משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כל מה שצריך לדעת על חתולים וארגז חול לחתולים

תוכן עניינים

לגדל חתול זו חוויה נפלאה תמיד, אך ממש כמו גידול של בעלי אחרים, גם היא מגיעה תמיד עם לא מעט אתגרים וגם פעולות שאולי לא כל כך נעים וכיף לעשות אצל החתולים . אין ספק שכל מה שקשור בטיפול בארגז חול לחתולים , בצרכים שלהם והחלפה של החול לחתולים. זה לא הדבר החביב ביותר על מרבית בעלי החתולים. עם זאת, אם רק נבין בדיוק את המנגנון של עשיית הצרכים אצל חתולים, נוכל להקל על עצמנו את כל ההתעסקות בדבר הזה. בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים לדבר פה על הדברים החשובים בנושא הזה, החל מהרגלים משונים שאתם אולי מכירים, דרך טיפים להתאמת ההרגלים של החתול ועד לניקיון ושמירה על החול ועל ארגז חול לחתולים שמשמש
כשירותים לחתולים. בואו נתחיל!

ההרגלים שאנו מכירים בנוגע לצרכים וחול לחתולים

אז קודם כל חשוב לדבר על ההרגלים שחלקכם אולי מכירים (ולזכור שלא כל מה שמאפיין חתול אחד מאפיין בהכרח את האחר), וישנם שני הרגלים עיקריים שאפשר לראות את חתולים בהקשר של החול והצרכים:

כיסוי הצרכים 

מדובר על הרגל נורמלי וכמעט כל החתולים נוהגים לכסות את הצרכים שלהם כשהם מסיימים. מבחינה קדמונית הם עושים זאת על מנת להסתיר את הריח שלהם מטורפים פוטנציאלים. וכן כדי לא לקרוא תיגר על חתולים דומיננטיים יותר בסביבה על ידי סימון טריטוריה באמצעות הצרכים. אם הם לא עושים זאת, זה יכול להיות בגלל אחת מהסיבות הבאות:

  • לרצות את הבעלים: חתולים הסתגלו במשך השנים לחיים לצד בני האדם וניקיון זה משהו שהם תופסים כחיובי ועל כן הם הרבה פעמים עושים זאת כדי לרצות את הבעלים. אם הם מפסיקים פתאום, נסו לחשוב אם הם מנסים להעביר לכם מסר ריחני במיוחד של אי שביעות רצון ממשהו. 
  •  סימון טריטוריה: לפעמים, אי כיסוי של הצרכים משמש למטרה המקורית שלו – סימון טריטוריה. החתול בעצם אומר ״אני כאן״ לבעלים שלו ולחתולים אחרים בסביבה, וזה לא משנה אם הוא כבר גר באותו מקום מזה זמן מה. 
  • חתולים שלא הותנו לעשות כך: לפעמים חתולים פשוט לא למדו שזוהי התנהגות נכונה ופשוט עושים צרכים באופן טבעי, לעיתים גם במקומות אקראיים ולאו דווקא במקום המיועד. 
  • לא מתחברים לארגז או לחול: יש חתולים שהארגז שלהם פשוט לא מתאים להם (קטן מדי, לא נוח) או כאלה שפשוט לא אוהבים את המרקם והמגע עם החול ובגלל זה נמנעים מכך. 
  • מצבים רפואיים: אין ממש אבחנות רפואיות מדויקות הקשורות באי כיסוי הצרכים, אבל בגדול, אם החתול סובל מכאבים בכפות הרגליים או כאלו הקשורים ביציאות, או באופן כללי חש שלא בטוב, הוא עשוי להימנע מהפעולה. 

אכילה של החול והצרכים

תופעת האכילה של דברים שאינם מזון אצל חתולים היא נפוצה למדי (שבניגוד לכיסוי הצרכים היא כמובן לא תקינה) ויש סיבות רבות לכך שהיא מתרחשת. ישנן כמה סיבות שונות לאכילת חול וצרכים אצל חתולים והן לרוב סיבות בריאותיות או התנהגותיות:

  • אנמיה: אנמיה הוא מצב נפוץ אצל חתולים של חוסר בכדוריות דם אדומות והמוגלובין, ואכילת הצרכים עשויה להעיד על כך. בדקו אם לחניכיים של החתול גוון חיוור ומשונה ובמידה וכך הדבר גשו בהקדם לוטרינר. 
  • חוסרים תזונתיים: לעיתים חתולים עושים זאת אם הם לא מקבלים את כל הרכיבים התזונתיים החשובים דרך המזון שלהם. חוסרים ברכיבים כמו ויטמין A, ויטמין B1, מגנזיום, קרטין ועוד הם מאד נפוצים. 
  • סקרנות ומשחק: לעיתים האכילה היא אך ורק ביטוי למשחק, סקרנות ושעשוע. 

כמובן שחשוב לבחון את המצב לעומק, להבין מהיכן נובע ההרגל ולטפל בו. אכילה של חול וצרכים עשויה להיות מסוכנת ולגרום לחסימה במעיים שיכולה להיות אפילו קטלנית. 

כך תיפטרו מהרגלים מעצבנים

כל מי שמגדל חתול מכיר היטב את ההרגלים המעצבנים שחלק מהחתולים מאמצים, ואנחנו רוצים לדבר על שניים בולטים:

סימון טריטוריה באמצעות שתן

חתולים שעושים פיפי מחוץ לארגז החול שלהם, לרוב רוצים לסמן טריטוריה אם יש עוד חתולים בבית ואפילו אם יש חתולים אחרים בקרבתו. אם זה קורה יותר ממספר פעמים מומלץ להתייעץ עם הוטרינר, אבל בגדול יש כמה דברים שתוכלו לעשות שאולי יפתרו את הבעיה במהירות:

  • בדקו את הארגז חול לחתול המשמש כשירותים לחתול : האם הוא ממוקם בצורה נוחה ונגישה? האם הוא קרוב מדי לאוכל ולשתייה ולהיכן שהחתול ישן? האם החתול צריך לחלוק אותו עם חתולים אחרים?
  • בדקו שהחתול לא בסטרס: הסטרס המדובר כאן הוא לרוב כזה שעולה בתקופת הייחום, כשחתולים אחרים מתחילים להתקרב לבית. הפיזור של הריח באמצעות השתן ברחבי הבית הוא מרגיע עבור החתולים, ואם תצליחו לנטרל את גורמי הלחץ או שהם יחלפו מעצמם, יכול להיות שגם התופעה הזו תחלוף. 
  • נקו את זירת הפשע: החתול שלכם עושה צרכים בנקודות מסוימות מסיבה ברורה. חשוב לנקות היטב את המקומות הללו ואת הריחות שמושכים אותו לשם כדי למנוע הישנות. 
  • יותר חתולים, יותר ארגזים: אם יש לכם יותר מחתול אחד ואתם לא מצליחים להתמודד עם הבעיה, יכול מאד להיות שהחתולים שלכם זקוקים לארגז חול פרטי עבור כל אחד מהם. 

עשיית צרכים בכיור או באמבטיה ולא בארגז החול לחתלים

תופעה בהחלט משונה שמתרחשת באופן מפתיע, בדרך כלל אחרי תקופה ארוכה שהחתול רגיל להתפנות בארגז. בדיוק בגלל זה כשהחתול שלכם מתחיל לעשות קקי באמבטיה או בכיור, הוא בדרך כלל מנסה להגיד לכם משהו, וחשוב שתהיו קשובים. אלו לרוב אחד משלושת הדברים הבאים:

  • בעיות רפואיות: כידוע, חתול היא חיה מאד פרטית והם לא עושים צרכים מול הבעלים שלהם או משאירים אותם במקומות ברורים בלי סיבה מיוחדת. פעמים רבות החתול מנסה לסמן שהוא סובל מכאבים או בעיה כלשהי וחשוב לגשת לוטרינר בנקודה הזו.
  • סטרס וחרדה: בהחלט משהו שגם חתולים סובלים ממנו, בעיקר אחרי שינויים בבית או בהרכב המשפחתי. התופעה הזו נפוצה ביותר למשל, כאשר תינוק נולד ונכנס במפתיע לבית החדש. 
  • שינויים בסביבה: חוסר נוחות לעשות את הצרכים בארגז החול או משהו ב״זירת הפשע״ שמושך את החתול לעשות קקי דווקא שם. 

אז מה עושים? בראש ובראשונה חשוב לשלול בעיות רפואיות וכדאי לגשת לוטרינר לבדיקה. מעבר לכך יש לבדוק את מצב הארגז, אם הוא נקי ומסודר ואם החול לא מסריח ומלוכלך מדי. אם מדובר על שינויים בסביבה או בהרכב המשפחתי, אלו דברים שהחתול יאלץ להתרגל אליהם עם הזמן. 

כמה מילים על הרגלי ניקיון של ארגז חול לחתולים

לסיכום אנחנו רוצים לחדד את החשיבות של ניקיון ארגז החול לחתול ולתת כמה טיפים שיעודדו את החתול שלכם לעשות את הצרכים שלו רק שם:

  • את הארגז מנקים כל יום: נכון, לא בכל יום צריך להחליף וללכת על שטיפה רצינית של הארגז, אבל כן חשוב להיפטר פעם ביום לפחות מהחלקים המלוכלכים ביותר של השתן והצואה. 
  • פעמיים בחודש ניקיון יסודי: כמובן שחשוב להחליף חול בתדירות גבוהה יחסית כדי שהחתול שלכם ירגיש הכי נוח שיש וכדי למנוע זיהומים, אך אנו ממליצים בנוסף לרוקן את הארגז פעמיים בחודש ולשטוף אותו היטב עם מים, סבון ואקונומיקה. 
  • בחרו את החול המתאים ביותר עבורכם: זכרו כי ישנם סוגים רבים של חול לחתול ובחרו את זה שמתאים ביותר, כאשר ההתאמה היא לרוב עבורכם עם שיקולי נוחות וניקיון ופחות רלוונטית למרבית החתולים, שרובים מסתדרים עם סוגים שונים של חול. שווה להכיר סוגים שונים כמו חול מתגבש, כזה שנהפך לגביש במגע עם הצרכים וכך הרבה יותר קל לנקות את החלקים הנקודתיים וכן חולות מיוחדים עם ריח בישום שמפחיתים את הריחות הרעים באוויר. לדוגמא חול פטקס מתגבש ריחני
  • אם כך, כל שנשאר הוא לבדוק שהארגז נקי וכי הסביבה של החתול לצרכים נעימה ומבודדת ואם יש בעיות, אתם מוזמנים לחזור לכאן תמיד ולחפש כלים טובים להתמודדות איתן. בהצלחה!

כתבות נוספות

כלבים טיפוליים: איך הם יכולים לעזור לפצועים בשיקום?
רטריבר חלק שיער (Flat-Coated Retriever)
סימן טוב ומזל טוב: כל מה שצריך לדעת על הריון של חתולים
האם אוגר הוא חיית מחמד בשבילי ומה חשוב לדעת לפני האימוץ?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן