משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלובים לארנבים: איך לבחור את הדגם המתאים?

תוכן עניינים

ארנבים ומכרסמים אחרים בהחלט יכולים לשגשג ולחיות טוב בכלוב איכותי לארנבים ומכרסמים. כלוב המתאים לצד זמן חופשי להתרוצץ בבית ובחצר, כמובן לאחר שמיגנתם היטב כל אזור כזה. כמובן שיש לא מעט מכרסמים ובעיקר ארנבים שניתן לחנך לצרכים במקומות מסוימים, כך שיש את אלו המאפשרים להם זמן חופשי ברחבי הבית. עם זאת, גם אם המכרסמים שלכם רגילים להיות חופשיים במרבית שעות היום, כלוב נוח ואיכותי זה דבר נפלא שיאפשר להם מקום מסתור ומרגוע שהם לרוב זקוקים לו מפעם לפעם. 

עם זאת, צריך לקחת בחשבון מהשלב הראשון כי כיום יש בשוק לא מעט כלובים לארנבים ומכרסמים שאינם מותאמים עבור הצרכים שלהם בלשון המעטה. חלקם קטנים מדי ולא מאפשרים מקום מחייה גדול מספיק. אחרים מגיעים עם רצפת סורגים מה שאולי מקל על תהליך הניקיון, אך בהחלט לא מאפשר למכרסמים שלנו קרקע נוחה לשהות עליה. בדיוק בגלל זה אנו רוצים לדבר על הפרמטרים העיקריים והחשובים בבחירת כלוב למכרסמים. בואו נתחיל. 

בחירת גודל הכלוב של ארנבים

אז מה הוא הגודל האידיאלי? זה הזמן לשנן כלל אצבע בסיסי שנכון למכרסמים. גדול יותר זה בהכרח טוב יותר. במיוחד אם מדובר על מכרסמים שאמורים לבלות את מרבית הזמן שלהם בכלוב שתרכשו להם, כדאי בהחלט לרכוש עבורם כלוב גדול דיו שיאפשר להם התרוצצות, משחק, מנוחה, שטחים נפרדים ללינה, עשיית צרכים ואכילה וכן הלאה. ומה זה אומר גדול מספיק? כלל האצבע כאן מדבר על כלוב שצריך להיות גדול פי ארבע לפחות מגודלו של המכרסם. כמובן שזה משתנה בהתאם לכל מקרה, אבל בגדול מדובר על 70 עד 80 ס״מ רבועים לארנבונים קטנים ו-80 עד 100 ס״מ רבועים לארנבים גדולים יותר. בהחלט שווה לשקול את האפשרות של כלובים עם מספר מפלסים וסולמות וגשרים המחברים ביניהם, זה נותן למכרסמים תחושה של מרחב גדול יותר. 

עיצוב הכלוב לארנבים

מכרסמים רבים (ובעיקר ארנבים) לומדים מהר מאד לעשות את הצרכים במקום המיועד לכך, מה שאומר שגם אם קונים כלוב עם רצפה אחודה, הניקיון לא אמור להיות מסובך וקשה מדי. כיום עדיין ניתן למצוא מגוון כלובים עם רצפת סורגים כאשר המטרה העיקרית היא למנוע לכלוך ולהקל על פעולת הניקיון, אך חשוב לזכור תמיד שרצפה כזו (גם אם הסורגים בה צפופים במיוחד) היא לא נוחה בכלל למכרסמים שלנו ועדיף ללכת תמיד על רצפה שלמה ואחודה. כמובן שאפשר לרכוש כלובים עם רצפת סורגים ולהתאים להם תחתית מחומרים שונים כמו בדים מיוחד, דשא סינטטי, פלסטיק, עץ וכיוצא בזה. זה יאפשר לנו גם להוציא את התחתית בכל ניקיון ולשטוף אותה בצורה יסודית יותר. שימו לב כי משטחי דשא סינטטי הם נחמדים ונעימים למדי ואפשר להשתמש בהם גם אם רכשתם כלוב עם רצפה אחודה. 

לגבי הפתח של הכלוב חשוב לשים לב כי הוא גדול דיו על מנת להכניס את המכרסמים אל תוך הכלוב די בקלות ולא מאמץ מיוחד. ההמלצה שלנו היא לכוון תמיד לדלת צידית, מפני שפתח עילי לרוב יקשה עליכם את ההוצאה וההכנסה של המכרסמים. מעבר לכך היא תאפשר למכרסמים לצאת ולהיכנס עצמאית אם תרצו לאפשר להם את זה. שימו לב כי בחלק המתכתי של הדלת הקצוות החדשים הוחלקו או כוסו בפלסטיק להגנה. 

כמובן שאם אתם מחשיבים עצמכם לבעלי ידי זהב ויש לכם זמן, סבלנות ורצון לבנות כלוב בעצמכם – תוכלו כך לבנות כלוב מדויק לצרכים שלכם ולצרכי המכרסמים. 

איזור שינה וצרכים

בהחלט חשוב להשקיע בתחתית של הכלוב שתהיה נוחה ונעימה למכרסמים שלנו. כמו שאמרנו, מרבדי דשא סינטטי זו אפשרות נפלאה. אפשר גם ללכת על בדי פליז ועל כל סוג אחר של בדים רכים ונעימים, כל עוד הם לא מכרסמים אותם כמובן. קיים מגוון רחב של מצעים למכרסמים.

עבור מרבית המכרסמים מומלץ להימנע ממצע של שבבי העץ. הם עשויים לשחרר שמנים מסוימים שמשפיעים על אנזימים בגוף המכרסמים שעלולים לפגוע במערכת העיכול ובתהליך הספיגה של תרופות. קש או חציר זה מצע מצוין לארנבים. כמובן שחשוב גם לבחור קופסא נוחה לצרכים. היא צריכה להיות גדולה דיה לשימוש של בעלי החיים, אך חשוב שלא תתפוס מקום רב בכלוב, זה יכול לגרום למכרסמים להרגיש מאד לא בנוח בסביבת המחייה שלהם. 

כלובים חיצוניים לארנבים

מגורים של מכרסם אחד בלבד בכלוב מחוץ לבית עלולים להיות בודדים מאד עבורו. עם זאת, אם הוא מקבל מספיק זמן מחוץ לכלוב ונהנה מהאוויר הפתוח מדי יום זה בהחלט יכול לעבוד בצורה טובה. זכרו כי מחייה בחוץ, גם בילוי של זמן וחצר אבל גם שהייה בכלוב זה משהו שמגיע עם כמה וכמה סיכונים פוטנציאליים. פגעי מזג האוויר, זיהום אוויר, הרעלה, תקיפה של טורפים כאלו ואחרים (תנים, שועלים ועופות דורסים אבל גם כלבי בית משוטטים) – את כל הדברים הללו צריך לקחת בחשבון. יש מגוון סכנות פוטנציאליות למכרסמים בכלוב חיצוני, לכן אם בחרתם לשכן את המכרסם שלכם בכלוב כזה עדיף לכל הפחות שיהיה במקום מוגן ככל הניתן כמו פרגולה נסתרת למשל. 

מגדלים רבים מאפשרים למכרסמים שלהם זמן חופשי בתוך תיחום מיוחד שניתן לשים בחצר שעשוי מעץ קשיח ומהגנה של חוטי תיל. כך למעשה אפשר לתת להם להתרוצץ בחופשיות מבלי לחשוש שמשהו עשוי לפגוע בהם. 

בשורה התחתונה – בחירת כלוב למכרסמים צריכה להתחשב בכמה פרמטרים עיקריים ויש לקחת בחשבון את המיגבלות האישיות שלכם. באתר תוכלו למצוא מגוון פתרונות וכלובים למכרסמים שונים וכמובן שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב ואנו נשמח לסייע ולתת מידע נוסף בנושא. 

כתבות נוספות

זוכים לאריכות ימים: חתולים עם תוחלת החיים הארוכה ביותר
מתכננים חופשה עם הכלב שלכם?
אילוף כלבים לצרכים – איך עושים זאת נכון?
תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן