משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

דלמטיים: לא רק כלבים וגנבים

תוכן עניינים

אם תשאלו כל אדם מעל גיל 20 בערך, מהי האסוציאציה הראשונה שעולה לו/לה לראש כשהם חושבים על כלב דלמטי, הם ככל הנראה יזכירו את הסרט המוכר של דיסני על כלבים וגנבים. סביר להניח שגם את הנבלת המפורסת קרואלה דה-ויל. 

ואכן, הסרטים של דיסני הפכו את הדלמטים למפורסמים ביותר ואף למבוקשים למדי לאימוץ ברחבי כל העולם. אך עם כל הכבוד אליהם, הדלמטי הוא כלב נהדר לגידול בפני עצמו. אם אתם שוקלים לאמץ דלמטי חמוד בקרוב או אפילו סתם מתעניינים בגזע הכלבים, הנה כל מה שמעניין לדעת לגביהם. 

ההיסטוריה של הכלבים הדלמטיים

מקורם של הדלמטיים הוא בקרואטיה במחוז ההיסטורי שהיה קרוי בשם דלמטיה. המידע הראשון הכתוב על הדלמטיים הוא משנת 1375. בשלהי המאה (סביב שנת 1800), החל תור הזהב של הכלבים הדלמטיים באירופה. אצילים ומכובדים נהגו להסתובב איתם כבני לוויה ושמירה (במיוחד בזמן רכיבה על סוסים). הם נחשבו ונחשבים עד היום לכלבי ציד מוצלחים במיוחד. עם זאת, אין ספק שתור הזהב של הדלמטיים בעידן שלנו החל עם יציאת הסרט המדובר על ״כלבים וגנבים״. הפופולריות הרבה שלו העלתה את קרנם של הכלבים הדלמטיים ויותר ויותר אנשים בעולם המערבי ביקשו לאמץ כלב דלמטי בעצמם. בימינו נראה כי הביקוש התאזן, אך עדיין מדובר על כלבים אהובים. הנחשבים לבני לוויה טובים ולכלבים נאמנים שגם מתאימים בהחלט למשפחות עם ילדים. 

כלבים דלמטיים – תכונות מובילות

נתחיל בפרט טריוויה מעניין – הכלבים הדלמטיים נולדים לבנים לחלוטין. ככל שעובר הזמן הם מתמלאים ביותר ויותר כתמים שחורים. על אף שקצב הופעת הכתמים מאט לאחר הבגרות המינית, הכתמים לא מפסיקים להופיע לעולם. 

כלבים דלמטים
כלבים דלמטים

הדלמטיים הם כלבים חכמים, מהירים ופעלתנים ביותר ורבים תופסים אותם כחסרי שקט ודומיננטיים, לעיתים יתר על המידה. הם קשורים במיוחד לבני אדם וללא זמן בקרבת אנשים כלבים דלמטיים יכולים להיכנס לדיכאון. הם אוהבים מאד ילדים, אך לרוב לא מעריכים את את גודלם וכוחם כראוי. לפעמים עשויים להיות מעט אגרסיביים איתם מתוך משחק. הם אוהבים לרדוף אחרי מכוניות ולכן חשוב לשמור עליהם היטב בקרבת כבישים ומכוניות. 

טיפול בכלבים דלמטיים

בריאות: לרוב מדובר בכלבים בריאים, אך כמו כל זן אחר, גם לדלמטיים יש בעיות רפואיות נפוצות. חירשות היא תופעה נפוצה ביותר אצל דלמטיים. כשמדובר על חירשות באוזן אחת זה לא ממש משפיע על היומיום שלכם איתו. חירשות בשתי האוזניים לעומת זאת זה כבר מצב מורכב יותר ויש לקחת זאת בחשבון. בעיה רפואית נפוצה גם כן אצל דלמטיים היא אבנים בכליות. 

טיפוח: הפרווה של הדלמטיים היא קצרה ולא מצריכה טיפוח רציני מדי וזהו כמובן יתרון גדול. מומלץ להבריש את הפרווה פעם בשבוע כדי להפחית נשירה ולהקפיד על מקלחת פעם בחודש. את הציפורניים רצוי לגזוז פעם בחודש. בגלל הנטייה של האוזניים של כלבים דלמטיים להישמט, מומלץ לבדוק אותן באופן קבוע אצל הוטרינר. 

פעילות גופנית: כלבים דלמטיים זקוקים לפעילות גופנית על בסיס קבוע כדי להיות בריאים ומאושרים. ריצה ומשחקים אחרי כדור, הצטרפות לפעילויות ספורטיביות של הבעלים,כגון רכיבה על אופניים וריצה, הליכות ארוכות בחיק הטבע. כל אלו הם רעיונות נהדרים שהדלמטיים מאד יעריכו. חשוב להקפיד על הדבר במיוחד כי ללא פעילות גופנית מספקת דלמטיים עשויים להיכנס לסטרס ולדיכאון. 

חינוך: חשוב מאד לחשוף את גורי הדלמטיים לסיטואציות שונות כבר מגיל צעיר. ככל שהם יהיו חשופים ליותר סיטואציות שונות (ולפעמים לא נעימות). כך החיים הבוגרים שלהם יהיו קלים ונעימים יותר וכך גם החיים שלכם הבעלים. הקפידו על חיזוקים חיוביים וחשפו את הדלמטי שלכם לעולם כבר מהיותו גור קטן. 

תזונה: מותגי אוכל לכלבים מובילים וסוגים המותאמים לגילו של הכלב (גור, בוגר או מבוגר) בהחלט יספקו את הצרכים התזונתיים של הדלמטי שלכם. מומלץ לפנק בחטיפים לכלבים בריאים מפעם לפעם, אבל לא בכמות גדולה. רצוי להימנע משאריות המזון שלנו ואם כבר הולכים על זה אז חשוב ללמוד אילו סוגי מזון מותר לתת ואיזה ממש לא. 

 רוצים לדעת עוד על כלבים דלמטיים? צריכים עזרה עם אוכל או ציוד לכלבים שלכם? צרו קשר ונשמח לעזור!

כתבות נוספות

רועה אנטולי (Karabash)
סן ברנרד
הריון כלבים – המדריך המושלם, שבוע אחר שבוע
חיסון מרובע לחתולים: מפני אילו מחלות הוא מגן ומתי צריך לעשות אותו?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן