משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

לא נעים להכיר: מחלות של ארנבים הנפוצות ביותר

תוכן עניינים

ארנבונים חמודים הם בני משפחה נהדרים שמביאים הרבה שמחה ואושר למי שמגדל אותם. למרבה הצער, ממש כמו בעלי חיים אחרים, גם ארנבים נוטים לבעיות רפואיות ומחלות מסוימות. חלק מהבעיות נפוצות יותר וחלקן נדירות.אך בכל מקרה ידע בסיסי והיכרות איתן יעזור לכם לפעמים למנוע אותם מראש ולעיתים להקל על המצב אחרי שהן כבר קרו. בואו נדבר על כמה מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר של ארנבים שחשוב להכיר.

בעיות דנטליות

לארנבים יש 28 שיניים שמטרתן לטחון את המזון שהם אוכלים. השיניים הללו, בניגוד לשיניים של כלבים ושל בני אדם למשל, לא מפסיקות לצמוח למשך כל חייו של הארנב. ללא מזון לארנבים מתאים כמו קש וסוגים מסוימים מותרים לשימוש של עץ שיעזרו ״לגזום״ את השיניים ולהשאיר אותן קצרות. השיניים עלולות להגיע למצב של צמיחת יתר, מה שלא יאפשר לארנב לאכול. 

אחת מהשיניים האחוריות עשויה לצמוח כך שתיצור חציצה מעל הלשון ולא תאפשר לעיסה ובליעה של מזון. אם לא שמים לב הארנב עלול להגיע למצב של תת תזונה ואפילו מוות חלילה. השיניים הקדמיות לעומת זאת יצמחו וילחצו את צידי העור בפנים של הארנב מה שגורם לכאב גדול. עקבו אחר הרגלי האכילה של הארנב וגשו לוטרינר אם אתם חושדים שזה קורה. 

כדורי פרווה

בהחלט מצב נפוץ אצל ארנבים וכזה שעלול להיות מסוכן. כדורי פרווה שהארנב בולע ולא מתעכלים כראוי עלולים לגרום לחסימת המעיים ולא לאפשר למזון לעבור במערכת ולהתעכל כראוי. חשוב להקפיד להבריש את הארנב פעם בשבוע לפחות. לדאוג שהמים שלו תמיד נקיים ושהוא שותה מספיק. כמובן לדאוג לו לתזונה מאוזנת ונכונה עבורו. במקרים קשים יותר אפשר להיעזר באנזימים מיוחדים או בפפאיה שיסייעו לפרק את החסימה בקיבה. המוצא האחרון הוא התערבות ניתוחית לשחרור החסימה. 

מתקן שתייה למכרסמים
מתקן שתייה למכרסמים

גידולים במערכת הרבייה

גידולים בשחלות, בבלוטות החלב וברחם של ארנבות הם דבר נפוץ ביותר וכך גם גידולים סרטניים באשכים של ארנבים (אם כי במידה פחות מאצל הנקבות). זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שעיקור וסירוס הם מומלצים. הפעולה הזו פחות או יותר מנטרלת את הסכנה הזו והרבה פעמים מאריכה את החיים של ארנבי מחמד. חשוב להתייעץ עם הוטרינר לגבי הסיכונים הכרוכים בהליך ולבדוק מהי האפשרות המתאימה ביותר עבור הארנב/ת שלכם. 

טפילי אוזניים

לארנבים יש אוזניים ארוכות וגדולות ובגלל זה הן לרוב לא הכי נקיות שיש. הטפילים המזעריים ניזונים מהשעווה והשמנים שהאוזן של הארנב מפיקה. הם גורמים לגרד מעצבן וגירוי שיגרום לארנב לנער את הראש שלו בתסכול ללא הרף. לא אחת מביא הגירוד לזיהום משני וכך גם האוזן חשופה לזיהום חיידקי או פטרייתי נוסף. חשוב לשמור על הניקיון וההדבקה היא לרוב מארנב לארנב. למרבה המזל קל למנוע את הבעיה יחסית וגם קל לטפל בה. תוכלו לראות את המזיקים בעיניים הרבה פעמים, אך מומלץ ללכת לוטרינר שיבחן את המצב תחת מיקרוסקופ.   

אבסס 

הצטברות מוגלתית בחלקים שונים בגוף שנגרמת עקב זיהום חיידקי, תופעה נפוצה ביותר אצל ארנבים. הטיפול הוא לא פשוט כי החיידק עמיד ביותר ואבסס יכול להיווצר בחלק החיצוני של הגוף או בחלקים הפנימיים (מה שמקשה על הטיפול). חשוב לגשת לוטרינר, הטיפול משלב לרוב אנטיביוטיקה, משככי כאבים וניקיון מקומי של האבסס. 

אי. קוניקולי

ארנבים ״זכו״ לצד עוד כמה מיני בעלי חיים ספורים בטפיל מסוים שעשוי לדגור בגופם במשך כל החיים ולעולם לא להתפרץ. אם הוא יתפרץ בשלב כלשהו, זה עשוי לבוא לידי ביטוי בהתקפי אפילפסיה, נדנוד בלתי רצוני של הראש ועוד שלל תסמינים נוירולוגיים. חשוב לגשת לוטרינר, לאבחן ולטפל באמצעים תרופתיים. 

בעיות עיכול ובעיות אורטופדיות

חשוב לשים לב לשינויים בתזונה וביציאות וכן לתנועה של הארנב (במיוחד אצל ארנבים עם השמנת יתר).יש לא מעט בעיות עיכול ובעיות אורטופדיות שונות אופיינות לארנבים. 

ככלל, אם משהו נראה לכם לא כשורה, מומלץ להתייעץ עם הוטרינר. כאן באתר תוכלו למצוא מזון איכותי ורפואי לארנב שיעזור וכן מגוון תכשירים מומלצים לבעיות רפואיות שונות. צרו קשר ונשמח לתת מידע נוסף ולענות על כל שאלה.

כתבות נוספות

כלב רועים שלטי (Shetland Sheepdog)
חולמים לאמץ שרקן? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו
האסקי סיבירי
משחקים עם כלבים – דרכים מהנות לשחק עם כל כלב בהתבסס על אישיותו

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן