחון בישראל. משמע כלבים עם תכונות מובהקות של הגנה, כוח פיזי ונאמנות לבעלים. השירות הממוצע של הכלבים בפרויקט עומד על כ-8 שנים. 

מה קורה עם כלבי ההגנה בסוף הפרויקט?

חלק בלתי נפרד מהפרויקט הממומן מתרומות הוא הפרשת קרן פנסיה לכל כלב. לאחר השירות הכסף שנצבר ישמש למציאת בית ולרווחתו של הכלב, במידה והאישה לא תוכל להמשיך ולטפל בו עד לסוף חייו. כמובן שמי שמעוניינת תוכל לטפל בכלב ולהעניק לו בית גם לאחר תקופת השירות. 

השינוי מתחיל כאן – ומכאן לעולם כולו

הפרויקט עוד ממש בחיתוליו אמנם, אבל נראה שהאימפקט כבר מורגש. בהחלט כאן בארץ עם עשרות חיבורים מוצלחים שקיימים כבר היום. התהודה הגדולה הביאה לעניין רב גם במספר מדינות מעבר לים. לילי בן עמי יחד עם הצוות שלה מרצה איפה שרק אפשר ומסייע בקידום הפרויקט החשוב ברמה הגלובלית.

אין ספק שזוהי יוזמה מרגשת ומשמעותית ביותר. התחזית היא כי עם השנים החברים הטובים ביותר של האדם ימשיכו לסייע ולצמצם את מקרי האלימות נגד נשים בישראל ובעולם כולו.

כתבות נוספות

צ'ינצ'ילה -הכירו את המכרסם מדרום אמריקה
ציפורי אהבה: מדריך לגידול מלא אהבה
תספורת לכלב: המדריך המלא לספר המתחיל
סיבירי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן