משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מזון רפואי לכלבים – כל מה שצריך לדעת!

תוכן עניינים

לכניסה לקטלוג המוצרים לחצו על מזון רפואי לכלבים

לא מעט פעמים נתקלנו בשאלות העוסקות במזון רפואי לכלבים – מה זה בכלל, למה זה טוב, איך ניתן לאבחן כלב שזקוק למזון כזה וכו'. לכן, כפי שוודאי יכולתם לנחש, החלטנו לעשות סדר בבלאגן פעם אחת ולתמיד ולענות על כל אותן שאלות במטרה להגביר את המודעות ולגבש קווים מנחים ברורים בכל הקשור לנושא זה.

במאמר שהכנו עבורכם, נסביר מה זה בעצם מזון רפואי לכלבים ומהן השפעותיו השונות על חברינו ההולכים על ארבע ועל כל המשתמע מכך. אז בלי יותר מדי הקדמות מיותרות – בואו נתחיל!

מה זה מזון רפואי לכלבים?

מזון רפואי לכלבים, כשמו כן הוא, הוא מזון לכלבים בעל ערכים רפואיים שונים מאלה שנוכל למצוא במזון רגיל לכלבים. בדומה אלינו, לבני האדם, גם לכלבים יש מאפיינים גנטיים שונים שמשפיעים על תפקודם הבריאותי היומיומי ולכן חשוב להבין שעל כל בעלי הכלבים להיות ערניים לנושא האוכל, בטח ובטח בשלבים הראשוניים בהתפתחותו של הגור.

את המזון עצמו תוכלו למצוא בצורת פחיות שימורים או בצורת רכיבי מזון כאלה או אחרים כשהרעיון המרכזי העומד מאחוריהם הוא הענקת ערך תזונתי בריא שלא ניתן למצוא במזון רגיל ממוצע. כמובן שהבחירה במזון הרפואי הנכון מבחינתו של הכלב מתבססת על מספר פרמטרים קבועים, ביניהם גילו משקלו וכו'. ולכן מומלץ לגשת לרופא החיות שלכם או לחנות למזון לחיות שלכם ולהתייעץ איתם, טרם תחליטו לשנות ולו גרגיר בודד במרכיבי המזון אותם הוא כבר צורך.

מזון רפואי לכלבים
מזון רפואי לכלבים – מזון בעל ערכים רפואיים שונים מאלה שנוכל למצוא במזון רגיל

באופן הגיוני ודי לגיטימי יש לומר,אוכל רפואי לכלבים מוכח כמזון בריא ואיכותי הרבה יותר משאר מוצרי המזון השונים המציפים את השוק (או לפחות יותר מרובם). אולם, לפני שתמהרו לרוץ ולקנות לכלבכם שק מזון שכזה, גם כאן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רציני העוסק בתחום במטרה להבין אם אכן הדבר נחוץ להמשך.

אילו סוגי מזון רפואי לכלבים קיימים?

תזונה נכונה במהותה היא מרכיב חשוב וסופר הכרחי לתפקודם השוטף של כל היצורים החיים ככלל. רק לצורך המחשה, אוכל רפואי לכלבים עלול להיות ההבדל בין כלב שמח ובריא לכלב עצוב וחולה ובעצם כך להשפיע על כל מהלך שהותו בעולמנו.

לפניכם רשימה של הסוגים הנפוצים והשימושיים ביותר מבין הסוגים הקיימים:

לקטלוג המלא של כל סוגי המזונות כנסו לאוכל לכלבים שינווט אתכם בין כל סוגי המזונות או לקטלוג מזון רפואי לכלבים.

  • מזון רפואי לכלבים לטיפול בבעיות השמנה ומטבוליזם -לבעיות השמנה ומטבוליזם השפעה על איכות החיים של הכלב.כיום, לא פחות ממחצית מכמות החיות סובלות מבעיות של עודף משקל. מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות נוספות, כמו בעיות בכליות, בעיות בעצמות ומפרקים ועוד. ככל שהכלב בוגר יותר, כך קשה יותר לשנות לו הרגלים ותזונה. כדאי לשים לב לבעיות אלה בשלבים הראשונים כשהכלב הופך מגור לכלב בוגר.
    סוג מזון זה בעיקרו מתבסס על צריכה מוקטנת של קלוריות בעוד המרכיב המרכזי הוא חלבון. שיטה זו עוזרת ובעצם מאפשרת לכלבים להשיל ממשקלם תוך שמירה על מצב בריאותי תקין.
  • מזון רפואי לכלבים לטיפול בבעיות לב –חשוב להבין שקיימות מספר מחלות נפוצות הקשורות בעיקרן לחולשה יוצאת דופן בשריר הלב או בנזק כזה או אחר, תורשתי, מולד ואף נרכש. התקפי לב הם דבר נדיר אצל הכלבים. לרוב יהיה מדובר ב'לב חלש' אשר אינו מצליח לדחוף את הדם לאיברים השונים ובכך למעשה, המצב עלול להידרדר ולהגיע עד לכדי מצב של קריסת מערכות.
    בדומה לסעיף הקודם, גם כאן מדובר על חומרים מזינים שישפרו את תפקודו של הכלב, אלא שהפעם מדובר על תמיכה בבעיות הלב . לרוב נוכל לראות כלבים מבוגרים יותר צורכים את סוג המזון הנ"ל, מהסיבה הפשוטה שליבם חלש יותר בגילאים המתקדמים יותר.
  • מזון רפואי לכלבים ללא גלוטן– שיטה זו ברובה מתייחסת לכלבים בעלי אלרגיות אכילה כאלה או אחרות כשהמרכיב העיקרי שנוכל למצוא בסוג המזון הזה הוא חיטה ללא גלוטן.
  • מזון לבעיות בדרכי השתן – מטרתו העיקרית של סוג זה היא להקנות מערכת שתן בריאה לכלבנו תוך שמירה על הערכים התזונתיים השונים אותם נרצה להעניק לכלבנו. מזון מלא ומאוזן , פותח במיוחד לצורך המסה של אבני הסרובייט בשתן .
  • מזון רפואי לכלבים עם צרכי הבראה\התאוששות – פורמולת המזון הזו, בשונה לגמרי מהסעיף הראשון, גובשה על מנת להוסיף למשקלו של הכלב במצבים בהם הוא נמצא בחלקו התחתון של גרף התזונה המומלצת. לרוב,מזון זה יינתן לכלבים שעברו ניתוח או מחלה משמעותית כלשהי. מזון טעים וקל לעיכול, פותח לצורך תמיכה בהחלמה והתאוששות מניתוחים, מחלות או פציעות.מכיל חומצת אמינו המעוררת את המערכת החיסונית.
  • מזון היפואלרגני לכלבים – מזון לטיפול בבעיות עור ורגישויות עור בקרב כלבים. סוג זה, מכיל בתוכו מרכיב אחד של חלבון (דג) ומרכיב אחד של פחמימה (תפוח אדמה). הוא מתאים לכל סוגי הכלבים ויעיל לכלבים הסובלים מבעיות שונות, בעיקר מאלרגיות.
  • מזון רפואי לכלבים לבעיות בעצמות ובמפרקים – סוג זה מורכב ברובו המוחלט משתי תרכובות טבעיות (גלוקוזאמין וכונדרואטין) אשר נחוצות עד מאוד בכל הקשור לתהליך חיזוק ושימור הסחוס והמפרקים. כמו כן מחקרים הוכיחו שריכוז גבוה של מרכיבים אלו בגוף הכלב שלנו, עלולים לא רק לשמור אלא גם לחדש ואף לייצר בעצמם סחוס ומפרקים אשר נשחקו עם הזמן.
  • מזון רפואי לכלבים לבעיות בכליות – מזון מלא ומאוזן לכלבים בוגרים. פותח במיוחד לצורך תמיכה בכשל בתפקודי הכליות. כשל כלייתי. היווצרות אבנים בשלפוחית השתן ובדרכי השתן כתוצאה משתן חומצי ציסטין וסידן אוקסאלאט.
  • מזון רפואי לכלבים לבעיות עיכול – מזון היפואלרגני המבוסס על חלבון יחידני (ברווז) ופחמימה יחידנית (תפו"א). ממתיקים טבעיים תומכים בפעילות מעיים טובה ומאוזנת. מונע תגובות אלרגיות ואי סבילות למזון המופיעים כבעיות עור או בעיות עיכול.  פותח במיוחד לבעיות במערכת העיכול ורגישויות למרכיבי מזון מסוימים.

  • מזון רפואי לכלבים לבעיות כבד – מזון זה הינו מזון סופר פרמיום מלא ומאוזן לכלבים. פותח במיוחד לתמיכה בתפקודי הכבד, דלקת הקיבה והמעיים. מתאים לגדילה והתפתחות גורי כלבים. לאחר ההיעלמות הסימפטומים ניתן להשתמש במזון זה לתקופה בלתי מוגבלת.

מידע נוסף על מזון לכלבים ניתן למצוא במאמרים שלנו בנושאים 'מזון לגורים צעירים', 'מזון לכלבים – מה מותר ומה אסור', 'מזון צמחוני לכלבים', 'מזון דנטלי לכלבים' ו'מתכונים לכלבים שהכלב שלכם פשוט לא יפסיק לאכול'.

כמה עולה מזון רפואי לכלבים?

כפי שכבר ציינו קודם לכן, ישנו מספר רב של סוגי מזון רפואי לכלבים כשלכל אחד ואחד מהם המאפיינים האישיים שלו וביניהם, איך לא, העלות הכוללת שלו.

לדוגמא, סוגי מזון שמצריכים הכנה ספציפית ומדויקת כמו שקיי מזון ללא גלוטן, ככל הנראה יהיו יקרים הרבה יותר משקיי אוכל רגילים (לערך פי 3-4), בעוד סוגי מזון אחרים כמו מרכיבי מזון לצורך דיאטה\השמנה ייהנו ממחירים 'רגילים'.

הקפידו לנהוג כלפי חברכם ההולך על ארבע בצורה ראויה באופן שוטף ובכך למעשה תמנעו מהוצאות לא רציונליות מיותרות ויתרה מכך – תרוויחו בעל חיים בריא ושמח.

מזון רפואי לכלבים
בעל חיים בריא ושמח.

מה היתרונות של מזון רפואי לכלבים?

מזון רפואי לכלבים עלול להקל ולשמור על פונקציות הכרחיות מסוימות ומבנים חשובים בגופו של הכלב. באמצעות מזון רפואי ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי המזון מתמקד אך ורק בשמירה על מערכות הגוף השונות, תוך שמירה על סיפוק החומרים המזינים החיוניים לגופו של הכלב כמובן.

מאחר והבריאות של כלבכם קשורה ישירות לסוג התזונה אותו הוא מקבל, סיפוק מזון רפואי אשר נוסח במיוחד לכלבים בעלי סימפטומים זהים לשלו, תיחשב כשהשקעה מצוינת להמשך אשר תתרום רבות לרמת איכות החיים שלו.

מקווים שהמידע ששיתפנו אתכם היה רלוונטי עבורכם – נשמח לשמוע במידה וכן.

זקוקים לייעוץ נוסף? שאלה שמעניינת אתכם? מוזמנים להשאיר שאלה בדף השאלות ותשובות שלנו והמומחים שלנו יענו לכם או לפנות אלינו בטלפון 3647* או לוואטסאפ.

כתבות נוספות

חתול בריטי קצר השיער
כך תהפכו את המרפסת למותאמת לכלבים
מזון צמחוני לכלבים – תחליף ראוי או לא?
איך לגדל אוגר סורי?  

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן