משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

סימן טוב ומזל טוב: כל מה שצריך לדעת על הריון של חתולים

תוכן עניינים

להשמעת הכתבה

קודם כל שיהיה הרבה במזל – החתולה החמודה שלכם בהריון. אתם הולכים להיות סבא וסבתא גאים של כמה גורי חתולים קטנים! אין ספק שזה עניין מרגש (כמובן אם הכל מתוכנן ולא קורה מתוך חוסר אחריות) וגם כזה שצריך להיערך אליו כמו שצריך. לשם כך הכנו עבורכם את המדריך השלם להריון של חתולים, עם כל המידע החיוני והדגשים שצריך להכיר. 

לפני שמתחילים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את מזון לחתולים וכן ציוד לחתולים שיתאימו גם לחתולה ההריונית וגם לגידול הגורים אחרי ההמלטה. מומלצים ליצור קשר ולהיעזר במומחים שלנו שזמינים עבורכם בכל זמן!

איך אדע אם החתולה שלי בהריון?

אולי יצא לכם לשמוע על כל מיני שיטות לגילוי הריון חתולים. האמת היא שזה עניין די חמקמק והדרך היחידה לדעת בוודאות שאכן ישנו הריון היא דרך בדיקות אצל הוטרינר. בין אם בדיקת אולטרסאונד, בדיקת דם או סוגים אחרים. בחלק מהמקרים אפשר לראות חתולות שנעשות יותר חברתיות ועדינות. מנגד חתולות שהופכות לאגרסיביות במיוחד. סימנים אפשריים נוספים הם התעגלות של הבטן והתקשחות וגדילה של הפטמות. אבל אלו הם דברים שעשויים לקרות ממש בסופו של ההריון. 

חתולה בהריון
חתולה בהריון

מהו אורך ההריון של חתולים?

הריון של חתולה אורך בממוצע כ-63 עד 65 ימים, בעצם חודשיים פחות או יותר. 

תזונה בהריון

חשוב מאד לדאוג לתזונה מתאימה לחתולה ההריונית ובתקופה הזו חתולות זקוקות ליותר קלוריות מבדרך כלל. חשוב לרכוש מזון ייעודי לחתולות בהריון וכאן באתר תוכלו לבחור מתוך כמה סוגים מעולים. מוזמנים להתייעץ בכל שלב. 

חשוב מאד לזכור כי המטבוליזם של חתולות בהריון הוא הרבה יותר מהיר. יחד עם הצרכים התזונתיים שהתגברו עם הצורך של הגוף לתמוך ביצירת חיים זה אומר ארוחות תכופות הרבה יותר מבדרך כלל. 

בדיקות רפואיות ודגשים בריאותיים

ברגע שהבנתם שהחתולה שלכם אכן בהריון אז ישנם כמה דברים חשובים שצריך לדאוג להם:

  • לשים לב לדימום וגינלי: דימום במהלך ההריון הוא לא תקין וצריך להדליק נורה אדומה. אם זה קורה בתחילת עד אמצע ההריון אז הסבירות היא שהחתולה עברה הפלה. אם זה קורה בסוף ההריון אבל לא במועד התקין אז סביר להניח שמדובר בהמלטה מוקדמת. כך או כך חשוב לגשת לוטרינר בהקדם במצבים כאלו. 
  • בדיקת צואה: מומלץ לגשת עם דגימת צואה של האם לוטרינר בהקדם. שכן טפילי מעיים עלולים לעבור אל הגורים גם ברחם וגם אחרי ההמלטה בשלב ההנקה. שימו לב – אם גיליתם טפילים שכאלו, אל תשתמשו באף תרופה ללא הנחיה מפורשת מהוטרינר. חלק מהתרופות עלולות לסכן את העוברים. 
  • מניעת פרעושים: במהלך ההריון חשוב לשמור על החתולות נקיות מפרעושים אפילו יותר מבדרך כלל. בדקו עם הוטרינר באילו תכשירים מותר ומומלץ להשתמש. זכרו כי פרעושים עלולים לסכן את החיים של הגורים שיבואו. 
ברבקטו לחתול נגד פרעושים וקרציות
ברבקטו לחתול נגד פרעושים וקרציות- מומלץ לשימוש בהריון
  • בלי חיסונים: אין לבצע חיסונים כלל במהלך ההריון ואלו עלולים לפגוע בעוברים. 

איך להכין את החתולה שלי להמלטה?

חתולות הריוניות הן עצמאיות ביותר ויש סיכוי לא רע שיבחרו בעצמן היכן להמליט, אבל זה תמיד טוב לתת להן אופציה. הכינו בפינה שקטה ופרטית ארגז גדול עם בדים ומצעים והניחו בקרבת מקום את האוכל והמים שלה. יש סיכוי לא רע שהיא תבחר ללדת דווקא שם וכך גם תחסוך לכם לא מעט בלאגן ולכלוך. 

מהלך ההמלטה

ממש כמו אצלנו בני האדם לקראת המלטה מתחילים אצל חתולות צירים. לפעמים בכלל לא נוכל לדעת כשזה קורה אך לעיתים יש סימנים כמו חוסר מנוחה, חיפוש אחר מקום להמלטה, יללות וקולות מוזרים והקאות. השלב הבא הוא שלב ההמלטה הפעילה עם צירי הלחץ. חתולות ממליטות לרוב בין ארבעה לשישה שגרים והזמן הממוצע בין שגר לשגר עומד על כחצי שעה עד שעה. 

שמרו על קשר עם מרפאה וטרינרית במהלך ההמלטה

סיבוכים בהמלטה זה דבר נדיר למדי אצל חתולות, אבל זה בהחלט עלול לקרות. חשוב שתהיה מרפאה קרובה אלינו ווטרינר שמעודכן בדבר ההמלטה. אם זה קורה בלילה אז אפשר לעבוד מול מוקדי החירום. 

הכינו את עצמכם לקראת ההריון והגורים

חשוב מאד להתכונן לקראת ההריון ולדאוג לתחליף חלב לחתולים, לאוכל לגורי חתולים איכותי, מיטה לחתול נוחה, מצעים וכל מה שצריך לקראת ההמלטה. חשוב בנוסף להתכונן כמובן גם לטיפול בגורי חתולים קטנים ובעיקר לרכוש מראש מיטה נוחה עבורם וכן מזון איכותי שמותאם לגורי חתולים. כאן באתר תוכלו למצוא את הציוד הטוב ביותר ואם אתם לא בטוחים מה אתם צריכים אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים של פט בסט בכל שלב!

ריגל חתול קיטן לגורים ואימהות מניקות
תחליף חלב לגורי חתולים רויאל קנין 300 גר'
תחליף חלב לגורי חתולים רויאל קנין 300 גר'


כתבות נוספות

השפעת סוכרת חתולים על איכות החיים
זוכים לאריכות ימים: חתולים עם תוחלת החיים הארוכה ביותר
שווה זהב: כל מה שרציתם לדעת על דג הנוי הפופולרי
בדלינגטון טרייר (Bedlington Terrier) 

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן