משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

פומרניאן

תוכן עניינים

הפומרניאן (Pomeranian) המוכר גם בשום פום הוא גזע כלבים צעצוע עליז ונועז עם פרווה ארוכה ורעמת צוואר מרשימה שמקורו בגרמניה ופולין. נקרא גם פומי, גזע זה הוא בדרך כלל ידידותי אבל יכול להיות שתלטן לפעמים. הוא נאמן מאוד ליקיריו ויכול להיות כלב שמירה יעיל למרות קומתו הקטנה.

עם אילוף כלבים מתאים, הפומרניאן יכול להיות בן לוויה מצוין, אם כי הכלב הזה לא מתאים לכולם. משפחות עם ילדים צעירים אולי לא יהיו בית אידיאלי עבור פומרניין, אבל הגזע לרוב מסתדר היטב עם ילדים מבוגרים ורגועים יותר.

מאפיינים של פומרניין

לפומרניאנים יש בדרך כלל מזג נועז ומלא חיים. האישיות שלהם גדולה בהרבה מהגודל הזעיר שלהם. הם יכולים לשמש ככלבי שמירה ערניים ונוטים לגלות חיבה לבעליהם. 

פומרניאן גזע כלבים

תולדות הפומרניאן

הפומרניאן הוא צאצא של כלבי מזחלות מסוג שפיץ מאיסלנד ולפלנד. לפני כמה מאות שנים, קודמי הפומרניאן עשו את דרכם לפומרניה, שהיא כיום חלקים מפולין וגרמניה. כשהם שם, מגדלים קצת הקטינו את גודל הכלבים. הפום המודרני הוא גזע הכלבים הקטן ביותר מסוג שפיץ.

הפופולריות של הפומרניאן עלתה כאשר בני משפחת המלוכה הבריטית התחבבו עליו. באותה תקופה, הגזע עדיין היה גדול יותר מהגרסה של היום. אבל בסוף המאה ה-18, המלכה ויקטוריה הפכה למגדלת וזכתה בתחרות גזע עם פומרניאן קטן במיוחד. לאחר מכן, הפך פופולרי לגדל את הכלבים אפילו קטנים יותר. 

כמה בעלי פומרניאן בולטים לאורך ההיסטוריה כוללים את מארי אנטואנט ווולפגנג אמדאוס מוצרט. שני פומרנים היו גם בין שלושת הכלבים ששרדו את טביעת הטיטאניק ב-1912.

הפומרניאן צבר פופולריות בארצות הברית בסביבות תחילת המאה ה-20 וכיום הוא נותר גזע כלבים פופולרי. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה את הגזע בשנת 1888.

טיפול פומרניאן

Pomeranians זקוקים לאימון עקבי ולפעילות גופנית קבועה כדי להיות כלבים שמחים ובריאים. הפרווה העבה שלהם דורשת גם כמות נכבדת של תחזוקה. בנוסף, הבעלים חייבים להיות זהירים לגבי פומרנים במזג אוויר חם, כמו גם עם טורפים וכל מפגש גס עם אנשים או חיות מחמד אחרות.

פעילות גופנית

לפומרניאנים יש רמת אנרגיה בינונית שאין לזלזל בה רק בגלל שהם כלבים קטנים. הם צריכים לקבל לפחות שעה ביום של פעילות גופנית, כולל הליכה ומשחק עם צעצועים. כמו כן צריכה להיות להם הזדמנות להתרוצץ בחופשיות בכל יום (והם לא צריכים הרבה מקום כדי לעשות זאת). יתר על כן, צעצועים לכלבים כמו פאזל יכולים לעזור לספק את הגירוי הנפשי לו זקוק פומי.

בעוד שפומרניאנים מסתדרים למדי במזג אוויר קר, הפרווה העבה שלהם יכולה לגרום להם להתחמם יתר על המידה במזג אוויר חם. אז למרות שבדרך כלל יש להם סיבולת טובה, הקפידו על פעילות חיצונית למפגשים קצרים בחום. כמו כן, הקפד להגן על הפומרניאן שלך מפני טורפים – כולל ציפורים גדולות – כשהוא בחוץ. 

טיפוח

לפומרניין פרווה כפולה ארוכה ועבה הדורשת טיפוח תכוף. תכנן להבריש את הכלב שלך לפחות מדי שבוע כדי להסיר פרווה רופפת ולמנוע סבכים ומחצלות. פומרניאנים עוברים בדרך כלל נשירות עונתיות כבדות יותר כאשר מזג האוויר משתנה בסתיו ובאביב. במהלכם, סביר להניח שתצטרכו לצחצח מספר פעמים בשבוע כדי לעמוד בקצב הפרווה הרפויה.

אמבטיה עם צחצוח יסודי תידרש בערך כל ארבעה עד שישה שבועות. באותו זמן, אתה גם צריך להקפיד על ניקוי האוזניים של הכלב שלך, ואולי תצטרך לחטא את הבלוטות האנאליות שלו. מטפל או וטרינר יכולים לעשות זאת עבורך אם אתה לא מרגיש בנוח עם זה בבית. תצטרך גם לגזום את ציפורני הכלב שלך בערך כל ארבעה עד שישה שבועות, במיוחד אם אתה שומע אותם מקליקים על משטחים קשים. ואתה צריך לשאוף לצחצח שיניים באופן אידיאלי כל יום.

אילוף

Pomeranians הם כלבים בעלי יכולת אימון בינונית. למרות שהם חכמים, הם גם יכולים להיות עקשנים. אז עקביות וסבלנות חיוניים בעת אימון פומרניאן. התחל אילוף וסוציאליזציה מוקדם בגיל הגור. עבדו על אילוף בית מיד, כדי שהכלב שלכם לא יתחיל לפתח הרגלים רעים שקשה לשבור. כמו כן, התחבר לגורים עם אנשים שונים ובסביבות שונות כדי לעזור לרסן את הנטייה שלהם לנבוח על זרים. 

Pomeranians יכולים להתקיים יחד עם חיות מחמד ביתיות אחרות כאשר הם מקבלים הכשרה וסוציאליזציה מתאימה. אבל פומרניאנים בדרך כלל לא נסוגים מקרב, אפילו עם כלב גדול יותר. בנוסף, הם יכולים להיפצע במשחק ידידותי אך גס. אז ודא שכל חיות המחמד הביתיות – ואנשים, במיוחד ילדים צעירים – הם מנומסים ועדינים כדי לחיות יחד בבטחה. 

יתר על כן, Pomeranians יכולים לפגוע בעצמם כאשר קופצים מעל רהיטים, כולל ספות ומיטות. אז חשוב לאמן אותם להשתמש ברמפה או ללמד אותם להתרחק מהרהיטים. 

בעיות בריאות נפוצות

Pomeranians הם בדרך כלל כלבים בריאים. אבל הם נוטים למספר מצבים בריאותיים נפוצים, כולל:

  • פיקת הברך של הכלב– מצב תורשתי בדרך כלל גורם לפית הברך של הכלב להחליק ממקומו. מה שגורם לרגל להתכופף בזווית יוצאת דופן, יחד עם צליעה וכאב.
  • קריסת קנה הנשימה- זהו מצב כרוני ומתקדם הגורם לקנה הנשימה (קנה הנשימה) של הכלב להצר או להתמוטט. מה שמוביל לשיעול, קשיי נשימה ואי סבילות לפעילות גופנית.
  • תת פעילות של בלוטת התריס– כאשר בלוטת התריס של הכלב אינה מייצרת מספיק הורמונים, הוא נוטה לעלות במשקל, להפוך לרדום ולפתח פרווה דקה.
  • אי ספיקת לב- CHF הוא מצב מורכב, אך פירושו שלבו של הכלב אינו יכול לשאוב דם ביעילות דרך מערכת הדם כולה.
  • התקפים- ישנם סוגים וגורמים רבים להתקפים. אך מחלה נוירולוגית זו מסומנת בתקופות קצרות של התנהגות שונה, תנועות חריגות ולעיתים אובדן הכרה.
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי– זוהי מחלה פרוגרסיבית תורשתית המובילה לעיוורון.

דיאטה ותזונה

הפומרניין הזעיר דורש כמות קטנה של מזון בהשוואה לגזעים גדולים יותר. מקובל להאכיל שתי ארוחות ביום של מזון כלבים איכותי מאוזן מבחינה תזונתית. כמות המזון שהכלב שלך דורש תלויה בגודלו, ברמת הפעילות שלו ובגורמים נוספים. דון בצרכים התזונתיים עם הווטרינר שלך, ועקוב באופן עקבי אחר משקל חיית המחמד שלך. אפילו תנודת משקל של 1 קילו משמעותית עבור הכלבים הקטנים האלה. כמו כן, ודא שלכלב שלך תהיה תמיד גישה למים טריים, במיוחד במזג אוויר חם ובמהלך פעילות גופנית.

לקריאה נוספת:

פומרניין שפיץ

כתבות נוספות

היתרונות של התנדבות עם כלבים
איך אדע שהדג שלי חולה? הכל על מחלות דגים
טיול עם הכלב בגשם גם הוא היה רוצה מעיל גשם
סוואנה

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן