משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

המדריך הראשון לציוד אקווריום לגידול דגים

תוכן עניינים

אז החלטתם שיתאים לכם בבית איזה אקווריום מעוצב עם דגים מסוג כזה או אחר. מה צריך? איך מתאימים את הציוד? איזה דגים אפשר לגדל? לשאלות אלה ועוד תמצאו תשובות במאמר שלפנינו.

אקווריום 15 ליטר


הציוד הנדרש לגידול דגים

מאחורי כל אקווריום ישנו מכלול מכשירים ייעודי. הם עובדים יחד כדי ליצור סביבה מימית בריאה ומשגשגת. בחלק הראשון של המדריך נסביר על האלמנטים השונים ונעזור לכם בבחירת הציוד המתאים כדי שתוכלו ליהנות מהיופי של אקווריום מעוצב ומתוחזק ושגדלים לו בכיף וברווחה דגי נוי.

פילטר לאקווריום

המסנן הוא ציוד האקווריום החשוב ביותר לאחר נפח האקווריום אך חשוב לזכור לא יכול לפצות על נפח קטן גם אן נבחר פילטר בתפוקה גבוהה יותר. מסננים עוזרים לשמור על איכות המים על ידי הוצאת חומרים מזיקים ביעילות. ללא סינון נאות, האקווריום לא יוכל לקיים את החיים בו. פילטר לאקווריום מבצע סינון מכני, כימי וביולוגי ב-3 שלבים. המסננים מדורגים לפי גדלים שונים בהתאם לאקווריום שהם נועדו אליו, ובהתבסס על עומס דגים קל עד ממוצע. הדירוג נעשה ע"י מדד של גלון (4.54 ליטר)לשעה.

פילטר חיצוני לאקווריום
פילטר חיצוני לאקווריום

דירוג הגמ"ש או באנגלית GPH, קובע כמה גלונים של מי אקווריום עוברים דרך המסנן לשעה. באופן כללי, על המסנן להפוך -את נפח המים הכולל לפחות 3-5 פעמים בשעה. לדוגמה, מסננים בדירוג של 60-100 גמ"ש מספקים סינון יעיל לאקווריומים של 80-90 ליטר לערך.

גוף חימום

גוף חימום לאקווריום

טמפרטורת מים יציבה נחוצה לתקינות מערכת האקווריום שלך.  בדומה לפילטרים, גוף חימום לאקווריום מגיעים במגוון גדלים בהתאמה לגודל האקווריום ע"פ הוראות היצרנים. ככלל, תנור צריך לספק כ 3-5 וואט לכל גלון אקווריום. 

בנוסף לגוף חימום, יש צורך במדחום לצורך ניטור טמפרטורת המים. מומלץ כי יהיה דיגיטלי, נוח, וקל לקריאה של טמפרטורת המים באקווריום. ויגיע מחברה מוכרת שיכול לספק מכשיר אמין.

משאבת אוויר

תפקידה של משאבת האוויר חשוב מאוד והוא להעשיר את רמת החמצן שבמים. המשאבה נמצאת מחוץ לאקווריום ובעזרת צינור מחדירה אוויר למים. מחברים לצינור אבן אוויר המפזרת את האוויר באקווריום ונותנת מראה מעוצב וטבעי. חשוב להתאים את משאבת האוויר לנפח האקווריום.

משאבת אוויר לאקווריום

תְאוּרָה לאקווריום

תאורת האקווריום נועדה ל-2 מטרות עיקריות: היא מאירה את האקווריום להנאתכם האסתטית והוויזואלית ומספקת אור פונקציונלי החיוני לצמחים ומגבירה תהליכים פוטו-סינתטיים באקווריום ובכך תורמת לאיכות המים. באופן כללי, אקווריום המכיל דגים בלבד דורש תאורה של 1-2 וואט לליטר. לדוגמא, גוף תאורה פלואורסצנטי בגודל 30 ואט, מתאים לאקווריומים בין 15-30 ליטרים. אם אתם מתכננים להוסיף לחלל צמחים, תצטרכו להשתמש בגוף תאורה המספק 2-5 וואט תאורה לליטר.

אנטי כלור לאקווריום

רוב מי הברז אינם מתאימים לשימוש באקווריום ללא תוספים ייעודיים לכך. הם עשויים להכיל כלור, כלורמין או כימיקלים אחרים המזיקים לדגי אקווריום. לפני שמשתמשים במי ברז למטרות אקווריום, יש להוסיף אנטי כלור.

ערכת בדיקה לאקווריום

ערכות בדיקה חיוניות לניטור פרמטרים חשובים של מים באקווריום כגון pH, אמוניה וניטריט. בדיקות שגרתיות קבועות מאפשרות לך לדעת אם המים נמצאים בטווח המקובל והבריא עבור תושבי אקווריום. חלק מרצועות הבדיקה מודדות פרמטרים מרובים של מים כדי לספק תוצאות בדיקה מהירות ונוחות למגדל המתחיל.

מצע לאקווריום

בנוסף ליתרונות דקורטיביים, מצע אקווריום (ה"ריצפה" שלו) מסייע לסינון בכך שהוא מספק למיקרואורגניזמים ולחיידקים מועילים מקום להתיישב בו. הקם שכבה של 1-2 ס"מ של מצע או חצץ באקווריום לקבלת התוצאות הטובות ביותר. למיטה בגודל 1 אינץ', תצטרך מצע אקווריום של בערך 1 ק"ג לליטר או 2 ק"ג לליטר למיטה בגודל 2 אינץ'. עבור אקווריומים קהילתיים של מים מתוקים, שקול מצע דקורטיבי, שאינו מאגר, עשוי מחומר שאינו מגיב כדי למזער את תנודות ה- pH. אל תשכח תפאורה כגון עץ סחף, ספינות שקועות, אלמוגים ועוד, כדי להתאים אישית ולהוסיף לגימור האקווריום.

בחירת אקווריום

השארנו לסוף את בחירת האקווריום כי זו הסוגיה הכי מורכבת עם ההשלכות לגבי כמות דגים וסוג דגים שתוכלו לגדל וגם תשפיע על התציב כמובן. קודם כל תבחרו היכן תמקמו את האקווריום במקום ללא שמש ישירה וכמובן נקודת חשמל. תמדדו כמה מקום יש לכם שתוכלו להחליט על גודל האקווריום. גודל האקווריום קובע את הנפח שהוא הפרמטר הכי חשוב. נפח האקווריום קובע כמה דגים נוכל לגדל ככול שהנפח גדול יותר ניתן לגדל יותר דגים .

אקווריום עם שולחן

זה מפתיע מגדלים מתחילים וזה המקום להגיד שקל יותר לטפל במיכל דגים גדול יותר מאשר במיכל קטן. הדגים שלכם הולכים לייצר פסולת, הרבה ממנה, זה בלתי נמנע. איזו פסולת?

  • קקי
  • שתן
  • אוכל דגים שלא נאכל

כאשר הפסולת מתפרקת, היא מייצרת כימיקלים רעילים לדגים. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שאנחנו מבצעים שינויים במים – כדי להסיר אותם. כימיקלים אלה מצטברים מהר יותר באקווריום קטן מאשר גדול.

נשתמש בדוגמה כדי להקל על ההבנה של המושג הזה:

נניח כי כימיקלים אלה הם כפית קפה נמס. מה קורה אם מוסיפים את הקפה הזה לכוס מים?המים משחימים, נכון? אבל אם תוסיף את אותה כמות קפה לבריכת השחייה, לא יהיה שום שינוי מורגש. ובכן, הדבר נכון גם לגבי האקווריום שלכם – כימיקלים אלה מצטברים במהירות והופכים למסוכנים יותר במיכלים קטנים יותר. יהיה עליך לבצע תחזוקה מדויקת וסדירה, וזה יכול להיות קשה לכולם – בטח שלמגדל מתחיל. מסיבה זאת, השאירו את המכלים הקטנים, הקערות והצנצנות למומחים. כמתחיל, התחל עם לפחות 20 ליטרים.

מה הגודל וסוג הדגים שאתם מתכננים לגדל?

בעייתי מאוד לגדל הרבה דגים שנדחקים למיכל קטן, ויכול להיות קל לשכוח אבל דגים גדלים. רוב הדגים שנמכרים בחנות החיות המקומית שלך הם תינוקות. עם הזמן, דגים אלה יגיעו לגודל בוגר. החדשות הרעות הן שגודל זה עשוי להיות גדול מכפי שהאקווריום יוכל להכיל.

אם הדג שלך גדל מדי עבור האקווריום שלך, יש לך שתי אפשרויות:

  • האופציה היקרה: לקנות מיכל דגים גדול יותר
  • האפשרות הזולה והעצובה יותר: להיפרד מהדג האהוב עליכם

קניית מיכל בגודל נכון כבר מההתחלה מבטיחה שלא תצטרכו לעשות את הבחירה הקשה הזו.  עם זאת, רק בגלל שדג קטן לא בהכרח אומר שהוא מתאים לאקווריום שלך. יש דגים שהם טריטוריאליים מאוד ויציקו לדגים האחרים בחלל שלהם. לכן, כאשר מחליטים איזה דג אנחנו רוצים, המחקר הוא המפתח. יש לקחת בחשבון את גודל הדגים המלא כמו גם את ההתנהגות המאפיינת אותם.

בנוסף, חשוב לשים לב למרחב הפתיחה.

מגדלים מתחילים לפעמים מתקשים להבין זאת אבל בדיוק כמונו, דגים נושמים חמצן, ואם נשים יותר מידי דגים באקווריום אחד מכפי שיש חמצן, הם יחנקו. זה מספיק קל להבין, נכון?

מבלי להיכנס להרצאות בביולוגיה ימית נציין כי חמצן נכנס למיכל דרך פני המים, כך שככל שפני המים גדולים יותר – יותר חמצן ייכנס. חשוב להבין זאת לפני שרוכשים אקווריום כדי להבין ש-2 מיכלים בגדלים שונים עדיין יכולים לקבל את אותה קיבולת אוויר במידה והם שונים בגובה שלהם ולא בקוטר. למעשה, לא רק גודל המכל מגביל כמה דגים נוכל להחזיק אלא שטח הפנים של המים.

יחס בין כמות דגים לנפח האקווריום

כלל האצבע הוא על כל ס"מ דג צריך 1.5-2 ליטר מים. מומלץ למתחילים לחשב לפי 2 ליטר לכל ס"מ דג. בקטלוג האקווריומים הוספנו מחשבונים לחישוב נפח וכמות דגים מומלצת שיעזרו לכם בקבלת החלטה על גדול האקווריום וכמות הדגים שתגדלו.

כתבות נוספות

גם כלבים אוהבים צעצועים מדריך קצר להתאמה צעצוע לכלב שלך
נשים בהריון וחתולים: כל מה שחשוב לדעת
בעיות עור אצל חתולים
אירופאי קצר שיער

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן