משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חתול בלינזי

תוכן עניינים

חתול בלינזי ( Balinese Cat) ידוע באינטליגנציה, באופי הידידותי, הסקרן והשובב שלו וביופיו המרשים. לעתים קרובות הם גם קוליים ודי תובעניים. הגזע צמח כתוצאה ממוטציה גנטית ספונטנית בסיאמי הגזע הטהור שגרמה לחתולים לפתח סוג פרווה ארוך יותר.

היסטוריה של הבאלינזי

לבאלינזי אין קשר עם אינדונזיה (קרובי משפחתם הסיאמיים הם למעשה מתאילנד במקור). השם נוצר מכיוון שהמגדלים חשבו שהחן והאלגנטיות של החתול שיקפו את זה של הרקדנים במקדשי באלי.

לגזע אין היסטוריה ארוכה. הם הוצגו לראשונה בשנות הארבעים באמריקה לאחר שגור חתולים סיאמיים ארוכי שיער הופיעו בהמלטה. מוטציה ספונטנית זו גרמה למגדלים לשאוף לטפח יותר מהזן הזה, ותוכנית הגידול הבאלינזית הראשונה הוצגה בשנות החמישים.

בעוד שאנשים מסוימים עשויים פשוט לראות את הבאלינזי כזן ארוך שיער של החתול הסיאמי, הדבר גרם לסערה בקרב הטהרנים וזו אחת הסיבות לכך שהם כבר לא מכונים 'סיאמיים ארוכי שיער' בחוגי הרבייה.

פדרציית חובבי החתולים העניקה לאליפות באלינזי מעמד רשמי של אליפות ב-1961.

טיפול חתול בלינזי

הבאלינזי הוא בדרך כלל חתול פעיל מאוד, אינטליגנטי, חיבה וחברתי במיוחד, בגודל בינוני. הם נהנים לשחק ומאוד סקרנים. דאג שיהיו לך הרבה צעצועים לחתולים , מתקן גירוד לחתול ורעיונות העשרה כדי לבדר אותם ולעורר אותם.

קט איט משחק לחתול מבוך המזון
קט איט משחק לחתול מבוך המזון
פטקס מתקן גירוד 3 קומות + בית וסולם

פטקס מתקן גירוד 3 קומות + בית וסולם

האישיות החכמה שלהם פירושה שניתן לאמן אותם בקלות רבה יותר מאשר גזעים רבים אחרים באמצעות שיטות חיזוק חיוביות. למרות שהם חכמים וחינניים מאוד, הם עדיין מכונים לפעמים כליצנים בגלל התעלולים המטופשים והכיפיים שלהם.

הם גם משתוקקים לחברה. הם לא חתול שיתאים להישאר לבד לפרקי זמן ארוכים בכל פעם, וזה עלול לגרום להם להיות במצוקה ואולי להפגין התנהגות הרסנית . עם היכרות מתאימה, הם גזע שיכול לחיות היטב לצד ילדים, כלבים וחיות מחמד אחרות. לעתים קרובות הם בחירה פופולרית כחתול משפחתי. הקפד לייצר עבורו איטראקציה חברתית.

כמו חתולים רבים, הם כן אוהבים למצוא נקודות תצפית גבוהות. הקפידו לשמור על משטחים נקיים ולספק להם נקודות "מסתור" מתאימות כדי לאפשר להם שקט אם ירצו בכך. זה יכול להציל את הווילונות שלך מהריסות ואת הפריטים השבירים שלך מניפוץ. הישאר רגוע לא משנה מה קורה.

התנהגות של חתול בלינזי

אם אתה נהנה מבית שקט, ייתכן שהבאלינזי לא החתול בשבילך אם אתה נהנה מבית שקט. הם ידועים כקוליים במיוחד ואוהבים לשוחח עם בעליהם, ולעתים קרובות דורשים תשומת לב. עם זאת, הם מקובלים כקצת יותר שקטים מסיאמים רגילים.

לבאלינזי יש פרווה באורך בינוני וחלק. ולמרות שהם נושרים עונתית, הפרווה שלהם לא דורשת יותר מדי תחזוקה. אין להם פרווה, וזה אומר שהם לא כל כך מועדים להסתבך או מחצלות. מברשת טובה מכל שיער רופף ומת בסביבות פעם בשבוע אמורה להספיק כדי לשמור על הפרווה במצב טוב. הברש בהקפדה. ודא שמדובר במברשת מתאימה. באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרי טיפוח והגיינה לחתול.

הגזע מגיע במגוון צבעים שונים. הגוף העיקרי של הפרווה הוא בדרך כלל לבן שמנת. לפעמים יש להם נקודות צבע ייחודיות שנמצאות על הפנים, האוזניים, הזנב המלא והרגליים. הנפוצים שבהם הם כלבי ים, שוקולד, כחול ולילך, ואלה הארבעה המוכרים כתקני גזע רשמיים מקובלים. הם יכולים להגיע גם בנקודות צבע אדום, לינקס וצב.

עם עיניהם הכחולות הבוהקות, האוזניים הגדולות, הזנב המרשים והגוף השרירי, הם יצור יפהפה ואתלטי להפליא. האוזניים הגדולות שלהם עשויות להזדקק לקצת יותר תשומת לב לניקוי מאשר חתולים מסוימים. ודא שאתה עוקב אחרי דרישות ניקוי האזניים שלו. נקה בהתאם לצורך.

כמה אוהבי באלינזי טוענים שהם גזע היפואלרגני. עם זאת, אין בסיס מדעי מאחורי זה. העובדה שלבאלינזי אין פרווה תחתית פירושה שהם נושרים פחות. וזה יכול למזער תגובה אלרגית פוטנציאלית, אבל זה בהחלט לא ערובה. קח זאת בחשבון אם אתה בעל אלרגיה.

בעיות בריאות נפוצות

למרות שהם בדרך כלל גזע בריא, הבאלינזי יכול לפתח חלק מאותם מצבים תורשתיים כמו הסיאמיים. מגדל טוב יבצע בדיקות בריאות קפדניות כדי למזער את כל הבעיות המתפתחות.

חלק מהמצבים שהם עלולים להיות מועדים אליהם כוללים:

  • בעיות עיניים – ( ניוון רשתית מתקדם הוא אחד המצבים הבריאותיים הנפוצים ביותר שנראים בבאלינזי. הם יכולים גם להיות מועדים להצלבת עיניים (למרות שזה בעיקר גדל החוצה) ולפתח גלאוקומה.
  • בעיות בדרכי הנשימה – בדרך כלל אסטמה או מחלות/זיהומים של הסימפונות.
  • עמילואידוזיס בכבד -זה כרוך בהשקעת חלבוני עמילואיד בכבד, וזה מפחית את התפקוד ועלול להוביל לאי ספיקת כבד
  • בעיות נוירולוגיות– תסמונת היפרסטזיה הגורמת לטיפוח וליקוק מוגזמים, וניסטגמוס הגורם לתנועת עיניים מהירה.
  • בעיות לב –  כולל קרדיומיופתיה מורחבת

פנה לוטרינר בכל מקרה של חשד בריאותי כלשהו. זה יכול להציל את החיים שלו.

דיאטה ותזונה

האכל את הבלינזי באוכל לחתולים איכותי, על מנת למנוע בעיות בריאות הקשורות למשקל. הם ידועים בתור אכלנים בררנים. כך שאתה עשוי לגלות שהם נוטים יותר לאכול אוכל רטוב לחתולים מאשר אוכל יבש לחתולים. אם הם בדיאטה רטובה, ייתכן שהם צריכים משטר היגיינת שיניים קבוע יותר. הקפד על כך כדי למנוע מהם לפתח מחלת חניכיים. קח אותו לייעוץ וטרינרי במידת הצורך.

גו מזון לחתול Skin+Coat גורים ובוגרים עוף
גו חתול גורים ובוגרים עוף Skin + Coat

מזון יבש לחתולים -נייצ'רס פרוטקשן חתול פרסי
נייצ'רס פרוטקשן חתול פרסי / פרווה ארוכה

לסיכום,

ודא שאתה עושה הרבה מחקר לפני שאתה מחליט אם באלינזי הוא החתול המתאים עבורך. חפשו מגדלים בעלי מוניטין. דברו עם בעלים באלינזים אחרים. פנו לקבוצות הצלה מוכרות לקבלת מידע נוסף.

כתבות נוספות

איך התזונה משפיעה על התנהגות הכלבים ומצב הרוח שלהם?
ממש לא ״טיול בפארק״: הכל על תולעת הפארק המסוכנת
גורים – 7 עובדות שסביר להניח שלא ידעתם
ניקוי שיניים לכלב – למה זה כל כך חשוב?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן