משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

השנה הראשונה והחשובה בחייו של הכלב שלך

תוכן עניינים

אין דבר מרגש ומסקרן כמו אימוץ של גור כלבים קטן ומתוק שעומד להעניק המון אהבה ולקבל בחזרה עם הטיפול המסור שלכם. הכל מן הסתם חדש עבורו, ולצד הרבה רגעים משעשעים ומרגשים, יש כמובן גם לא מעט אתגרים על הדרך. השנה הראשונה היא החשובה ביותר בחייו של הכלב שלך.

יחד עם זאת, מהרגע שהגור החדש נכנס אליכם הביתה ועד שהוא הופך רשמית לכלב בוגר, כל נקודת ציון במהלך הדרך היא תזכורת נפלאה לכיף הגדול ולחיבור המיוחד עם בעל החיים הזה. אם המחיר הוא טיול שלא תמיד יש אליו כוח , איזה רהיט לעוס פה ושם או קצת פיפי בבית, אז זה לגמרי שווה את זה. 

ההגדרה של כלב בוגר כמובן משתנה בהתאם לזן שלו, אבל בגדול, בגיל שנתיים מרבית הכלבים כבר יוגדרו ככלבים בוגרים. נקודות הציון החשובות במהלך הדרך מתרחשות בעיקר בשנה הראשונה.

נקודות ציון חשובות בשנה הראשונה של הכלב שלך

  1. ברוכים הבאים לבית החדש שלך: יום האימוץ המרגש שבו הכלב החדש שלכם נכנס הביתה הוא בהחלט נקודת ציון חשובה לו/ה וגם לכם הבעלים. תנו לגור החדש את הזמן שלו להסתגל לסביבה החדשה ולחקור מקומות חדשים בבית, וכדאי גם לקנות לו מראש כמה וכמה צעצועים ומשחקים, בעיקר כדי שלא יתחיל ללעוס את הנעליים שלכם או רהיטים בבית. 

היו סבלנים עם הגור החדש שלכם בשלב הזה. הוא עדיין לא יודע לגמרי מה אתם מצפים ממנו, וזה יכול
לגרום לו אפילו לחרדה. אל דאגה, עם קצת אקסטרה ליטופים ואהבה מצדכם, הוא ירגיש בבית עוד לפני
שתשימו לב. 

  1. הביקור הראשון אצל הוטרינר: אם אימצתם כלב עם סל אימוץ שקיבל חיסונים בסיסיים, חשוב ללכת ולבדוק אם משהו חסר, ואם אימצתם ללא סל אימוץ, הרי שבגיל מספר שבועות כבר צריכים להתחיל עם החיסונים הראשונים. בכל מקרה חשוב לגשת בהקדם לוטרינר עם גור חדש לבדיקה רפואית כללית, מידע על הגידול, טיפול נגד מזיקים וכל מה שוטרינר טוב ומקצועי יכול לעשות עבורינו. חשוב להביא אתכם כל מסמך שבידכם שקיבלתם בעת האימוץ וזכרו שאם החוויה הראשונה של הביקור אצל הוטרינר תהיה טובה עבור הגור, זה בהחלט יעזור בעתיד. 
  2. גמילה מצרכים בבית: אין ספק שזה אחד האתגרים הגדולים ביותר בתקופה הזו, עשויים להיות לא מעט רגעים מתסכלים, אבל חשוב לזכור שעם התמדה וסבלנות, בתוך זמן קצר תוכלו להרגיל את הכלב לעשות צרכים אך ורק בחוץ. בנושא הזה חשוב לזכור להקפיד על שגרת טיולים קבועה, ולא חוזרים הביתה עד שהחמוד התרוקן לחלוטין. אם קורות בבית תאונות, הקפידו לנקות אותן כשהכלב לא שם ובלי ליצור איתו קשר עין, וככה הוא ילמד שלא לקשר עשיית צרכים בבית עם תשומת הלב שלכם. 
  3. אינטראקציות ראשונות עם כלבים אחרים: כשמדובר על תהליכי חיברות והיכולת להסתדר בצורה טובה עם כלבים אחרים, 12 השבועות הראשונים בחייו של הגור הם קריטיים למדי. זה חשוב שכבר אחרי החיסונים בגיל שישה או שבעה שבועות, תתחילו לחשוף את הגור בהדרגה לכלבים אחרים. אפשר ליזום מפגשים עם חברים עם כלבים, לצאת לגינות כלבים באזור ואפילו למצוא חברים למפגש בפייסבוק. זכרו שאם הכלב לא נחשף לכלבים אחרים עד הגיל הזה, זה עשוי להיות מאתגר בעבורו לאחר מכן.
  4. תגובה ראשונה לשם: זה משתנה כמובן ממקרה למקרה, אבל בגדול, יכולים לקחת כמה שבועות עד שהכלב שלכם יתרגל לשם החדש שנתתם לו. המתינו עם כינויי החיבה בשלב הראשון והקפידו לקרוא רק בשם המלא, עד שאתם מרגישים שהוא התרגל ומגיב באופן מובהק כשאתם קוראים בשמו. 
  5. נשירת שיני חלב: כן כן, ממש כמונו, גם כלבים מאבדים את שיני החלב שלהם כשהם צעירים. זה קורה לרוב סביב החודש הרביעי לחיים, ועד החודש השביעי הם כבר מתחדשים במערכת שיניים חדשה לכל החיים. יש מצב טוב שלא תראו את השיניים האלו בבית, בגלל שרוב הגורים פשוט בולעים אותם. מה שכן, חשוב להתחיל עם הצחצוח כבר מיד אחרי הצמיחה של השיניים החדשות כדי להרגיל את הכלב מצעירותו לפעולה הזו. 
  6. עיקור/סירוס: אם לא מדובר על כלב גזעי ורשום עם תעודות (שכמובן לא מנוצל חלילה לצרכי רבייה ובצע כסף), עיקור וסירוס של כלבים זו פעולה בסיסית ונדרשת שחייבים להקפיד עליה, וצריך לזכור שכיום יש יותר כלבים שמחפשים בית מאשר אנשים שמוכנים לאמץ אותם. אפשר לעשות את זה כבר מגיל שמונה שבועות, אבל לפעמים מעדיפים לחכות עוד קצת ולתת לכלבים לגדול ולהתפתח. בכל מקרה אל דאגה, מדובר על הליך נפוץ ופשוט, ועם טיפול נכון שלכם לאחר מכן ההחלמה תהיה מהירה ופשוטה. 
  7. חינוך ואילוף: נכון, החינוך והקניית ההרגלים מתחילה מהרגע הראשון פחות או יותר, אבל מגיל שמונה חודשים כבר ניתן להתחיל באילוף מקצועי, וזוהי בהחלט אפשרות נפלאה שתבטיח חיים משותפים נעימים יותר. הקפידו לבחור מאלף מקצועי ומוכר שקיבלתם עליו המלצות. 
  8. יום ההולדת הראשון: אז אחרי שעברנו כמה נקודות ציון בהחלט מרגשות מהשנה הראשונה, מגיע רגע מרגש ומיוחד – יום ההולדת הראשון של הכלב! בשלב הזה אתם כבר מכירים טוב אחד את השני, יש לכם שפה משותפת ואם הכל התקדם כמו שצריך, האהבה פורחת. נכון, אולי הכלב שלכם לא יכול להבין שהוא חוגג יום הולדת, אבל אפילו בשבילכם שווה לפרגן לו עם איזה חטיף טוב או פינוק מיוחד. 

אז מה עכשיו?

אז עכשיו אתם הבעלים הגאים של כלב מתבגר בשנה, שיהפוך בתוך שנה-שנתיים לכלב בוגר. אבל אם אתם חושבים שפה נגמרים הכיף וההתרגשות, אתם טועים ובגדול. בכל החיים המשותפים שלכם צפויות לכם נקודות ציון חשובות שונות כמו הביקור הראשון בחוף הים, תינוק חדש שמצטרף למשפחה, נסיעה לחופשה משותפת ועוד. לפני שנסיים ונאחל לכם בהצלחה, כמה מילים על השינוי של המזון בשלב המעבר מגור לכלב בוגר. 

מחליפים מזון לכלבים בזמן

אז לסיום, בואו נדבר על התזונה של גורים וכלבים. עד שכלב הופך לבוגר, הצרכים התזונתיים שלו מורכבים יותר וכוללים גם מזון לגדילה והתפתחות ולא רק לאנרגיה ותחזוקת הגוף. בשלב הזה נותנים אוכל מותאם לגורים לפי הזן/משקל, ובערך בגיל שנה עוברים לאוכל שמותאם לכלבים בוגרים. עם זאת, הגיל הזה עשוי להשתנות בהתאם לכל מיני פרמטרים, ולכן הדבר הנכון ביותר הוא להתייעץ עם הווטרינר שלכם. חשוב לשאול אותו מתי נכון לעבור, איך לעשות את המעבר בצורה נכונה (בגדול, הדרך הנכונה היא מעבר הדרגתי בין האוכל הישן לחדש, ולא שינוי מיידי) ואיזה רכיבים תזונתיים ספציפיים חשוב שיהיו במזון של הכלב שלנו. 

מקווים שהשנה הראשונה תעבור בכיף, גם אם יהיו (ויהיו) אי אלו אתגרים בדרך. זכרו להיות סבלניים עם הגורים החמודים שלכם, להראות להם הרבה אהבה ולהעניק לא מעט ליטופים ופינוקים. כשהקשיים מופיעים, השתדלו לקחת זאת בקלות ולזכור שעם הזמן והיחס שלכם הדברים הסתדרו, ובעיקר תהנו מהחוויה, כי ממש כמו לגדל ילד, החלקים היפים של הילדות פשוט לא חוזרים. 

כתבות נוספות

חתול נושך: למה זה קורה ואיך להיפטר מההרגל המעצבן? 
נשים בהריון וחתולים: כל מה שחשוב לדעת
ויימרנר- Weimaraner
סרטן אצל כלבים: כל התשובות לשאלות הבוערות

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן