משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

קרציות ופרעושים אצל כלבים – 8 טיפים למניעה

תוכן עניינים

לא משנה כמה ננסה להימנע מהם, קרציות ופרעושים תמיד ימצאו את דרכם להיטפל לחברינו הכלבים, קל וחומר בתקופות האלה של השנה, התקופות החמות יותר; וכפי שכולנו כבר יודעים – אין דבר שמרגיז יותר כלבים מאשר מזיקים וטפילים לא רצויים.

רק לצורך הבנה, בקיץ הפרווה של חברינו המקסימים הופכת למזמינה הרבה יותר עבור קרציות ופרעושים; ולכן חשוב להיות ערניים ומודעים לכל דרכי ההימנעות והטיפול שיקלו באופן משמעותי עליכם ובעיקר על כלבכם. כמו כן חשוב להבין שהימצאותם של אותם חרקים 'רעים' בפרווה של כלבכם עלולה להוביל להידרדרות במצב הבריאותי של האחרון, החל מזיהומים ועד למחלות עור.

במאמר שהכנו עבורכם נפרט ונסביר על כל דרכי הפעולה האפשריים למלחמה בתופעה ולהימנעות אבסולוטית ממנה בעתיד.

אם ככה – בואו נתחיל!

שימוש בתכשירים מתאימים ומומלצים

אז נכון שבעולם המודרני בו אנחנו חיים, ישנם לא מעט תכשירים למניעת קרציות ופרעושים אצל כלבים ובכלל, אך אין זה אומר שכל תכשיר חייב להתאים לכלבכם – ממש לא! גשו ביחד עם כלבכם לחנות החיות ולרופא החיות שלכם על מנת לקבל אינדיקציה של ממש על התכשיר הראוי והנכון בו מומלץ להשתמש.

פטקס - שמפו פרעושים וקרציות
שימוש בתכשירים מתאימים ומומלצים.

בנוסף חשוב להבין שלכל אמצעי יש את התכלית האישית שלו, כלומר שימוש בקולר למניעת קרציות ופרעושים ישיג עבורכם תוצאות אחרות מאשר שמפו הדברה כזה או אחר. לכן, עשו לעצמכם ולכלבכם טובה וגשו להתייעץ עם בעל מקצוע איכותי שיתכנן ביחד אתכם איך לתקוף ולמעשה למגר את התופעה.

קריאה של תוויות היצרן

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, גם כאן נדרש לעשות עבודת מחקר קטנה על מנת להבין אם אכן מדובר בתכשיר רלוונטי מבחינתנו ומבחינת כלבנו, כשבראש ובראשונה חשוב לשים לב להוראות היצרן הנלוות למוצר. כמו כן, תוכלו להגיע אלינו לחנות בכדי לקבל המלצות על דרכי הפעולה המתאימים לכם.

אל תקלו ראש בנושא זה – שימוש בתכשירים הלא נכוניםמתאימים עלול להוביל להפך הגמור מהמטרה שלשמה התכנסנו כאן. טיפול נכון = כלב בריא ושמח.

בדיקה שגרתית על בסיס קבוע

במידה והטיולים אשר אתם עושים לכלבכם כוללים לרוב היחשפות לסביבה מלוכלכת ולא סטרילית, חשוב להקפיד לבדוק אותו על בסיס קבוע במטרה להסיר כל חשש להימצאות קרציות ופרעושים.

במהלך הבדיקה הקפידו לעבור על כל חלקי הגוף שמוגדרים ככאלה שנוטים להידבק בקלות יתר בשרצים ומזיקים (מתחת לכפות הרגליים ובין האצבעות, על השפתיים, מסביב לאוזניים ובתוכם, מסביב לפי הטבעת ואת הזנב כולו).

קרציות ופרעושים
בדיקה על בסיס קבוע.

כמובן שלא צריך לערוך את הבדיקה הזאת לאחר כל טיול אך חשוב לשים לב לקיים אותה לפחות פעמיים-שלוש בשבוע, בעיקר בתקופות החמות של השנה.

ככל שנפתר מהמזיקים מהר יותר – כך הסיכוי להידבקות במחלות נמוך יותר

אם אתם מזהים שכלבכם סובל מטפילים, מהרו להוציא אותם טרם הם ידביקו אותו ולמעשה ישפיעו לרעה על תפקודו הבריאותי. לשם כך מומלץ לגשת לווטרינר שלכם, לחנות החיות שלכם או אפילו לחפש סרטון הדרכה כזה או אחר שיסביר לכם בדיוק איך לעשות זאת.

בנוסף חשוב לשים לב לכלבכם לאחר הוצאת המזיקים משתי סיבות – האחת במטרה לוודא שאכן הכלב נקי מקרציות ומפרעושים כשהסיבה השנייה בעיקרה נועדה למנוע התעסקות מיותרת באזור הפצוע מצדו של חברכם ההולך על ארבע.

גם לאחר הבדיקה שערכתם בעצמכם, תיאלצו לגשת לבעל מקצוע רציני שיאשר שאכן הסכנה חלפה. לא מעט פעמים בעלי כלבים בטוחים שההסרה התבצעה בהצלחה כשלמעשה היא לא – דבר שעלול להיגרר ולהפוך לצרה גדולה הרבה יותר. הקפידו על כך!

טיולים באזורים עם קרקע נמוכה

בהתבסס על ההיגיון הפשוט שככל שכלבנו יהיה חשוף יותר למזיקים, כך גם הסבירות שלו להידבק ולחלות תגדל, מומלץ לערוך טיולים באזורים שמתאפיינים בקרקע נמוכה ולא סבוכה כשהסיבה לכך, כפי שוודאי יכולתם לנחש, היא שסביבה סבוכה מתאפיינת בלא מעט קרציות ופרעושים.

קרציות ופרעושים
סביבה סבוכה מתאפיינת בלא מעט קרציות ופרעושים.

במידה ואלו הם המאפיינים של הסביבה בה אתם חיים ואין באפשרותכם לערוך טיולים בסביבה אחרת, הקפידו להשתמש במוצרי הדברה על בסיס קבוע תוך שאתם בודקים את כלבכם אחת לכמה ימים. כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, ככל שהכלב יהיה חשוף יותר זמן למזיקים – כך גם הסיכוי שלו לחלות יגדל.

סיבה נוספת לכך היא שאין באפשרותנו לאבחן ולזהות גורמים מסוכנים כאשר כלבנו משתולל להנאתו בקרקע בעלת צמחייה גבוהה. אמנם אין זה אומר שמדובר במזיקים ובטפילים אך תמיד נעדיף להיות בבקרה ובשליטה מלאה על מצבו של חברנו המקסים. כמו כן, אתם מוזמנים לבקר במאמר שהכנו בנושא 'גינות כלבים ועל כל המשתמע מכך' על מנת לקבל מידע נוסף על כך.

טיפול מקיף לכל בעלי החיים שנמצאים ברשותך

במידה ואתם אוהבי חיות מושבעים ויש בסביבתכם יותר מבעל חיים אחד, העדיפו לעשות את תהליך ההדברה במרוכז עבור כולם יחד. מלבד העובדה שככל הנראה תעדיפו לסיים את התהליך בבת אחת, הדברה משותפת לכולם תמנע התפשטות של מחלות ומזיקים לחיות שטרם הודברו.

במידה ומדובר על סוגים שונים של בעלי חיים, כאלה שסביר להניח יתקשו להחזיק מעמד בסביבת האחרים למשך זמן מה, פנו לאדם שמתמחה בכל נושא ההדברה שיקל על חייכם ולמעשה יעשה זאת עבורכם.

טיפול מקיף ויסודי לסביבה בה הכלב חי

בהמשך לסעיף הקודם, בו נדרשנו לטפל בכל בעלי החיים שנמצאים בסביבת הכלב כאחד, גם כאן נדרש להדביר את כל סביבת המחייה של אותו בעל חיים אהוב ללא יוצא מן הכלל! בין אם מדובר במיטה שלו ובין אם מדובר בווילון שנמצא בחדר בו הוא ישן – על כולם כאחד לעבור הדברה וניקוי יסודי.

קרציות ופרעושים
טיפול מקיף ויסודי לסביבת המחייה שלו.

אי הדברה של הסביבה הכוללת עלול להוביל להימצאות של פרעושים וקרציות שבמוקדם או במאוחר יחזרו להטריד את מנוחתו של כלבכם. כפי שהייתם מדבירים את כל הבית שלכם במידה והייתם נחשפים למזיקים כאלה ואחרים, פעלו כך גם בכל הקשור לחברכם – הוא זקוק לכם!

עוד מדריך הגיע לסיומו – מקווים שנהניתם והחכמתם! זו הייתה המטרה בגדול.מוזמנים להשאיר לנו שאלות לבעיות שמטרידות אתכם ואנחנו כבר נדאג לענות לכם עליהן. למידע נוסף על רחיצת גורים ובכלל, ניתן לעבור למאגר השאלות שלנו העונה על השאלה 'האם מותר לרחוץ גורים'.

כמו כן, למידע נוסף בנושא מוצרי טיפוח והגיינה לכלבים, ניתן לבקר במאמר שהכנו על 'הדברת פרעושים אצל כלבים וחתולים'.

למאגר מוצרי ההדברה לכלבים שלנו, לחצו על הקישור: מוצרי הדברה לכלבים

כתבות נוספות

המדריך המלא לניקוי מיטות כלבים וציוד לחיות מחמד
טיול עם הכלב בגשם גם הוא היה רוצה מעיל גשם
טוקסופלזמה אצל חתולים: איך חיים עם חתול חיובי למחלה?
אוכל לגורים בריאים – הכל על מזון לגורים איכותי ומזין

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן