משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ויימרנר- Weimaraner

תוכן עניינים

הויימרנר הוא גזע כלבים ספורטיבי יפהפה ואתלטי מגרמניה עם מעיל בצבע אפור פלדה אחיד. הוא ידוע גם בכך שיש לו אוזניים גדולות מדי ועיניים מלאות נשמה הדומות לתכונות של כלב בלדהאונד. הוויימרנר, שגודלו במקור כדי להיות בן לוויה של ספורטאי – המכונה לפעמים ווייר או "רוח הרפאים האפורה" – הוא גזע כלבים רב תכליתי שמח בציד אבל אוהב להיות חלק גדול מחיי הבית והמשפחה שלך.

ויימרנר - גזע כלבים

מאפיינים של הויימרנר

ידוע כי לוויימראנרים יש שנינות ערמומית. הם אינטליגנטים להפליא ויודעים להשתמש בכוח המוח שלהם כדי להשיג את מה שהם רוצים. ידוע כי הוויימראנרים פותחים דלתות, שערים, ברזים ועוד. הבעלים חייבים להיות מוכנים להישאר צעד אחד לפני גזע הכלבים החכם הזה ולספק הזדמנויות למאמץ פיזי ונפשי כאחד. לעתים קרובות נאמר שכלב עייף הוא כלב טוב, וזה נכון במיוחד עבור הוויימרנר!

תולדות הויימרנר

בעוד שכלבי ספורט רבים מתחקים אחר המורשת שלהם כמה מאות שנים אחורה, הוויימרנר הוא תוספת עדכנית יותר. מקורו של הגזע בגרמניה אי שם בשנות ה-1800. האצולה ב-Weir, גרמניה יצאה ליצור את הכלב הספורטיבי ה"אולטימטיבי" והסתמכה על כלבי ספורט צרפתיים וגרמניים כאחד, כמו הפוינטר הגרמני קצר השיער, כדי ליצור את הוויימרנר הכסוף. ייתכן שגם השתמשו בבלאדהאונד לגידול ויימרנרים עבור יכולות נוספות לעקוב ולצוד ציד גדול, כולל דובים וזאבים.

עם הזמן, הוויימרנר הפך להיות ידוע ככלב מיומן במעקב ובציד של ציפורים. בשנת 1897, הגזע הוכר רשמית והוקם מועדון ויימרנר הגרמני. הווימרנר היה מוערך מאוד על ידי הגרמנים ומבוקש מאוד על ידי ספורטאים בווארים. הווימראנרים הראשונים לגידול יובאו לארצות הברית ב-1938 והגזע זכה להכרה של AKC ב-1943.

Weimaraners מדורגים בין 40 הגזעים הפופולריים ביותר של AKC. אנשים רבים עשויים לזהות את הגזע מעבודתו של הצלם המודרני ויליאם ווגמן. בשנות ה-70, ווגמן לכד את חיית המחמד שלו ווימראנרים כשהם לבושים ומתנהגים כמו בני אדם. לצילום היה תפקיד גדול בהעלאת המודעות לגזע.

כלב ויימרנר
כלב ויימרנר

טיפול בויימרנר

הכלבים האלה, בנויים היטב ומוצקים, בעלי חן, כוח ומהירות. חזה עמוק ורגליים ארוכות מבהירים שהוויימרנר נולד לרוץ. אם אתה יכול לספק מספיק פעילות גופנית, כלבים אלה קלים יחסית לחיות איתם, ידועים כנאמנים, ניתנים לאילוף ובריאים יחסית.

זה יכול להיות מאתגר לענות על הצרכים של כלב בעל אישיות כה מגוונת. הכלב דורש פעילות גופנית מספקת כדי לנצל את כוחותיו הפנימיים. הוא גם זקוק לסביבה חמה ומטפחת שבה האישיות המתוקה של הכלב יכולה לפרוח.

פעילות גופנית

רוב הבעלים יגלו ששעה או יותר של פעילות גופנית יומיומית נחוצה לגזע הכלבים הזה. כמובן שהוא שותף להליכה מקסים, אבל אתה באמת צריך לתכנן לתת לוויימרנר שלך זמן ומרחב לרוץ. הכלב הופך לשותף אידיאלי לריצה מסיבה זו, אבל אתה יכול גם לשלב כמה מפגשי ספרינט בחצר האחורית המגודרת שלך או בגינת הכלבים. גזע כלבים זה מצטיין גם בזריזות כלבים, צלילת מזח וענפי ספורט כלבים דינמיים אחרים.

טיפוח

טיפוח ויימרנר הוא קל ככל שיהיה. הפרווה הקצרה האלגנטית, דלת התחזוקה, תהנה מצחצוח מדי פעם עם מברשת כלבים מגומי להסרת שיער רופף. מדי פעם, או כשהכלב שלך קצת מסריח, אולי תשקול גם אמבטיה לכלבים. עם זאת, המעיל של הוויימרנר נטול תחזוקה יחסית. רק הקפד לנקות את האוזניים, שעלולות להיות מועדות להצטברות שעווה, לשמור על גזירת ציפורניים וצחצוח שיניים.

אילוף

Weimaraners דורשים טקטיקות אימון חיזוק חיובי, אבל אתה חייב להיות עקבי. האינטליגנציה של הגזע פירושה שהוא יכול להפוך גם לעקשן ועמיד ללא מנהיגות ברורה של הלהקה.

חלק מהוויימראנרים הם לועסים מושבעים ויתחילו להתפרע כמעט עם כל חפץ. למד את הכלב שלך מגיל צעיר מה מקובל ללעוס ומה לא. ודא שאתה מספק אפשרויות בטוחות להתנהגות לעיסה כדי להציל את הנעליים שלך וגם למזער את הסיכוי שהכלב שלך יבלע חפץ זר. מומלץ לתת לויימרנר עצמות לכלבים ללעיסה וכן חטיפים לכלבים איכותיים.

בעיות בריאות נפוצות אצל ויימרנר

Weimaraners הם לבביים ובריאים יחסית. לכלבים אלו אין רשימה ארוכה מדי של דאגות בריאותיות, אך עדיין נבון לחפש מגדל איכותי ששם דגש על בריאות ומזג. המועדון הלאומי לגזע ממליץ לך לחפש מגדל שיוכל לספק בדיקות בריאות לבלוטת התריס, העיניים והירכיים להורים של ההמלטה.

בעיות בריאות מזדמנות אחרות עבור גזע כלבים זה כוללות:

  • היפותירואידיזם– תת פעילות של בלוטת התריס בכלבים. זהו מצב בו הכלב לא יכול לייצר מספיק הורמוני בלוטת התריס כדי להישאר בריא ללא תרופות לכל החיים.
  • דיספלזיה בירך– בעיה זו משפיעה על היציבות והתפקוד של מפרק הירך של הכלב.
  • דיספלזיה במרפק– לכלב יש הפרעות בגדילת השלד באחד או יותר מהמרפקים שלו.
  • הרחבת קיבה-וולבולוס– הידועה גם בשם נפיחות, הבטן של הכלב מתרחבת עם גזים, נוזלים או מזון ואז מסתובבת בבטן.
  • מחלת פון וילברנד– המצב אומר שדם הכלב אינו יכול להיקרש כראוי.
  • תסמונת הכשל החיסוני של ויימרנר– מחלה תורשתית סביר שגורמת לדלקת כרונית וחוזרת.

דיאטה ותזונה

יש להאכיל גזע פעיל כמו הוויימרנר בתזונה איכותית עתירת חלבון. עם זאת, גזע זה נתון בסיכון לנפיחות. חלק מהבעלים מוצאים שהאכלה של מספר ארוחות קטנות יותר ביום מועילה להפחתת הסיכון לפיתול קיבה. אתה יכול גם לבחור להאכיל מקערות מזון מוגבהות או מכלי האכלה איטיים. חשוב לרכוש אוכל לכלבים איכותי מהמותגים המובילים ביותר.

זכור גם שלוויימרנר יש דרך לשכנע אותך לעשות את הצעתו. כלבים אלה אוהבים פינוק, אך יש לפקח מקרוב על התזונה שלהם כדי להבטיח שהם לא ישמינו. עדיף לתת פינוקים רק במתינות ולעולם לא לחלק אוכל מהצלחת כדי למנוע התנהגות של בולמוס או גלישה בשולחן. 

סקירה כללית של ויימרנר

יתרונות

  • מיומן בציד ובספורט כלבים
  • כלב משפחה מעולה
  • מעיל בעל תחזוקה נמוכה

חסרונות

  • נוטה לשובבות
  • עלול לסבול מחרדת פרידה
  • יכולים להיות לועסים הרסניים

כתבות נוספות

אפגני-לוק שאי אפשר לפספס
חתול בירמן (Birman Cat)
איך נערכים לפסח עם אוכל לכלבים כשר לפסח?
סיבירי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן