משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

רועה פירנאי: מאפיינים וטיפול נכון

תוכן עניינים

הרועה הפירנאי הוא כלב רועים בגודל בינוני בעל פרווה ארוכה, אוזניים זקופות ואופי נוח ומצוין. לכלבים האתלטיים והאינטליגנטיים הללו היסטוריה ארוכה בשמירה והגנה על חיות משק בהרים הפירנאיים בגבול שבין צרפת לספרד. 

על אף שלא מדובר בגזע הפופולרי ביותר בעולם ואפילו רחוק מזה. לכלבים החכמים והמתוקים האלו יש המון דברים טובים להציע. יתאימו בהחלט למשפחות בעיקר בבתים חצר גדולה ומספיק שטח לפריקת אנרגיה טובה. 

לפני שנספר לכם עוד על זן הכלבים הנפלא הזה. באתר תוכלו למצוא אוכל איכותי לכלבים ואת כל הציוד לכלבים הנלווה הדרוש לגידול של רועים פירנאים. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב!

תכונות ומאפיינים רועה פירנאי

הרועה הפירנאי הוא כלב שובב ואנרגטי שמתחבר מצוין למשפחות אקטיביות. כמה הליכות ספורות ביום בדרך כלל לא יספקו את הכלבים. בתור כלבי עבודה מעולים מבחינה היסטורית, הרועים הפירנאיים זקוקים לפעילות גופנית נמרצת ולגירויים מנטליים רבים. כשהם זוכים לכל זה הם מהווים בהחלט כלבים מסורים ואוהבים. שגם יגנו על המשפחה שלהם בחירוף נפש. הם מסתדרים מצוין עם ילדים קטנים ומקבלים אותם באהבה. אך פחות מומלץ לשלב אותם עם בעלי חיים אחרים. מצב שבו האופי הטריטוריאלי והשתלטני שלהם נכנס לפעולה ביתר שאת. הרועים הפירנאיים פורחים כשיש להם מרחבים פתוחים. אפשרות לפריקה אנרגיה ודרכים שונות לתרגל את כישורי הרעייה שלהם. 

היסטוריה רועה פירנאי

הזן שאנו מכירים היום התפתח מזן קדום יותר של כלבי רועים שנקראו בפשטות פירנאיים על שם הילידים מאותו חבל ארץ. התאריך המדויק שבו הורבעו הרועים הפירנאיים הראשונים לא ידוע. אך חוקרים מעריכים כי הם נמצאים איתנו כבר שנים ארוכות. פחות או יותר מתקופת ימי הביניים. הכלבים הראשונים בארצות הברית הוכרו על ידי התאחדות הזנים האמריקאים סביב שנת 1940. 

טיפול, פעילות גופנית וטיפוח

צריך להזכיר ולחדד שרועים פרינאיים דורשים זמן ארוך של פעילות גופנית מאומצת מדי יום. אותה גם מומלץ לשלב עם גירויים מנטליים בדרכים שונות. מעבר ללמידה של מיומנויות חדשות, הכלבים האלו נהנים מאד גם מזמן משחק בתוך הבית עם הבעלים שלהם. כמו זנים אחרים עם פרווה ארוכה גם הכלבים הללו דורשים לא מעט טיפוח והברשות על בסיס קבוע. 

  • פעילות גופנית: זכרו – רועה פירנאי שאין לו איך לפרוק את האנרגיה בטיולים ומשחק ימצא דרכים אחרות לעשות את זה וזה משהו שגורם לרוב לנזקים לרכוש בבית או בחצר. אם אתם מאמצים רועה פירנאי, חשוב לתכנן מראש לפחות שעה של הליכה מאומצת ועדיף אפילו שעתיים.
  • טיפוח: חשוב להקפיד על הברשת הפרווה לפחות אחת לשבוע וגם כאן עדיף יותר. אחת לכמה זמן מומלץ בהחלט ללכת על מקלחת טובה. חשוב לצחצח את השיניים לפחות 2-3 בשבוע ולנקות את האוזניים ולגזוז ציפורניים אחת לכמה זמן. 
  • אילוף: על פניו לא מדובר בזן הכי קל לאילוף, אבל האופי הסקרני והרצון ללמוד ולרצות את הבעלים הופכים את המשימה לכזו שהיא לא מורכבת מדי ואפילו מהנה. מומלץ להשתמש בחיזוקים חיוביים תמיד. אפשר בהחלט להשתמש בטכניקות אילוף עם קליקרים שמתאימות במיוחד לרועים באופן כללי. אם אימצתם גור ואתם רוצים כלב מחונך ומאולף. חשוב להתחיל בתהליכי האילוף כבר מגיל שמונה שבועות. 

מחלות נפוצות רועה פירנאי

  • דיספלזיה של מפרק הירך: מצב שנגרם בגלל התפתחות לא תקינה של המפרק והמקרים החמורים מצריכים התערבות ניתוחית. 
  • אטרופיה של העין: מחלת עיניים תורשתית שפוגעת בראייה ובסופו של דבר תגרום לעיוורון. 
  • אפילפסיה: הפרעה נוירולוגית שגורמת להתקפים אצל כלבים. הטיפול הוא לרוב תרופתי. 

תזונה

כמו זנים אחרים גדולים ופעילים גם הרועים הפירנאיים זקוקים לתזונה איכותית. המסתמכת על מקור ידוע ואיכותי לחלבון, כמה שיותר רכיבים טבעיים. וכל הרכיבים החיוניים הנדרשים כמו חומצות שומן, ויטמינים ומינרליים. באתר תוכלו למצוא מותגים מעולים שמתאימים במיוחד לרועים ולכלבים גדולים. תוכלו למצוא סוגי מזון לפי ההמלצה של הוטרינר שלכם. 

אם אתם מתכוונים לאמץ בקרוב רועה פירנאי חדש, אין ספק שמחכה לכם חוויה ייחודית ומרגשת. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב כשאתם מחפשים מזון איכותי וציוד. בהצלחה!

כתבות נוספות

כל המידע על תוכי נזירי (קוואקר) המיוחד
באיזו תדירות כדאי לקלח את הכלב שלי?
אוכל של תינוקות לכלבים: רעיון טוב או עדיף שלא?
עזרה ראשונה לחיית המחמד שלך

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן