משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אלסקן מלמוט-כל מה שרציתם לדעת

תוכן עניינים

איתן, עוצמתי, חברותי ונאמן. אם הייתם מבקשים מאיתנו לתאר את גזע הכלבים אלסקן מלמוט בארבע מילים, היינו בוחרים במילים האלו בלי ספק. מדובר באחד מזני הכלבים העתיקים בעולם וכזה שלא השתנה באופן משמעותי בחלוף השנים. אם אתם שוקלים לאמץ כלב מהזן הזה, דעו שעל אף כי מדובר בכלבים אינטליגנטיים וחברותיים. הם לא תמיד קלים לגידול ודורשים לא מעט הוצאת אנרגיה ויחס.

בואו נדבר עוד קצת על הזמן המיוחד ועל הדרישות לגידול שלו. אם אתם לקראת אימוץ, תוכלו לפנות אלינו בכל שלב ואנו נשמח לסייע ולכוון אתכם למזון לכלבים או ציוד לכלבים , להם תידרשו בהתחלה. 

על כלבי אלסקן מלמוט

על פי ההגדרה הוא כלב עבודה. חלק מהפרטים מגיעים לגדלים ומשקלים מרשימים בהחלט. תוחלת החיים הממוצעת של הכלבים היא בין 12 ל-15 שנה. אחד המיתוסים הגדולים לגבי הכלבים האלו הוא שמדובר על כלבים שהם בחלקם זאבים. אך על אף המראה שלהם שבהחלט מזכיר את החיה הפראית. מדובר על כלבים מבויתים לחלוטין (כלומר, כל הכלבים הם קרובי משפחה של הזאבים, אך מדובר על זן מבוית כבר במשך מאות שנים ויותר). 

כלבי אלסקן מלמוט הם כלבים חזקים ביותר, מלאי אנרגיה, עיקשים ואינטליגנטיים. הם שימשו במקור לסחיבת מזחלות גדולות וכבדות וכן לציד של כלבי ים ואפילו דובי קוטב. כיום הם כלבי לוויה מעולים לספורטאים העוסקים בספורט מקצועי לרבות גלישה וריצה ואפילו שחייה. הם שובבים ביותר ואם אתם מגדלים כלב כזה אז כדאי לנטרל את הגישה לפח במטבח. בנוסף מדובר על כלבים שרואים חבר בכל אדם פחות או יותר. לכן הם לא ממש אידיאליים בתור כלבי שמירה. כלבי אלסקן מלמוט פורחים בסיטואציות בהן יש להם הרבה מקום לרוץ ולפרוק אנרגיה. אם הם משתעממים לעומת זאת, הם לחלוטין יביעו זאת בצורה ברורה. ככל הנראה יגרמו לנזקים לא קטנים בבית. בגלל האופי העצמאי והעקשני שלהם הם הרבה פעמים מתויגים כטיפשים. אך עם אילוף וחינוך נכון אפשר לראות בקלות עד כמה מדובר על כלבים נבונים. 

נקודות למחשבה:

  • לא מומלץ לאמץ אם זהו הכלב הראשון שלכם. האינטליגנציה והעקשות עשויים להיות קצת יותר מדי למי שלא גידל כלב מימיו. 
  • כלבי אלסקן מלמוט שואפים לעמוד בראש הלהקה שלהם (דהיינו בראש המשפחה שבה הם חיים). לכן צריך להציב להם גבולות. חשוב לוודא שכל דיירי הבית מודעים לכך וערוכים לאתגר שבעניין. 
  • כלבי אלסקן מלמוט אוהבים במיוחד לחפור. תהיו מוכנים לזה אם הם אמורים לבלות זמן בחצר ואם יש לכם גדר אז חשוב מאד לקבע אותה עם בטון או באופן אחר, אחרת הם כנראה יחפרו מתחתיה. 
  • אם מתחילים בהיכרות מגיל צעיר, כלבי אלסקן מלמוט יכולים להסתדר בקלות עם כלבים אחרים ואפילו עם חתולים. 
  • למלמוטים יצר ציד מפותח במיוחד. ללא חינוך נכון מגיל צעיר הם עשויים לנסות ולצוד בעלי חיים שונים בתור תחביב (ציפורים, חתולים, אפילו כלבים קטנים לפעמים). לכן, אם אתם מחליטים לאמץ גור עליכם לוודא שאתם מחנכים אותו כראוי. 
  • כלבי אלסקן מלמוט הם לא ממש נבחנים. במקום זה הם מתקשרים עם הבעלים שלהם דרך סוג של יללות. 
  • כלבי אלסקן מלמוט משירים לא מעט שיער. חשוב מאד להבריש את הפרווה שלהם על בסיס קבוע, רצוי לא פחות מפעמיים בשבוע כדי להפחית את התופעה. ובכל זאת, עליכם להתכונן ללא מעט פרווה בכל מקום. 

טיפול בכלבי אלסקן מלמוט

  • מזון: כלבי אלסקן מלמוט זקוקים לאוכל לכלבים איכותי, המותאם לזני כלבים גדולים. חשוב לבחור במזון עם מקור חלבון איכותי ומוכר אחד בלבד.
  • טיפוח: כאמור – הברשה דו שבועית זה המינימום הנדרש. מומלץ להקפיד גם על מקלחת פעם בחודש, ניקוי השיניים וגיזום של הציפורניים מפעם לפעם. באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרי טיפוח לכלבים .
  • חינוך ואילוף: חובה מגיל צעיר ובמידת הצורך מומלץ להיעזר במאלף מקצועי. ללא חינוך מתאים כלבי אלסקן מלמוט עשויים להיות פראיים ואפילו מסוכנים. 

אז, מוכנים לאתגר? מי שאכן מוכן ויכול/רוצה לגדל כלבי אלסקן מלמוט, יזכה בחברים טובים ונאמנים שמתאימים בהחלט גם במשפחות עם ילדים. מכאן, כל מה שנשאר זה להצטייד במזון ובציוד הנדרש. צרו קשר בהקדם ונשמח לעזור!

כתבות נוספות

המדריך המלא לפענוח שפת גוף חתולים: טיפים, כלים ותרגילים
היתרונות של התנדבות עם כלבים
בומביי
פיטבול רד נאוז

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן