משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלב בסנג'י ( Basenji)

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

במדריך מקיף זה, שבו אנו מתעמקים במאפיינים הייחודיים של כלב בסנג'י, בתזונה המומלצת והטיפול שלהם. גלה מדוע הגזע המסוים הזה אהוב על רבים ויכול להיות בן לוויה המושלם שלך לחיות מחמד.

מאפייני הגזע בסנג'י

גזע כלבים – בסנג'י הוא באמת ייחודי ויש לו סט של מאפיינים שמבדילים אותו מגזעים אחרים.

  • ללא נביחות – אחד המאפיינים המובהקים של הבסנג'י הוא חוסר הנביחות שלו. בניגוד לרוב הכלבים, גזע זה אינו נובח אלא מפיק צליל ייחודי הנקרא "יודל" או "בארו".
    זה הופך אותם לבחירה מצוינת עבור אלה המתגוררים בדירות או בקרבת שכנים שעלולים להיות רגישים לרעש מוגזם.
  • הרגלי הטיפוח- דמויי חתול, הכלבים האלה נקיים להפליא ומבלים זמן לא מבוטל בטיפוח עצמם. בדומה לאופן שבו חתול היה עושה זאת. יש להם מעיל קצר וחלק הדורש תחזוקה מינימלית, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור אלה המעדיפים חיות מחמד עם תחזוקה נמוכה.
  • אינטליגנציה– ידועים גם באינטליגנציה ובאופי העצמאי שלהם. הם אמנם אינטליגנטיים ביותר, אבל הם יכולים גם להיות די עקשנים ועשויים לדרוש הכשרה עקבית וסבלנית.
    הם לומדים מהר, אך עשויים לבחור לעשות דברים בדרך שלהם אם הם מוצאים את זה יותר מבדר או מועיל. הרצף העצמאי הזה יכול להפוך את האימונים למאתגרים אבל גם מוסיף לקסם ולאישיות הייחודית שלהם.
  • דחף טרף חזק זריזות– יש להם אינסטינקט טבעי לרדוף אחרי חיות קטנות, מה שיכול להפוך אותם לציידים מצוינים. תכונה זו צריכה להילקח בחשבון כאשר מחליטים אם לשחרר אותם ברצועה בשטח פתוח, מכיוון שאינסטינקט הציד שלהם עלול להוביל אותם לנדוד במרדף אחר טרף.
כלב בסנג'י

תזונה מומלצת לכלב בסנג'י

האכלת הבסנג'י שלך בתזונה מאוזנת ומזינה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלהם. לכלבים אלה יש צרכים תזונתיים ספציפיים שצריך לענות עליהם כדי להבטיח שהם יישארו בריאים ופעילים.

  • מזון איכותי- בראש ובראשונה, חשוב לבחור מזון לכלבים איכותי המותאם במיוחד לגזעים קטנים עד בינוניים. חפש אפשרויות המכילות בשר אמיתי כמרכיב העיקרי. שכן, זה מספק את החלבון הדרוש לפיתוח השריר ולתחזוקתו. הימנעו ממזונות המכילים חומרי מילוי או תוספים מלאכותיים. שכן, אלו עלולים להזיק לבריאותם.
  • ידוע כי לבסנג'ים יש קיבה רגישה– לכן, חיוני להימנע מלהאכיל אותם בשאריות שולחן או במזונות שומניים מדי. היצמד ללוח הזמנים של האכלה עקבי והימנע מהאכלת יתר. שכן, Basenjis נוטים לעלות במשקל. השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל בעיות מפרקים ומחלות לב.
  • מזון טרי וטבעי – בנוסף למזון מסחרי לכלבים, אתה יכול לשקול לשלב מזון טרי וטבעי בתזונה של Basenji שלך. ניתן לבשל בשר רזה, כגון עוף או הודו, ולהוסיף אותם לארוחותיהם לתוספת חלבון. ירקות כמו גזר ושעועית ירוקה ניתן לאדות ולערבב פנימה לתוספת ויטמינים ומינרלים.
  • ספק תמיד מים טריים לבסנג'י שלך ועקוב אחר רמות הלחות שלהם, במיוחד במהלך מזג אוויר חם או תקופות של פעילות גבוהה. זכור להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע את הצרכים התזונתיים הספציפיים של ה-Basenji שלך בהתבסס על גילם, משקלם ומצבם הבריאותי הכללי.

טיפול וטיפוח הגזע

כשמדובר בטיפול ב- Basenji, יש לזכור מספר שיטות עבודה מומלצות.

  • פעילות גופנית סדירה– חיונית לגזע האנרגטי הזה. לבסנג'ים יש הרבה אנרגיה לשרוף, ולכן הליכות יומיומיות וזמן משחק חיוניים כדי לשמור על גירוי פיזי ונפשי. עיסוק בפעילויות המאתגרות את האינטליגנציה שלהם, כגון צעצועי פאזל או אימוני צייתנות.
  • טיפוח פרווה – למרות הפרווה הקצרה שלהם, הם משירים בצורה מתונה. ולכן, מומלץ על צחצוח קבוע כדי לשמור על הפרווה בריאה.
  • יש לגזוז את הציפורניים שלהם באופן קבוע כדי למנוע צמיחת יתר ואי נוחות.
  • סוציאליזציה ואימון – הם ידועים בטבעם העצמאי, אך הם עדיין דורשים סוציאליזציה ואימון חיזוק חיובי. סוציאליזציה מוקדמת היא חיונית כדי להבטיח שהם מתקשרים היטב עם כלבים ואנשים אחרים. טכניקות חיזוק חיוביות, כגון תגמולים ופינוקים, עובדות בצורה הטובה ביותר בעת אימון בסנג'י. משמעת או ענישה קשים יכולים להוביל לפחד ותוקפנות.
  • בדיקות וטרינריות– סדירות חיוניות לבריאות הכללית שלו. חיסונים, מניעת טפילים וטיפול שיניים צריכים להיות חלק מהטיפול הבריאותי השגרתי שלהם. Basenjis הם בדרך כלל כלבים בריאים, אך הם נוטים לתנאים מסוימים כגון דיספלזיה של מפרק הירך וניוון מתקדם של הרשתית. בדיקות סדירות יכולות לסייע באיתור בעיות בריאותיות בשלב מוקדם ולהבטיח טיפול מהיר.

האם בסנג'י מתאים לך?

אם אתה שוקל להוסיף Basenji למשפחה שלך, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות כדי לקבוע אם הגזע הזה מתאים לך.

יתרונות

ידועים באינטליגנציה ובאופי העצמאי שלהם. הם פותרי בעיות חכמים ובעלי יכולת ייחודית לבדר את עצמם. המעיל הנקי וחסר הריח שלהם הופך את הטיפוח לקל יותר. בנוסף, Basenjis הם בדרך כלל כלבים בריאים עם תוחלת חיים של בערך 12 עד 14 שנים.

חסרונות

  • זן אנרגטי – הדורש פעילות גופנית קבועה וגירוי מנטלי. ללא יציאות ראויות לאנרגיה שלהם, הם יכולים להשתעמם ולפתח התנהגויות הרסניות.
  • האופי העצמאי שלהם יכול לפעמים להפוך לעקשנות, מה שהופך את האילוף לאתגר עבור בעלי כלבים הראשונים.
  • ידועים גם בדחף הטרף החזק שלהם, מה שאומר שהם עלולים לא להסתדר טוב עם חיות קטנות או חתולים.
  • גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האופי הקולי שלהם. הם אינם ידועים בנביחות מוגזמות, אך יש להם צליל דמוי יודל ייחודי, המכונה "נביחת Basenji". זה יכול להיות יתרונות או חסרונות בהתאם למצב החיים שלך ולסובלנות לרעש.

בסנג'ים הם זן חברתי מאוד, ייתכן שהם לא יצליחו אם יישארו לבד לפרקי זמן ארוכים. אם יש לך אורח חיים עמוס או עובד שעות ארוכות, ייתכן שגזע זה אינו הבחירה הטובה ביותר עבורך.

לסיכום,

הבסנג'י הוא גזע שאין כמותו. עם מאפייניו הייחודיים, הצרכים התזונתיים והטיפולים הבריאותיים, זהו גזע הדורש טיפול ותשומת לב ספציפיים. אבל עם הגישה הנכונה, הקשר שאתה יוצר עם Basenji יכול להיות מספק מאוד. זכרו, בסנג'י מאוכל היטב ומטופל היטב הוא בסנג'י שמח ובריא.

כתבות נוספות

חום יולי אוגוסט: איך נשמור על הכלבים שלנו כשהטמפרטורה עולה?
טיפים לגידול אוגר סיבירי בריא ומאושר
קמפינג עם כלבים: חופשה משותפת ומושלמת בחיק הטבע
דוגו ארגנטינו

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן