משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלב רועים שלטי (Shetland Sheepdog)

תוכן עניינים

צלול לתוך עולמו המרתק של כלב רועים שלטי, גזע הידוע באינטליגנציה, בזריזות ובנאמנות שלו. מדריך מקיף זה מציע לך את כל המידע החיוני שאתה צריך על גידול גזע כלבים זה. כמו הבנת תכונות האופי הייחודיות שלו, מתן תזונה נכונה וזיהוי בעיות בריאות אפשריות.

תוחלת חיים: 12-13 שנים, מוצא: סקוטלנד
גובה: 33-41 ס"מ, משקל: 6.4-12 ק"ג

המורכבויות של גידול כלבי שטלנד – במה זה באמת כרוך?

גידול כלבי שטלנד הוא תהליך מורכב הדורש תכנון ושיקול דעת קפדניים. זה מעבר להרבעת שני כלבים ביחד. על המגדלים להיות בעלי הבנה עמוקה של מאפייני הגזע, הבריאות הגנטית והמזג כדי להוליד גורים בריאים וחזקים.

חקר אילן היוחסין

בראש ובראשונה, מגדלים צריכים לבחור כלבים מתאימים בעלי תכונות רצויות. זה כרוך בחקר אילן יוחסין, לימוד קווי דם והערכת ההיסטוריה הבריאותית של ההורים הפוטנציאליים. המטרה היא לגדל שטלנד העומדים בתקני הגזע ובעלי מזג טוב.

בחירת עיתוי מתאים

לאחר בחירת זוג הרבייה, העיתוי הוא קריטי. נקבות שלטי מגיעות בדרך כלל לייחום פעמיים בשנה. והמגדלים צריכים לפקח בקפידה על המחזורים שלהם כדי להבטיח הזדווגות מוצלחת. הזרעה מלאכותית עשויה להיחשב טובה יותר במקרים מסוימים כדי להגדיל את הסיכויים להתרבות מוצלחת.

במהלך ההריון

במהלך תקופת ההיריון, הנמשכת בסביבות 63 ימים, על המגדלים לספק טיפול ותזונה נאותים לכלבה ההרה. בדיקות וטרינר סדירות חיוניות כדי לעקוב אחר בריאות האם והגורים המתפתחים.

לקראת הלידה

בבוא הזמן להגעת הגורים, על המגדלים להיות מוכנים לספק טיפול מסביב לשעון. זה כולל הבטחת אזור החלמה נקי ונוח, סיוע בתהליך הלידה במידת הצורך ומעקב אחר בריאות הילודים.

כלב רועים שלטי

אופי של כלב רועים שלטי

כלבי רועים שטלנד, הידועים גם בשם שלטי, הם כלבים אינטליגנטים בעלי חיבה המהווים בני לוויה נפלאים למשפחה הנכונה. יש להם אופי נאמן ואוהב, תמיד להוטים לרצות את בעליהם. עם זאת, חשוב להבין את תכונות האופי שלהם כדי לקבוע אם הם מתאימים למשפחה שלך.

כלבים אלו ידועים באופיים העדין והרגיש. הם מכוונים להפליא לרגשות הבעלים שלהם ויכולים להיות רגישים לרעשים חזקים או לשינויים פתאומיים בסביבתם. למרות שזה הופך אותם לחיות מחמד משפחתיות מצוינות, זה גם אומר שהם אולי לא מתאימים ביותר למשקי בית עם ילדים צעירים שעלולים להציף אותם ברעש מוגזם בלי כוונה.

אילוף הגזע

השלטי בעלי יכולת אימון גבוהה ומצטיינים בתחרויות צייתנות וזריזות. האינטליגנציה והלהיטות שלהם ללמוד הופכים אותם לכיף להתאמן. הם משגשגים מגירוי נפשי ודורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור עליהם מאושרים ובריאים. אם אתם משפחה פעילה שנהנית מפעילויות חוצות, האנרגיה וההתלהבות של השטלנד יהיו התאמה מושלמת.

לשטלנד יש אינסטינקט רעייה חזק, אשר יכול להתבטא בהתנהגויות כמו נקישה בעקבים או ניסיון לרעות חיות מחמד או ילדים אחרים. סוציאליזציה והכשרה מוקדמת יכולים לעזור לבלום את הנטיות הללו. אך חשוב להיות מודעים להיבט זה של האופי שלהם.

האופי החביב שלהם הופך אותם לכלבי טיפול מצוינים והם יכולים ליצור קשרים חזקים עם בני משפחתם. עם זאת, הם יכולים להיות שמורים וזהירים בקרב זרים. וזו הסיבה שחברתיות מוקדמת היא חיונית כדי לעזור להם להרגיש בנוח במצבים שונים.

תזונה מומלצת לכלב רועים שלטי

תזונה נכונה ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על הבריאות והרווחה של השלטי שלך. כמו כל הכלבים, שלטי דורשים תזונה מאוזנת המספקת להם את החומרים המזינים הדרושים כדי לתמוך בגדילתם ובבריאותם הכללית.

  • אחד השיקולים המרכזיים בכל הנוגע להאכלת השלטי שלך הוא הגודל שלהם. כגזע בינוני, לשלטי יש צרכים תזונתיים ספציפיים שצריך לענות עליהם כדי למנוע השמנה או מחסור ברכיבים תזונתיים. יש להקפיד על מזון לכלבים באיכות גבוהה המותאמת לגילם מבטיחה שהם מקבלים את האיזון הנכון של חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים.
  • שלטי ידוע כבעל מערכת עיכול רגישה. ולכן, חשוב לבחור מזון לכלבים קל לעיכול. הימנע ממזונות המכילים אלרגנים נפוצים כגון חיטה, סויה או תוספים מלאכותיים. זאת מכיוון שהם עלולים להוביל לבעיות עיכול או לבעיות עור עבור השלטי שלך.
  • בנוסף לתזונה מאוזנת, חשוב לעקוב אחר גודל המנות של השטלנד שלך כדי למנוע אכילת יתר ועלייה במשקל. השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאות שונות. כולל בעיות מפרקים ומחלות לב. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את כמות המזון המתאימה לשלטי שלך בהתבסס על הגיל, רמת הפעילות והמצב הכללי שלהם.
  • לחלק מהשטלנדים עשויות להיות אלרגיות או רגישויות למזון. לכן חשוב להיות מודעים לכל תגובות שליליות שיש להם למרכיבים מסוימים. ניטור קבוע של המשקל והבריאות הכללית שלהם יכול לעזור לך לזהות כל התאמות תזונתיות שעשויות להיות נחוצות.

בעיות בריאות נפוצות בקרב הגזע שטלנד

כלבי שטלנד, כמו כל גזע כלבים אחר, עשויים להיות בעלי נטייה לבעיות בריאותיות מסוימות. למרות שהם בדרך כלל זן בריא, חשוב לבעלים פוטנציאליים להיות מודעים לבעיות פוטנציאליות ששלטי עשויות להתמודד איתם במהלך חייהם.

דיספלזיה בירך– מצב שבו מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לכאבים ולבעיות ניידות. פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל תקין והימנעות מקפיצות מוגזמות או משחק גס יכולים לסייע בהפחתת הסיכון לדיספלזיה של מפרק הירך ב-Shelties.

ניוון רשתית פרוגרסיבי (PRA)– מחלת עיניים ניוונית שעלולה להוביל לאובדן ראייה ועיוורון. בדיקות עיניים סדירות על ידי וטרינר יכולות לסייע באיתור PRA בשלב מוקדם. מה שמאפשר ניהול וטיפול נאותים.

בעיות דרמטולוגיות– בעיות כגון דרמטומיוזיטיס. הפרעה גנטית המשפיעה על העור והשרירים. התסמינים עשויים לכלול נגעים בעור, נשירת שיער וחולשת שרירים. טיפוח קבוע, תזונה בריאה והימנעות מחשיפה לכימיקלים קשים או אלרגנים יכולים לעזור למזער את הסיכון לבעיות דרמטולוגיות בשטלנדים.

בעיות בריאות אלו עשויות להיות נפוצות יותר אצל שלטי. אך אין זה אומר שכל כלב יפתח אותן. שיטות גידול אחראיות, בדיקות וטרינריות קבועות ושמירה על אורח חיים בריא יכולים כולם לתרום להפחתת הסיכון והחומרה של בעיות בריאות פוטנציאליות.

לסיכום

גידול כלב שטלנד יכול להיות חוויה מתגמלת, בתנאי שאתם מצוידים במידע ובהנחיות הנכונות. הבנת תכונות האופי שלהם, הצרכים התזונתיים ובעיות בריאות פוטנציאליות מאפשרת לך לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור בני לוויה חכמים ונאמנים אלה. זכרו, שטלנד בריא ומאושר הוא תוצאה של אהבה, טיפול והחלטות מושכלות.

כתבות נוספות

כלב אלסקן קליי קאי (Alaskan Klee Kai)
גורי חתולים – 10 טיפים לגידול גורים
למה השמנת יתר מאוד מסוכנת לבריאות הכלב שלך
המשפחה מתרחבת: כך תערכו היכרות בין הכלב לתינוק החדש

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן