משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלבים ונהנים – 10 עובדות על כלבים שלא ידעתם

תוכן עניינים

כאוהבי חיות ידועים, ובמיוחד הולכים על ארבע פרוותיים, החלטנו לשתף אתכם במספר עובדות סופר מעניינות על כלבים שככל הנראה לא שמעתם מעולם. הרי כמעט ובלתי אפשרי שלא לאהוב את אותם יצורים מקסימים שמפיקים עבורנו כל כך הרבה חוויות וזיכרונות נעימים שילוו אותנו לאורך כל החיים – כלבים הם הרבה יותר מסתם 'חיות מחמד'. הם חברים, משפחה ולפעמים גם הכל בחיים!

כתוצאה ישירה מאהבתנו וחיבתנו הבלתי נגמרת לכלבים השונים שחיים בקרבנו, החליטו חוקרים רבים להקדיש את זמנם היקר לחקר כלבים ועל כל המשתמע מכך – ההיסטוריה, ההתפתחות, האבולוציה וכל שינוי (התנהגותי ופיזי) שבעצם הפך את היצורים ההולכים על ארבע לכאלה חשובים והכרחיים מבחינתנו.

למרות שכולנו, או לפחות רובנו, משוכנעים שאנחנו יודעים הכל על הכלבים המתוקים שלנו אשר נמצאים לצידנו כמעט בכל רגע נתון, העובדות שנחשוף בפניכם מיד, לבטח לא ישאירו אתכם אדישים. אם ככה, בואו נתחיל!

כלבים ניחנים בחוש זמן

מכירים את הביטוי 'השעון הביולוגי שלי מתקתק'? אז בכל מה שקשור לכלבים, זה פחות או יותר המצב. על פי מחקרים שנערכו התגלה כי כלבים מסוגלים להבדיל בין פרקי זמן שונים ואף לצפות אירועים קבועים שקורים כדרך קבע באותם זמנים. דרך נהדרת ונחמדה להוכיח זאת היא פשוט להתקין מצלמה בבית ולמעשה לצלם את הכלב שלכם דקות ספורות לפני שאתם חוזרים הביתה (במידה ואתם נעדרים למספר שעות קבוע בכל פעם כמובן). אתם תיווכחו לראות את חברכם ההולך על ארבע ישן כמעט לאורך כל היום, אך כמה דקות לפני שובכם הבייתה, תוכלו להבחין בהתרגשות ובציפייה שאופפים אותו באותם רגעים.

כלבים
כלבים מסוגלים להבדיל בין פרקי זמן שונים ואף לצפות אירועים קבועים שקורים כדרך קבע באותם זמנים.

כלבים מסוגלים לקרוא הבעות פנים

על פי מחקרים שנערכו, התגלה כי כלבים הם היצורים החיים היחידים בעולמם של החיות שמסוגלים לקרוא את הבעות הפנים שלנו – כלומר לדעת איך באמת אנחנו מרגישים. בין אם נחייך ובין אם נזעיף פנים, כלבים פשוט יכולים לאבחן כל שוני, ולו הכי קטן, במזג הרוח שלנו. זוהי גם הסיבה, אולי העיקרית ביותר, שבגללה היחסים שבין בני האדם לכלבים הפכו לכאלה עמוקים ומספקים. עוד על כך ניתן לקרוא במאמר שפרסמנו בנושא 'כלבים מדברים מבלי לומר מילה'.

כלבים סובלים מעישון פאסיבי

במידה ויצא לכם לעשן בסביבת כלבכם, לבטח נתקלתם במן תגובת אלרגיה שכזו שבאה לידי ביטוי בעיטושים חמודים חוזרים ומשנים. אותם עיטושים למעשה נוצרים כתגובת דחייה לריח העשן שמציף את החלל בו אתם נמצאים, שכפי שכולנו לבטח יודעים – נקלטים על ידי כלבים בצורה אגרסיבית וחזקה הרבה יותר כתוצאה מחוש הריח המפותח שלהם. לכן, במידה ואתם מעשנים, השתדלו להרחיק את כלבכם ככל הניתן על מנת לא לגרום לו סבל בלתי רצוני שלעיתים אף יכול להתפתח לסיכונים בריאותיים כמו בעיות נשימה, אלרגיות ואפילו סרטן (אף וריאות).

כלבים מתקשים לעכל שוקולד

לא מעט פעמים יצא לנו להיתקל בבעלי כלבים ש'מפנקים' מדי פעם את חבריהם ההולכים על ארבע בחטיף שוקולד קטן (בדגש על המילה 'קטן'), בטענה שההשערה שכלבים לא מסוגלים לאכול שוקולד היא אך ורק בגדר השערה ויש שיגידו אפילו אגדה אורבנית, מיתוס. אלא שמחקרים שנערכו בשנים האחרונות גילו שאותו חומר כימיקלי רעיל שניתן למצוא בשוקולד ('תיאוברומין'), עלול לסכן את מצבו הבריאותי של כלבכם באופן קיצוני ולעיתים אף להוביל לגרוע מכל – למוות. מערכת העיכול של הכלבים בבסיסה פועלת בצורה איטית יותר מזאתי שלנו, מה שלמעשה הופך את אכילת השוקולד לדבר מסוכן מאין כמוהו! בכדי להבטיח את בריאות כלבכם ללא תנאים, מומלץ לספק לחברכם ההולך על ארבע מזון רפואי שיכלול בתוכו את מלוא התוספים הנחוצים לכלבכם.

כלבים מקררים את עצמם באופן טבעי

חברינו ההולכים על ארבע ניחנים במספר דרכים מיוחדות לקירור גופם – התנשפות, הרחבת כלי הדם והזעה:

  • התנשפות – זוהי אולי הדרך היותר מוכרת לנו אשר ניתן להבחין בה בכל פעם לאחר שכלבנו עושה מאמץ מה מסוים, לרוב לאחר ריצות. פעולת ההתנשפות עצמה כוללת במרביתה הוצאה של אוויר חם מגופו של הכלב ומנגד, הכנסה של אוויר קר יחסית לחלל גופו – דבר אשר עוזר רבות לקירור גופו של האחרון.
  • הרחבת כלי הדם (וזודילטציה) – כתוצאה מהבאת כלי הדם שממלאים את גופם של הכלבים אל פני שטח של העור, כלי הדם מתקררים ובכך מאפשרים לדם לחזור צונן ונעים הרבה יותר לליבם של הכלבים.
  • הזעה – בדומה אלינו, לבני האדם, כלבים מקררים את גופם באמצעות פליטת זיעה. אלא שאותה זיעה נפלטת אך ורק דרך כפות רגליהם. במידה ואתם מתקשים להאמין, הסתכלו על עכבותיו של כלבכם לאחר מאמץ פיזי כזה או אחר – הם יראו כעכבות מים קטנות וחמודות שלמעשה נוצרות כתוצאה מאותה הזעה.
כלבים
כלבים ניחנים במספר דרכים מיוחדות לקירור גופם – התנשפות, הרחבת כלי הדם והזעה.

כלבים קטנים יותר, חיים חיים ארוכים יותר

בכל מה שנוגע לתוחלת חיים של כלבים – הגודל כן קובע! מחקרים שנערכו הוכיחו שכלבים אשר שקלו פחות מ10 ק"ג, חיו חיים מלאים יותר (כ-12 שנים) לעומת כלבים מגזעים גדולים יותר אשר שקלו יותר מ10 ק"ג שחיו חיים קצרים יותר (כ-9 שנים).

אף אחד הוא עולם ומלואו

אל תדאגו, לא מדובר בטעות כתיב או שגיאה כלשהי – התת כותרת של הסעיף הנ"ל בעצם אומרת הכל. כפי שלבני האדם יש טביעת אצבע יוניקית (מיוחדת) המבדילה אותנו האחד מן השני, כך גם לכלבים יש טביעת אף ייחודית משלהם שלא זהה לאף טביעת אף אחרת ללא יוצא מן הכלל. עובדה מדהימה בפני עצמה אם אתם שואלים אותנו.

כלבים עלולים להוריד את לחץ הדם

מחקרים הוכיחו שליטוף כלבים, עלול להוריד באופן משמעותי את לחץ הדם. הפעולה עצמה, הכה מרגיעה ושלווה יש לציין, משחררת הורמוני הרפיה בגופנו אשר עוזרים להפחית כל סיכוי לעלייה בלחץ הדם ולמעשה אף להורדתם. ללא ספק מדובר ב'ווין ווין סיטואיישן', לבטח אם תשאלו את הכלב שלכם.

כלבים, להקות כלבים

באופן טבעי ולגיטימי, כלבים מאז ומתמיד היו בעלי חיים אשר חיים בלהקות. כתוצאה מכך, ניתן להבחין בעת הטיולים בשוני בהתנהגותם של הכלבים השונים, אשר מצביעים על דפוסי ההתנהגות שלהם. לדוגמא, כלבים אשר ילכו בראשית הלהקה, נוטים להיות צייתנים וממושמעים הרבה יותר.

כלבים
כלבים – חיים בלהקות מאז ומתמיד.

כלבים מקנאים

למי מאיתנו בעלי הכלבים לא יצא ללטף כלב אחר בנוכחות הכלב שלו עצמו? התגובה שסביר להניח שנתקלתם בה, הייתה התקרבות מיידית מצדו של הכלב שלכם תוך שהוא דואג 'לסמן' את הבעלים שלו באמצעות עמידה בין רגליו של הבעלים ולעיתים אף בתוספת קטנה של נביחות וחשיפות שיניים. התגובה כולה היא תוצר ישיר לתחושת הקנאה שאופפת את כלבינו באותם רגעים, תחושה המושפעת בעיקרה מההורמון אוקסיטוצין, שברובו מעורב גם ברגשות אהבה וגם בקנאה. למידע נוסף בנושא, בקרו במאגר השאלות והתשובות שלנו שעוסקות בסוגיה 'איך כלב מראה אהבה'.

מאמר נוסף של פט בסט הגיע לסיומו, מאמר מעניין ומשעשע במיוחד אם תשאלו אותנו. מקווים כהרגלנו שהצלחנו ללמד אתכם דבר או שניים על היצורים הכה מקסימים – נשמח לשמוע ממכם פידבקים על חוויותיכם וניסיונכם האישי. מוזמנים לבקר במאמר אינפורמטיבי ויעיל במיוחד בנושאים 'גורי כלבים – 10 טיפים לגידול גורים' ו'הריון כלבים – המדריך המושלם'.

לשאלות ולמאמרים נוספים, אנא לחצו על הקישורים הבאים:

מאמרים וטיפים בנושא בעלי חיים

שאלות ותשובות נפוצות שכל בעלים היה שמח לדעת

כתבות נוספות

איך לבחור את הוטרינר המתאים לכלב או לחתול שלי?
חתולים המתאימים למשפחות עם ילדים
תוכי מקאו- כל העובדות המעניינות
כיצד לשלוט ולמנוע אצות באקווריום שלך

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן