משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ברנר זננהונד (Bernese Mountain Dog)

תוכן עניינים

התעמקו בעולמו של כלב הרים ברנר זננהונד, גזע כלבים חביב ואינטיליגנטי הידוע בפרווה העבה ובמבנה הגוף החזק שלו. במדריך המקיף הזה, אנו חוקרים את כל מה שאתה צריך לדעת על גזה זה. מההיסטוריה והמאפיינים שלהם ועד להוראות טיפול ספציפיות ובעיות בריאות אפשריות. בין אם אתה שוקל להכניס אחד לביתך או פשוט רוצה לדעת יותר על הגזע הזה, מאמר זה הוא בשבילך.

מה מייחד את כלב ההרים ברנר זננהונד מגזעים אחרים?

כלב הרים ברנז'ה, הידוע גם בשם ברנר, הוא גזע מלכותי וחביב שכובש את ליבם של חובבי כלבים ברחבי העולם. מה שמייחד את הגזע הזה מאחרים הוא המראה המדהים והמזג העדין שלו. עם הפרווה המהממת שלו בשלושה צבעים המורכבת מבסיס שחור עשיר, סימונים בצבע חלודה ונתז לבן על החזה והפנים שלו.

סבלניים ומשפחתיים

לא רק המראה הפיזי שלהם גורם להם להתבלט, אלא האופי הידידותי והחביב שלהם הופך אותם לבחירה פופולרית עבור משפחות ויחידים כאחד. ברנרים ידועים בנאמנותם ובמסירותם לבעליהם, מה שהופך אותם לבני לוויה ולכלבי טיפול מצוינים. ההתנהגות השלווה והסבלנית שלהם הופכת אותם גם לכלבים מומלצים בקרב ילדים, מה שהופך אותם לתוספת המושלמת לכל משפחה.

הסתגלות גבוהה ומוסר עבודה

בנוסף, כלב הרים ברנזאי הוא גזע עבודה רב תכליתי. הם גודלו במקור באלפים השוויצרים כדי להיות כלבי חווה, המסייעים במרעה צאן ומשיכת עגלות. מורשת זו נתנה להם מוסר עבודה חזק ונכונות לרצות. כיום, ברנרים מצטיינים בפעילויות שונות כמו ציות, זריזות ואפילו חיפוש והצלה. האינטליגנציה והלהיטות שלהם ללמוד הופכים אותם לניתנים לאימון והתאמה לסביבות שונות.

כלב ברנר זננהונד

האם כלב הרים ברנזאי הוא הגזע המתאים לך?

  • דרישות גודל ומקום: כלב הרים ברנזאי הוא גזע גדול, עם משקל של זכרים בין 85-110 קילו ונקבות במשקל של בין 70-95 קילו. הגודל שלהם לבדו אומר שהם צריכים מקום בשפע כדי לנוע בנוחות. אם אתה גר בדירה קטנה או שיש לך שטח חיצוני מוגבל, ייתכן שזה לא הגזע האידיאלי עבורך. ברנרים משגשגים בבתים עם חצרות גדולות או גישה למרחבים פתוחים שבהם הם יכולים להתאמן ולחקור.
  • רמות פעילות גופנית ופעילות: כלבי הרים ברנזאי הם גזע פעיל הדורש פעילות גופנית יומיומית כדי לשמור עליהם מאושרים ובריאים. הם נהנים מפעילויות כמו טיולים ארוכים ואפילו שחייה. אם אתם מנהלים אורח חיים בישיבה או אינכם מסוגלים להתחייב לספק את הפעילות הגופנית הדרושה, ייתכן שזה לא הגזע המתאים עבורכם. הזנחת צורכי הפעילות הגופנית שלהם עלולה להוביל לשעמום ולהתנהגות הרסנית.
  • דרישות טיפוח: לכלב הרים יש פרווה כפולה עבה הדורשת טיפוח קבוע כדי לשמור על מראהו הטוב ביותר. הפרווה שלהם נושרת בצורה מתונה כל השנה ובכבדות בעונות הנשירה.
    הברשה רגילה חיונית למניעת מחצלות וכדי לשמור על פרווה בריאה ומבריקה. אם אינך מוכן להשקיע זמן ומאמץ בטיפוח, או אם יש לך אלרגיות לשיער כלבים, ייתכן שהגזע הזה לא יתאים לך.

להאכיל את כלב ההרים הברנזאי: מה בתפריט?

תזונה נכונה משחקת תפקיד מכריע בבריאותו וברווחתו של כלב הרים ברנזאי. ענקים עדינים אלו דורשים תזונה מאוזנת המספקת להם את החומרים המזינים הדרושים כדי לתמוך בגדילתם ולשמור על בריאותם הכללית.

מזון שמותאם לגזעים גדולים

מזון לכלבים איכותי שנוסח במיוחד עבור גזעים גדולים מומלץ לרוב עבור ברנרים. חפשו אפשרויות המפרטות את הבשר כמרכיב הראשון והימנעו ממזונות המכילים תוספים מלאכותיים או חומרי מילוי. חשוב לעקוב אחר הנחיות ההאכלה שסופקו על ידי היצרן כדי להבטיח שאתה נותן לכלב ההר הברנזאי שלך את הכמות הנכונה של מזון לגודלו ורמת הפעילות שלו.

בכיוון הביתי

בנוסף למזון מסחרי לכלבים, אתה יכול גם לשלב אוכל טבעי לכלבים בתזונה של הכלב שלך. ניתן לבשל בשרים רזים, כגון עוף או בקר, ולהציע אותם כפינוקים מדי פעם או לערבב עם המאכלים שלהם. פירות וירקות כמו תפוחים, גזר ושעועית ירוקה יכולים להינתן גם כחטיפים בריאים או כתוספת למזון.

חלוקת הארוחות להימנעות מדיספלזיה

חשוב לציין שכלבי הרים ברנז'ה נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות, כולל נפיחות וכן דיספלסיה של מפרק הירך. כדי למזער את הסיכון לנפיחות, מומלץ לחלק את הארוחות לשתיים או שלוש מנות קטנות יותר לאורך היום. זאת במקום להאכיל אותם בארוחה אחת גדולה.
שמירה על משקל תקין היא חיונית כדי להפחית את העומס על המפרקים שלהם ולמנוע דיספלזיה בירך. שימו לב לגדלי המנות והימנעו מהאכלת יתר.

בעיות בריאות

כלבי הרים ברנז'ה הם בדרך כלל כלבים בריאים. כמו כל גזע, הם נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות שעל בעלים פוטנציאליים להיות מודעים להן.

דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק

אחד החששות הבריאותיים הנפוצים ביותר עבור ברנרס. מצבים אלו מתרחשים כאשר המפרקים מתפתחים בצורה חריגה, מה שמוביל לכאב וקושי בניידות. פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת ושמירה על משקל תקין יכולים לעזור למזער את הסיכון למצבים אלו.

סרטן

בעיה בריאותית נוספת המשפיעה על כלבי הרים ברנז'ה היא סרטן אצל כלבים.
לרוע המזל, לגזע זה יש שכיחות גבוהה מהממוצע של סוגים שונים של סרטן. כולל גידולי תאי פיטום וסרקומה היסטיוציטית.
גילוי מוקדם ובדיקות וטרינריות סדירות הן חיוניות בזיהוי וטיפול בסרטן בשלביו המוקדמים. בדיקות גנטיות ושיטות גידול אחראיות יכולות גם לעזור להפחית את הסיכון להעברת נטיות תורשתיות לסרטן.

נפיחות מסוכנת

ברנרים מועדים למצב הנקרא נפיחות, שהוא מצב חירום מסכן חיים. נפיחות מתרחשת כאשר הקיבה מתמלאת בגז או נוזל ומתפתלת. זה יכול להוביל לתסמינים כולל אי שקט, בטן נפוחה וניסיונות להקיא מבלי לייצר דבר.
יש צורך בטיפול וטרינרי מיידי אם יש חשד לנפיחות. כדי לסייע במניעת נפיחות, מומלץ להאכיל את הכלב שלך בארוחות קטנות יותר ותכופות יותר. מומלץ להימנע מפעילות גופנית נמרצת מיד לפני או אחרי האכילה.

פרווה שצריכה טיפוח

טיפוח קבוע חשוב גם עבור כלבי הרים ברנז'ה מכיוון שיש להם פרווה עבה וכפולה. ללא טיפול הולם, הפרווה שלהם עלולה להסתבך ולהידבק, מה שמוביל לבעיות עור ואי נוחות.
הברשה רגילה, במיוחד בעונות הנשירה, יכולה לעזור להסיר שיער מיותר ולמנוע מחצלות.
כמו כן, חשוב לשים לב לאוזניים ולנקות אותן באופן קבוע כדי למנוע זיהומים.

לסיכום, 

כלב הרים ברנזאי הוא גזע בעל סגולות רבות – אוהב, חכם ויפה להפליא. עם זאת, הם דורשים טיפול קשוב ונוטים לבעיות בריאותיות מסוימות.
בעלים פוטנציאליים חייבים להיות מוכנים להשקיע זמן ומאמץ ברווחתם. עם טיפול ותשומת לב נאותים, כלב הרים ברנזאי יכול להוות תוספת נפלאה לכל משפחה.

כתבות נוספות

משחקים עם כלבים – דרכים מהנות לשחק עם כל כלב בהתבסס על אישיותו
איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם
דיכאון אצל חתולים: תופעה נפוצה שדורשת טיפול
ניקוי אוזניים לכלבים – המדריך השלם

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן