משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

סרטן אצל כלבים: כל התשובות לשאלות הבוערות

תוכן עניינים

כל מי שגידל כלב בעבר מכיר היטב את תחושת האובדן והכאב כשהחבר על ארבע הולך לעולמו. זה משהו שיוצא לכל אחד להתמודד איתו שכן תוחלת החיים הממוצעת של כלבים היא 15 שנה. בדיוק בגלל זה נרצה לעשות הכל כדי להבטיח זמן ארוך ככל שניתן עם הכלב שלנו. בדיוק בגלל זה חייבים להיות מודעים לנושא של מחלת הסרטן אצל כלבים

למעשה, מדובר בגורם העיקרי למוות אצל כלבים מעל לגיל 10. גילוי מוקדם ומהיר עשוי בהחלט להציל חיים. מיד נעבור על כל הנושאים החשובים ונדבר על סימפטומים נפוצים וסוגי גידולים שכיחים. חשוב לציין כבר עכשיו שבכל חשד הכי קטן לסרטן חלילה או מחלה אחרת אצל הכלב, מומלץ לגשת לרופא לייעוץ מקצועי בהקדם.
רק בריאות!

סרטן אצל כלבים – עד כמה זה נפוץ?

ממש כמו אצלנו בני האדם, גם אצל חברינו הכלבים הסרטן היא למרבה הצער מחלה נפוצה למדי. על פי הסטטיסטיקה, כמחצית מהכלבים מגיל 10 ומעלה יחלו בסרטן בשלב כלשהו בחייהם במוקדם או במאוחר. הגידולים הנפוצים ביותר אצל כלבים הם גידולים בבלוטת הלימפה, גידול בעטינים אצל נקבות, גידולים המופיעים ברקמות רכות בגוף וסרטן העצמות. החדשות הטובות הן שבערך 50 אחוז מהמקרים ניתנים לריפוי עם גילוי מוקדם. 

מהם התסמינים למחלת הסרטן אצל כלבים?

סרטן אצל כלבים עשוי להתבטא בדרכים שונות בהתאם לסוג הגידול, מידת החומרה שלו ומיקומו. הסימן המובהק ביותר למחלה הוא זיהוי של גוש כלשהו או בליטה שמופיעה במקומות שונים בגוף. לעתים נראה פצע שלא מגליד, נפיחויות במקומות שונים בגוף, נפיחות של העצמות ודימומים חריגים. 

כמו כן חשוב לשים לב לריחות חריגים מאזור הפה, האוזניים והאף וכל אזור אחר בגוף. יש לשים לב לירידה חדה בתאבון או ירידה מהיר וקיצונית במשקל הגוף. בנוסף, הרבה פעמים המחלה תגרום לקשיים בנשימה ובאופן כללי לירידה משמעותית באנרגיה ובחיות. כמובן שהתסמינים הנ״ל הם לא בהכרח תסמינים של סרטן ויכול להיות שהסיבה להופעתם היא אחרת. כך או כך במצבים כאלו חשוב לגשת לוטרינר לבדיקה וטיפול רפואי בהקדם. 

מדוע המחלה כל כך נפוצה בשנים האחרונות?

הסיבה לכך שניתן לראות עלייה בשכיחות המחלה היא באופן אבסורדי עלייה בתוחלת החיים הממוצעת של כלבים בימינו. כלומר, אם בעבר כלבים לא חיו הרבה מעבר ל-10 שנים. הרפואה הוטרינרית המתקדמת בת ימינו לצד איכות המזון לכלבים שעלתה משמעותית בשנים האחרונות. הביאו לכך שכלבים חיים היום הרבה יותר זמן מבעבר. זה נפלא מצד אחד ומאפשר לנו ליהנות יותר עם החברים האהובים שלנו. אבל זה גם אומר שיותר כלבים חשופים למחלות שאופייניות בגילאים מבוגרים. סרטן היא אחת הנפוצות שבהן. 

האם ניתן למנוע סרטן אצל כלבים?

מניעה טוטאלית היא בלתי אפשרית כמובן, אך בהחלט ניתן לנקוט בצעדים שיפחיתו את הסיכון. עיקור כלבות למשל מפחית את הסיכון לסרטן בבלוטות החלב. אצל זכרים סירוס מוריד את הסיכון לסרטן האשכים והפרוסטטה. שמירה על היגיינת השיניים תפחית את הסיכון לסרטן בחלל הפה. על פי מחקרים רבים, מניעה של השמנת יתר ובעיות על הרקע הזה כמו לחץ דם גבוה או סוכרת יעזרו גם להפחית את הסיכון לגידולים. בקיצור – הקפדה על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית ברמה תקינה.

כיצד מטפלים בבעיה?

ככלל, הטיפול של סרטן אצל כלבים איננו שונה באופן מהותי מהטיפולים המוצעים לבני אדם. לרוב מדובר על שילוב של ניתוח להסרת הגידול, טיפולי כימותרפיה והקרנות נקודתיות. בשנים האחרונות מתווספים לארסנל טיפולים נוספים כגון טיפול ביולוגי וחיסונים חדשניים שאמורים לעזור במקרים מסוימים. 

ומה לגבי תזונה?

באשר לתזונה ספציפית אצל כלבים חולים, חשוב להתייעץ מן הסתם עם הוטרינר לקבלת הוראות מדויקות. ברוב המקרים התזונה תכלול ריבוי של חלבונים טבעיים ואיכותיים ומיעוט של פחמימות ריקות. זאת במטרה להחזיר את החיות והאנרגיה לגוף על רקע הירידה במשקל וחוסר התיאבון שמגיעים עם המחלה. 

נזכיר לסיום שבכל מצב חריג שהוא, אפילו הקל שבקלים ובמיוחד אצל כלבים מגיל 10 ומעלה. מומלץ לגשת לוטרינר ולבחון את פשר התסמינים. גילוי מוקדם מציל חיים ועם טיפול נכון בזמן הכלבים החמודים יחיו איתנו בכיף במשך עוד הרבה שנים. 

כתבות נוספות

סיני מצוייץ (Chinese crested)
איך כלב מראה אהבה באמצעות שפת גוף?
איך נערכים לפסח עם אוכל לכלבים כשר לפסח?
המדריך המלא על ניוון רשתי מתקדם אצל כלבים (PRA)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן