משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלבי נחייה- האור של לקויי ראייה

תוכן עניינים

אתם רואים אותם לא מעט בזמן פעולה ושומעים על עבודת הקודש שהם עושים עם אלו שזקוקים לעזרתם. אך מה אתם באמת יודעים על כלבי הנחייה? האם אתם יודעים איך מכשירים אותם? איך מייעדים כל כלב לתפקיד שמתאים לו? ומתי בכלל החלו להיעזר בכלבים לטובת אנשים עם מוגבלויות שונות? 

מיד נענה על כל השאלות המעניינות האלו, לא לפני שנזכיר שאם התמזל מזלכם לגדל גור כלבי נחייה או כלב טיפולי. אתם מוזמנים להיעזר בנו ולרכוש אוכל איכותי לכלבים עבורו. כמו כן ציוד לכלבים משלים במחירים הטובים ביותר בשוק ובמשלוחים מהירים לכל חלקי הארץ. תרגישו חופשי ליצור קשר ולהתייעץ!

מהו כלב נחייה?

כלב שנועד לסייע לאנשים עם לקויות שונות. הסוג הנפוץ ביותר של כלבי נחייה הם כלבים המסייעים בנגישות לאנשים הסובלים מלקויות ראייה ובפרט מעיוורון מוחלט. הם נבחרים לרוב על פי הגזע שלהם והבחירה היא בדרך כלל בגזעים שקטים וחזקים כמו לברדור, גולדן רטריבר, בורדר קולי, רועה גרמני וכו׳, ולעיתים גם בכלבים מעורבים, לרוב מהסוגים האלו. 

ההיסטוריה של כלבי הנחייה

אחד האזכורים הכתובים הראשונים לכלבי נחייה מופיע בספר ״עקדת יצחק״ של הרב יצחק עראמה מהמחצית השנייה של המאה ה-15. האימון הסדיר הראשון של כלבים אלה החל בתקופת מלחמת העולם הראשונה. עם פתיחת בית הספר הראשון לאילוף כלבי נחייה בניו ג׳רזי. כאן אצלנו בישראל הוקם בית הספר הראשון בשנת 1953 על ידי ד״ר רודולפינה מנצל בקריית חיים. הוא פעל עד לתחילת שנות השבעים. השימוש הנרחב הראשון בכלבי נחייה בארץ היה לאחר מלחמת העצמאות. אז הוצמדו כלבי נחייה אל נכי מלחמת העצמאות.  

תהליך ההכשרה של כלבי נחייה

בבתי הספר השונים בארץ ובעולם מפתחים בדרך כלל גרעין רבייה. זאת כדי להביא באופן סדיר גורים חדשים לעולם שעונים לדרישות מבחינת תכונות האופי והמצב הבריאותי. בין גיל שישה שבועות לחודשיים, נמסרים הגורים למשפחות אומנות. הן מקבלות הדרכה מבתי הספר לגבי הכשרת הכלב, שם הוא יבלה במשך שנה אחת. בתקופה הזו נחשפים הכלבים לחיי היומיום של בני האדם ולגירויים הסביבתיים איתם יתמודדו בעתיד. לרבות מקומות הומי אדם, סביבה עם מגוון ריחות שונים, מקומות עם מדרגות וקשיי נגישות ועוד. כלבי הנחייה ילמדו בזמן התהליך מיומניות חשובות הליכה משמאל לאדם המוליך או הליכה בקו ישר במרכז המדרכה. 

בתום שנת ההכשרה חוזרים הכלבים לבית הספר ועוברים הערכה פיזית והתנהגותית מקיפה. הכלבים שעברו את התכנית בהצלחה יוקצו לאנשים עם מוגבלויות שונות. אלו שלא נמצאו מתאימים יוחזרו אל משפחות האומנה או אל בתים מאמצים אחרים. כשמדובר על עיוורים, רגע לפני שמתחילים את החיים המשותפים יחד, עוברים הבעלים והכלבים הכשרה משותפת בתנאי פנימייה. כן מקבלים תמיכה מבית הספר גם בחודשים הראשונים לחיים יחד. 

כלבי שירות – לא רק ללקויי ראייה

המושג כלבי נחייה מתייחס לכלבים המסייעים לאנשים עם ליקויי ראייה בהגעה ממקום למקום. כלבים המסייעים לאנשים עם מגבלות אחרות נקראים כלבי שירות.

סוגים שונים של כלבי שירות המסייעים במגוון סיטואציות שונות:

  • כלבים המסייעים לסובלים מהתקפי אפילפסיה ומונעים נזק עצמי מאלו שחווים התקף. 
  • מסייעים לאנשים עם תנועת ידיים וגב מוגבלת ומסייעים בהרמה והבאה של חפצים. 
  • כלבים המסייעים לבני אדם על הקשת האוטיסטית ומסמנים לסביבה כאשר הם מתרחקים מבני המשפחה שלהם. 
  • כלבים שיודעים להרגיע אנשים שסובלים מפוסט טראומה והתקפי חרדה. 

האם אוכל לאמץ כלב נחייה לעתיד לתכנית ההכשרה?

בהחלט – העמותות בישראל נעזרות כאמור במשפחות לתהליך ההכשרה של הגור. בדרך כלל צריך לענות על פרמטרים מסוימים. לרוב הביקוש גדול יותר מההיצע, אבל זה בהחלט אפשרי. משפחות בהם ילדים עם צרכים מיוחדים יוכלו לאמץ כלב שלא עבר את תהליך ההכשרה שלו. ניתן לאמץ גם כלבים גימלאים שסיימו את תפקידם בתור כלבי נחייה. 

האימוץ לתקופת ההכשרה הוא בהתנדבות, אך העמותות השונות מכסות את הוצאות הגידול של הכלבים. 

כלבים אלה מסייעים לאלפי ישראלים מדי שנה, אם יש לכם רצון והזדמנות לקחת חלק בתהליך המיוחד הזה. אנחנו אומרים שלגמרי שווה ללכת על זה!

כתבות נוספות

איך ללכוד מכרסמים שמהווים מטרד בשיטות הומאניות?
קורניש רקס (Cornish Rex)
משנה מקום, משנה מזל: טיפים מנצחים למעבר דירה עם כלב או חתול
יערות נורווגי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן