משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חיסון מרובע לחתולים: מפני אילו מחלות הוא מגן ומתי צריך לעשות אותו?

תוכן עניינים

חלק בלתי נפרד מהשמירה על בריאות החתולים שלנו הוא ביקורים קבועים אצל הוטרינר. בביקורים האלו הוא (או היא) יכול לבחון את המצב הבריאותי הכללי של החתול, להמליץ על שינוי הרגלים או על תזונה חדשה. לעזור בגזיזת הציפורניים ולבחון את ההיגיינה הדנטלית. אין ספק בכלל שהדבר החשוב ביותר בביקורים האלו הוא חיסוני השגרה שיש לתת לחתולים שלנו. 

אם אתם מגדלי חתולים ותיקים כנראה שאתם כבר מכירים את החיסון המרובע ושכבר יצא לכם לחסן את החתולים שלכם. אם אימצתם כדור פרווה מתוק ממש לאחרונה, אז אולי עוד לא יצא לכם לשמוע על זה. לכן חשוב להכיר את הדבר הזה לעומק. רגע לפני שנתחיל ונדבר עוד על חיסון מרובע לחתולים, נזכיר שהחיסונים הם רק נדבך אחד בשמירה על בריאות החתול. בנוסף להם חשוב להקפיד על תזונה איכותית, משחק וטיפוח וכאן באתר תוכלו למצוא מזון לחתולים איכותי, תכשירים, חטיפים לחתולים וצעצועים איכותיים במחירים מעולים. אתם מוזמנים לראות בעצמכם ואם יש לכם שאלות נוספות בנושא אל תהססו לפנות אל הצוות המקצועי שלנו שישמח לענות על כל שאלה. 

מהו חיסון מרובע לחתולים?

חיסון מרובע הוא חיסון שניתן לחתולים על בסיס שנתי וכזה שהוא קריטי במיוחד בשנת החיים הראשונה. בשנה הראשונה החיסון ניתן לכל הפחות פעמיים החל מגיל חודשיים ובהפרשים של שלושה שבועות. המחלות מהן מגן החיסון (שעליהן נדבר מיד) מסוכנות בהחלט עבור חתולים בוגרים. בעבור גורים הן ממש עניין של חיים ומוות. חיוני ביותר לנסות ולמנוע אותן מראש עד כמה שרק אפשר.  את החתולים הבוגרים חשוב מאד לחסן בחיסון המרובע פעם בשנה. זה חשוב ביותר עבור חתולים שמבלים בחצר הבית ויוצאים לרחוב. זאת מפני שפוטנציאל ההדבקה במקרים הללו הוא משמעותי מאד. חשוב גם לחתולים שנמצאים בתוך הבית. משום שהדיירים שנכנסים אל הבית מהרחוב בהחלט עשויים להביא איתם פנימה את מחוללי המחלות (וזאת משום שחתולי הרחוב נפוצים במיוחד במדינה שלנו והם מקור ההדבקה העיקרי). 

מפני אילו מחלות החיסון המרובע לחתולים מגן?

החיסון כשמו כן הוא והוא מגן על חתולים מפני ארבע מחלות שונות:

חתלתלת (פנלאוקופניה):

מחלה נגיפית נפוצה וקטלנית בקרב גורי חתולים. הנגיף פוגע במעי הדק וגורם לשלשולים והקאות. בנוסף תיתכן פגיעה במח העצם שבתורה תביא לפגיעה בייצור תאי הדם לרבות תאי מערכת החיסון. רוב הגורים שידבקו במחלה לא ישרדו למרבה הצער. 

הרפס חתולים (רינוטרכאיטיס):

מחלה שפוגעת בדרכי הנשימה העליונות אצל חתולים. בין התסמינים השונים: עיטוש בלתי נשלט, עלייה בחום הגוף, נזלת חמורה ודלקות עיניים שאף עלולות לגרום לעיוורון. גורים לעיתים נדבקים במחלה וגם לאחר החלמה חתולים נשארים נשאים. הם ממשיכים להעביר את הנגיף הלאה, משמע – פוטנציאל הדבקה גבוה במיוחד.

נגיף הקליצ׳י:

גם כאן אנחנו מדברים על וירוס שפוגע בדרכי הנשימה העליונות אצל חתולים וכזה שיכול להוביל לסיבוכים כגון עיוורון ודלקת ריאות. הנגיף עובר מחתול לחתול דרך הפרשות גוף. לרוב לאחר שתייה או ליקוק של כלי אוכל ושתייה משותפים. חתול שנדבק יסבול משיעולים טורדניים, עיטושים, חום גבוה ופצעים בחלל הפה ובלשון. לאחר החלמה החתול המחלים יהיה נשא לעוד זמן ארוך. אך במקרה של הנגיף הזה מרבית החתולים מחלימים וחוזרים לעצמם בסופו של דבר. 

כלמידיה:

אותו חיידק המסוכן גם לאדם ומתבטא בדלקות עיניים ולעיתים גם דלקות בדרכי הנשימה. מסוכן לכל החתולים אך נפוץ במיוחד אצל גורי חתולים. באופן כללי חתולים עם מערכת חיסונית מוחלשת מכל סיבה שהיא (בדרך כלל מחלות). 

זכרו – האחריות לחיסון החתולים היא עליכם הבעלים

ישנה אחריות גדולה על כתפיו של כל מי שמגדל חתול (ובאופן כללי בעלי חיים בישראל ובעולם). עלינו להקפיד על ביקורים שוטפים אצל הוטרינר וחייבים לוודא שהחיסונים מתבצעים בזמן. גם אם הוטרינר או הוטרינרית שלכם לא מזכירים לכם להגיע בעצמם. דאגו לכך שאתם מתקשרים ומגיעים בעצמכם וכך תוכלו לשמור על החתול שלכם ועל הסביבה. 

מחפשים ציוד לחתולים או מידע נוסף בנושא של שמירה על בריאות החתול שלכם? צרו קשר בהקדם עם המומחים של פטבסט שישמחו להמליץ ולענות על כל שאלה!

כתבות נוספות

לברדור רטריבר
המדריך המלא לפענוח שפת גוף חתולים: טיפים, כלים ותרגילים
כשההורמונים משתוללים: כל מה שצריך לדעת על ייחום כלבים
חתול פרסי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן