משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

קולר או רתמה לכלב?

תוכן עניינים

רתמה או קולר, מה ההבדל ביניהם וכיצד בוחרים אותם. מה מתאים לאיזה כלב ואיך משתמשים בהם נכון. לכל השאלות ועוד, תקבלו תשובה במאמר הבא:

אז נתחיל בבסיס – למה אנחנו צריכים רתמה או קולר?

כלבים הם יצורים חברתיים ורגישים לגירויים חיצוניים הכוללים בערך כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו. רעשים, כלבים אחרים, חתולים, אנשים, מזג האוויר משחקים. ועוד לא התחלנו לדבר על נקבות במקרה ומדובר בזכר לא מסורס (על זה מאמר אחר). לבעלי כלבים רבים הנטייה המוטעית לחשוב שהכלב שלהם הוא רגוע ותחת שליטה יחסית שלא מצריכה שימוש ברצועה בכל צורה שהיא, זאת טעות.

גם הכלב רגוע ומאולף ביותר יש נקודות חלשה. זה יכול להיות חתול, נקבה מיוחמת, רעש מסוים שיפחיד אותו, כלב אחר שיתנהג אליו באגרסיביות והרשימה עוד ארוכה.

החוק מחייב רצועה לכלב המתחברת לקולר או לרתמה לכלב

נכון שכלב מאולף ונאמן תמיד יחזור לבעלים שלו. אך כאשר מדובר בסביבה עירונית מלאה בכבישים ועוד מאפיינים מסוכנים, חשוב מאוד שהכלב יהיה תחת שליטה שלנו. מלבד זאת ישנם חוקים ותקנות המחייבים כל כלב במרחבהציבורי להיות מחוזק ע""י רצועה. הרצועה יכולה להתחבר לקולר או לרתמה לכלב השאלה מה מומלץ.

קולר לכלב

הקולר לכלב הוא סרט סביב צווארו של הכלב הכולל מקום לחיבור הרצועה. לרוב קיימת גם אופציה להוספת תג שם לכלב עם פרטי הבעלים ליצירת קשר.

סוגי קולרים לכלבים

בין הקולרים הנפוצים ניתן למצוא:

קולר קליפס

קולר קליפס לרוב עשוי מניילון וניתן להתאימו על פי מידת הצוואר של הכלב. זה לרוב הקולר הנפוץ ביותר
מאחר והוא פשוט וחזק ועושה את עבודה.

קולר חנק

קולר חנק קולר זה נועד לאילוף וצריך לשמש רק מאלפים מקצועיים או בעלי כלבים שקיבלו הוראות מפורטות לשימוש נכון בו מאחד כזה. הקולר יכול להיות עשוי ממתכת או חבל פשוט ונועד להתהדק סביב צוואר הכלב כאשר הרצועה נמשכת. גרסאות מסוימות של קולר החנק כוללות גם דוקרנים שנועדו להכאיב מעט לכלב. לרוב משמשים בו לסגנונות אילוף מסוימים לטיפול בכלבים אגרסיביים מאוד.

רתמות לכלבים

לרתמות ישנם גדלים וסגנונות מעט שונים, כאשר כל אחד מהם מתאים מטרה קצת אחרת וכמובן לכלבים שונים מבחינת הגודל:

רתמת

נעטפת מסביב לזה ורגליו הקדמיות של הכלב, ונסגרת מסביב לצלעותיו. הריתמה אידיאלית לגזעים קטנים יותר או לכלבים ממושמעים יחסית שהולכים מבלי למשוך את הרצועה בצורה קיצונית.
רצועת ה-Y פתוחה לגמרי מלבד הרצועות שלה ולכן גם מתאימה לקיץ, ובכללי לאקלים הישראלי.

רתמה 3 נקודות

דומה לרתמת Y וכולל תוספת של רצועת מותניים. הרעיון הכללי של רתמה זאת היא להוסיף נקודת עגינה נוספת לגוף הכלב. מתחברת בסופו של דבר לרצועה כך שבעת משיכה שלו, המשקל יתחלק באופן שווה בין הצדדים השונים בגוף. מה שמביא אותנו לחלק הכי חשוב ומעניין ברצועה הזאת: היא מושלמת בעת נסיעה ברכב. הרתמה משמשת כתחליף לחגורת בטיחות. מאפשרת לאבטח את הכלב במושב האחורי בצורה שגם במקרה של חלילה תאונה העוצמה תחולק בשווה בין חלקי הגוף השונים בצורה מאוזנת שתפחית או אפילו תעלים כל נזק.

רתמות אימונים

מוכרות גם כרתמות ללא משיכה, אביזרים אלה מיועדים להכשיר את כלבך להפסיק למשוך ברצועה. יש להם טבעת לחיבור הרצועה במרכז החזה, ולפעמים טבעת נוספת בחלק האחורי של הגב. הם עשויים גם מרצועות ניילון, והם מועילים במיוחד במהלך האימונים.

רתמות אלו שלעיתים מכונות גם "רתמות ללא משיכה" והן בעלות עגינה בקידמת החזה. כאשר הכלב מנסה למשוך אותנו מומנטום המשיכה לא יעבוד לטובתו ובעצם יקח את פניו "אחורה". לאורך זמן פעולה זאת צריכה לאלף את הכלב להפסיק למשוך את הרצועה וללכת בצמוד אלינו במהלך טיולים.
יש דיווחים שונים על היעילות של הרתמות האלה כאשר הדעה הרווחת אומרת שהיעילות של שיטה זאת יורדת ככל שהכלב גדול יותר.

רתמת אפוד

רתמה ה"מולבשת" על הכלב בצורה של אפוד יעילה מאוד לחודשי החורף הקרים. בהם היא עוזרת בחימום הכלב ממש כמו סוודר קטן לבע"ח. בנוסף, בדגמים מסויימים ניתן להוסיף לה כיסים ופתחים מיוחדים. דוגמא קלאסית לרתמת האפוד באה לידי ביטוי בכלבי עוקץ ומשטרה שם הריתמה משמשת אותם לנשיאת מכשיר הקשר וציוד נוסף.

אז מה עדיף קולר או רתמה לכלב?

נבחן כמה נקודות מבט בנושא:

נזק פוטנציאלי

חד משמעית –  קיים סיכוי שחיבור הרצועה אל קולר יגרום נזק לצוואר ולעמוד השדרה.
זה כמובן תלוי בכלב. כלב שנוטה "למשוך" לעיתים קרובות, תצטרכו למשוך אותו מצווארו בכל פעם ואף בחוזקה.

כלב עם קולר מושך


כדאי גם לציין כי פגיעה בצוואר יכולה להוות פגיעה משנית באזורים אחרים בגוף כגון העיניים, אוזניים, בלוטת התריס ועוד. כאשר אנחנו מושכים את הכלב ברתמה אנחנו בעצם מושכים רק את מרכז המאסה העיקרי שלו באזור בית החזה .

מחיר

כל מקרה לגופו אך ככלל – הרתמות יקרות יותר מהקולרים מסיבות פשוטות של כמות חומר הגלם והתכנון והמורכבות שבייצורם.

סיכומים והמלצות

ישנן דעות חלוקות בנושא כולל כאלו שאומרות שאפקט המשיכה בצוואר הוא לא באמת נורא. אנו נוטים לחשוב ששימוש ברתמה הוא יותר בריא לכלב, ובאותה נשימה מציינים כי בסוגים מסוימים של כלבים שאינם פעילים יותר מידי העניין יכול להיות זניח במיוחד.

כלב עם רתמה

ההמלצה שלנו שגם אם בחרנו להשתמש ברתמה, צריך לזכור שרתמה מולבשת רק כאשר אנחנו יוצאים עם הכלב. בחירה ברתמה לא מייתרת לחלוטין את הקולר שהוא גם אמצעי לסימון שלכלב שלנו יש בעלים. לכלבים יש נטייה למצוא הזדמנות לברוח, לכן מומלץ לכל כלב לענוד לכלב על הקולר אמצעי זיהוי כמו תג שם. תג שם – לוחית ממתכת או פלסטיק שעליה חרוטים הפרטים של בעלי הכלב. שעוזרת רבות במידה והכלב נפגש עם אנשים טובים בדרך.

כתבות נוספות

ההשפעה של דגים על בריאות הנפש: הרבה יותר מסתם חיית מחמד
כלבים מדברים מבלי לומר מילה
איך לבחור כלוב לתוכי שלי
תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן