משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלב טרייר טיבטי (Tibetan Terrier)

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

גלה את הטרייר הטיבטי המקסים והאינטיליגנטי, גזע כלבים שמקורו בהרים המושלגים של טיבט. במדריך מקיף זה, נצלול עמוק לתוך מאפייני הגזע, התזונה המומלצת ודרישות הטיפול. וכן, נספק מידע מעשיר על גזע הכלבים הייחודי הזה.

מה מייחד טרייר טיבטי?

הטרייר הטיבטי, הידוע גם בשם "הכלב הקדוש של טיבט", הוא גזע שהוא באמת ייחודי במובנים רבים. מוצאם מההרים הגבוהים של טיבט. כלבים אלה נחשבו לקדושים והיו יקרים מאוד על ידי נזירים טיבטיים. המראה הייחודי שלהם מייחד אותם מגזעי כלבים אחרים, עם הפרווה הכפולה הארוכה והיוקרתית שלהם ועיניהם מלאות ההבעה שנראות כמחזיקות בתוכם חוכמה עמוקה.

  • רבגוניות – אחד המאפיינים המדהימים ביותר של הטרייר הטיבטי הוא הרבגוניות שלהם. הם גודלו בתחילה ככלבי רעייה ושמירה, אך הם גם הצטיינו בתפקידים שונים אחרים. כיום, הם מהווים בני לוויה וחיות מחמד משפחתיות נפלאות. זאת מכיוון שהם ידועים בנאמנותם, באינטליגנציה ובאופי הידידותי שלהם. למרות גודלם הקטן עד הבינוני, הם חזקים וזריזים. מה שהופך אותם למתאימים לפעילויות שונות כמו אימוני זריזות, תחרויות צייתנות ואפילו עבודה טיפולית.
  • פרווה ההיפואלרגנית– בניגוד לגזעים רבים אחרים, פרוותם אינה נשירה אלא צומחת ללא הרף, בדומה לשיער אנושי. משמעות הדבר היא שהם אופציה מצוינת עבור אנשים עם אלרגיות או אסטמה. מכיוון, שהם מייצרים פחות קשקשים ויש להם פחות סיכוי לעורר תגובות אלרגיות. עם זאת, חשוב לציין שהפרווה הארוכה שלהם דורשת טיפוח קבוע כדי למנוע קשרים.
  • מזג עדין – בנוסף לתכונות הפיזיות שלהם, הטרייר הטיבטי ידוע במזג העדין והאוהב שלהם. הם מסורים למשפחותיהם ומסתגלים מאוד למצבי חיים שונים. הם מצוינים עם ילדים וחיות מחמד אחרות. מה שהופך אותם לבחירה נהדרת עבור משקי בית מרובי חיות מחמד. עם זאת, האופי המגן שלהם עלול לפעמים להוביל אותם להיזהר מזרים, מה שהופך אותם לכלבי שמירה נהדרים.

תזונה מומלצת לגזע טיבטי

כבעלים של כלבים, אולי שמתם לב שלטרייר הטיבטי שלכם יש תיאבון רעבתני ונראה שהוא אוכל אוכל אמיתי. למרות שזה מקסים לראות את ההתלהבות שלהם מזמן הארוחה, חיוני להבטיח שהם מקבלים את התזונה הנכונה כדי לשמור על הבריאות והרווחה הכללית שלהם.

  • מזון איכותי -התזונה המושלמת עבור הטרייר הטיבטי שלך צריכה להיות מורכבת מזון איכותי לכלבים שנוסח במיוחד עבור גודלם, גילם ורמת הפעילות שלהם. חפשו מותג שמפרט בשר אמיתי כמרכיב הראשון ונמנע מחומרי מילוי ותוספים מלאכותיים. חיוני לשקול צרכים או רגישויות תזונתיות ספציפיות שיש לכלב שלך. כגון אלרגיות או בעיות עיכול, ולבחור דיאטה בהתאם.
  • מזון טרי – בנוסף למזון מסחרי לכלבים, כדאי לשלב מזון טרי ומלא בתזונה של הטרייר הטיבטי שלך. חלבונים רזים כמו עוף, הודו או דגים יכולים לספק חומצות אמינו חיוניות להתפתחות השרירים. כלול גם מגוון של פירות וירקות. מכיוון שהם מציעים ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים.
  • הימנעו ממזונות רעילים לכלבים, כגון ענבים, בצל ושוקולד.
  • שליטה נכונה במנות– היא גם חיונית למניעת השמנת יתר, שעלולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות. עקבו אחר הנחיות ההאכלה שסופקו על ידי יצרן המזון לכלבים ועקוב אחר משקלו של הטרייר הטיבטי שלך באופן קבוע. התאם את גודל המנה לפי הצורך כדי לשמור על משקל תקין.
  • מים– אל תשכח את הידרציה! ודא תמיד לטרייר הטיבטי שלך יש גישה למים טריים ונקיים לאורך כל היום. הידרציה נכונה חיונית לעיכול, לתפקוד האיברים ולרווחה הכללית.

טיפול וטיפוח טרייר טיבטי

כשזה מגיע לטיפול בטרייר הטיבטי שלך, חשוב לזכור שהם יותר מסתם חיית מחמד – הם בני לוויה נאמנים ומסורים. כדי להבטיח את שלומם, ישנם מספר צרכי טיפול מרכזיים שעליכם להיות מודעים אליהם.

  • פעילות גופנית – בראש ובראשונה, פעילות גופנית סדירה חיונית לבריאות הפיזית והנפשית של הטרייר הטיבטי שלך. לכלבים אלו רמת אנרגיה מתונה והם נהנים מטיולים יומיומיים, זמן משחק ופעילויות אינטראקטיביות. מתן פעילות גופנית מספקת לא רק עוזר לשמור על משקל תקין אלא גם מונע שעמום והתנהגות הרסנית.
  • טיפוח– הוא היבט מכריע נוסף בטיפול בטרייר הטיבטי שלך. המעיל היוקרתי הדו-שכבתי שלהם דורש צחצוח שוטף כדי למנוע סבכים. שאפו להבריש אותם לפחות פעמיים עד שלוש בשבוע, ושקול טיפוח מקצועי כל שישה עד שמונה שבועות כדי לשמור על בריאות הפרווה והמראה שלהם.
  • טיפול שיניים– חיוני לרווחתו הכללית של הטרייר הטיבטי שלך. ניקוי שיניים רגיל עם משחת שיניים ומברשת שיניים ספציפיים לכלב יכול לסייע במניעת בעיות שיניים כגון הצטברות אבנית ומחלות חניכיים. מתן לעיסות שיניים או צעצועים דנטליים יכולים גם לקדם היגיינת פה טובה.
  • צרכים רגשיים -טרייר טיבטי משגשגים על ידידות אנושית ואוהבים להיות חלק מהמשפחה. בלו זמן איכות עם הכלב שלכם, ספקו גירוי מנטלי באמצעות צעצועי פאזל או תרגילי אילוף. צרו עבורם סביבה בטוחה ונוחה להירגע ולהרגיש בטוחים.

מהם מאפייני האישיות של הגזע?

טרייר טיבטי ידוע בתכונות האישיות המובהקות שלהם שיכולות להשתנות מכלב לכלב. חלקם עשויים להפגין התנהגות דמוית דיווה, בעוד שאחרים עשויים להעדיף את הנוחות של להיות בטטת כורסה. הבנת התכונות הללו יכולה לעזור לך לענות טוב יותר על צרכיו של בן הלוויה הפרוותי ולספק לו חיים מספקים ומאושרים.

  • עצמאים – אחד המאפיינים המגדירים של טריירים טיבטים הוא טבעם העצמאי. יש להם תחושת עצמאות חזקה והם עשויים להפגין התנהגות דמוית דיווה, להצהיר על העדפותיהם ולהראות מגע של עקשנות. ניתן לראות זאת בהקשבה הסלקטיבית שלהם ובהתנגדות מדי פעם לאימונים. עם זאת, עם סבלנות וחיזוק חיובי עקבי, אתה יכול להנחות אותם להפוך לבני לוויה מתנהגים היטב וצייתנים.
  • אישיות נינוחה– מצד שני, כמה טריירים טיבטים עשויים להישען על אישיות נינוחה, לזכות אותם בתואר בטטת כורסה. כלבים אלה נהנים להתרווח ולהירגע, לרוב מסתפקים במקום נעים על הספה או במיטה רכה. הם אולי לא דורשים פעילות גופנית כמו גזעים אחרים, אבל חשוב לספק להם פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על בריאותם הכללית ולמנוע עלייה במשקל.
  • ידידותיים– למרות נטיות הדיווה שלהם או העדפות לרביצה. הטרייר הטיבטי ידוע גם בטבע הידידותי והאוהב שלהם. הם יוצרים קשרים חזקים עם המשפחה האנושית שלהם ומשגשגים עם תשומת לב וחברות. הם נהנים להיות חלק מהפעילויות המשפחתיות ומעריכים זמן איכות עם יקיריהם.

לסיכום,

הטרייר הטיבטי הוא גזע מדהים עם מורשת עשירה. הם בני לוויה מלאי חיבה, אינטליגנטים ונהדרים. עם תזונה וטיפול נכונים, הם יכולים לנהל חיים בריאים ומאושרים. זכור, המפתח למערכת יחסים מוצלחת עם הטרייר הטיבטי שלך הוא הבנה ועמידה בצרכים הספציפיים שלהם.

כתבות נוספות

בעיות דנטליות חתולים
איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם
כלב מים פורטוגזי
כיצד לשנות את המזון של חיית המחמד שלך?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן