משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלבים וחתולים – וגר זאב עם כבש

תוכן עניינים

כלבים וחתולים, משחר העולם, מצטיירים באופן טבעי כאויבים מושבעים שאין באפשרותם לחיות יחדיו. אז נכון שכלבים וחתולים שונים מאוד באופיים ובדפוס התנהגותם אך אין זה אומר שכל קשר בינם לבין לחיות בשותפות מנותק מן המציאות. ממש לא!

כלבים וחתולים שגדלים בסביבה חיובית, אוהבת ומעודדת – מסתדרים מצוין ביניהם ללא כל הפרעה. את האחד (הכלב) מעניין בעיקר השטח הטריטוריאלי שלו בעוד השני (החתול), הוא יצור מבוהל שמופתע בקלות.

אם היינו מדברים על שני בני אדם עם דפוסי התנהגות זהים לאלה שהזכרנו קודם לכן, המחשבה האחרונה הייתה על מלחמה בין השניים – אולי אפילו על ההפך הגמור, על שיתוף פעולה לקידום מטרותיהם האישיות. היינו אומרים שזה נשמע אפילו די פשוט ליצור בין שניים שכאלה הרמוניה. אם ככה – בואו נתחיל.

התאמה אישית בין כלבים וחתולים

חשוב להבין שלפני שבכלל חשבנו על לאמץ כלבים וחתולים ביחד באותה הסביבה, צריך לנתח את כל אחד מהם בכדי להבין אם אכן מדובר בדבר בר ביצוע – יש לבדוק את רמת האנרגיה של כל אחד מהם ולהתחשב בגילם. בדיוק כפי שנדיר יותר לראות ילד צעיר חובר לאדם מבוגר (קשר חברי בלבד), כך גם בחיבור בין כלבים לחתולים.

ניתוח אופי
ניתוח אופי מלא לכל אחד מהם.

במידה ובסופו של דבר אכן החלטתם לאמץ כלב וחתול יחדיו אך נתקלתם בבעיות בין השניים, הזמינו בעל מקצוע שיגדיר מרחב מחייה לכל אחד מהם בנפרד, בתקווה שבעתיד היחסים בין השניים יהפכו לטובים יותר. זכרו שברמת העיקרון אתם הם הבעלים הבלעדיים של השניים ומה שתציגו ותלמדו אותם, יהיה תקף לגבי היחסים שבסביבתכם.

אילוף הכלב

על מנת שתוכלו להתקיים בשקט ובשלום עם הכלבים והחתולים שלכם – אמנו את הכלב שלכם לשלוט בדחפים ובעיקר בכעסים שלו, כפי שפרסמנו במאמר על אילוף כלבים ב-5 שלבים פשוטים.

הדרך הטובה ביותר לבדוק מה מצב 'העצבים' של הכלב שלכם, בטח בכל מה שקשור ליחסי כלבים-חתולים, היא ללכת איתו ברחוב ופשוט לשים לב איך הוא מגיב לחתולים ככלל. נכון, אמנם הדבר שונה מחתול שנמצא 'אצלו' בבית בסביבה הפרטית שלו, אך זו בהחלט אינדיקציה להבין אם אכן הבעיה היא אצלו או אצל החתול או אולי אפילו אצל שניהם.

דרך נוספת היא פשוט לאלף את הכלב לדחות סיפוקים באמצעות תרגילים בהם אתם מניחים צעצועממתק כמטר מהכלב וכל שעליו לעשות הוא להישאר במקום מבלי לזוז עד לאישור שלכם כמובן. אין זה אומר שרק הכלב יכול להוות בעיה בקשר הנ"ל אך לרוב הוא יהיה זה שיוצר את הממשק הראשוני.

במידה ואתם אינכם סומכים על עצמכם ועל כושר האילוף שלכם, תמיד תוכלו למצוא מאלפים לכלבים סמוך לביתכם אשר יקלו עליכם את התהליך באופן משמעותי.

כלבים וחתולים זקוקים ל'מרחבים בטוחים'

טרם הכנסתם כלב לביתכם, אפשרו לחתול לטייל ברחבי הבית ולבחור את ה'מרחבים הבטוחים' מבחינתו בעצמו בלבד. לאחר מכן הכניסו את הכלב ותמנעו ממנו, בטח בתור התחלה, את ההגעה לאותם מרחבים בהם בחר החתול ובכך תבהירו לשניים את החלוקה שביניהם. מאחר וחתולים אוהבים לטפס לגבהים, באופן טבעי המקומות בהם ישהה החתול רוב הזמן לא יהיו נגישים מבחינתו של הכלב.

בשלב הבא, לאחר שהגדרנו מקומות קבועים לכל אחד מהם, הכניסו את עמדת הצרכים של החתול ושימו אותה באזור שלו כמובן. בפעמים הראשונות יש להקפיד על כך שהכלב לא מתקרב כלל לעמדת הצרכים של החתול, קל וחומר בעת עשיית הצרכים שלו – חתול, בדומה לכלב, חייב להרגיש מוגן ובטוח באופן אבסולוטי בעת עשיית הצרכים שלו. מידע נוסף על כך ניתן למצוא במאמרים שהכנו בנושאים 'חול לחתולים – כל מה שחשוב וצריך לדעת' ו'גורי חתולים – 10 טיפים לגידול'.

מרחבים 'בטוחים' חתולים
דאגו למרחבים 'בטוחים' לחתול.

לכלבים יש נטייה לאכול צואה של חתולים ולכן לא מומלץ לתת לכלב גישה כלל וכלל לעמדת הצרכים שלו. דבר נוסף וחשוב לא פחות שיש לשים לב אליו, הוא שהעמדה לצרכים חייבת להיות במרחב פתוח ולא בפינת החדר – כך החתול לעולם לא יידחק לפינה במצב של תרחיש גרוע בין השניים או בכלל.

אימון הכלב – פיזית ומנטלית

'רוב האנשים מאמנים את הכלבים שלהם בערך כ-20% מהזמן האידיאלי אותו הם צריכים לקבל', מסבירה זואי סאנדור, אחת המאלפות המוכרות יותר בעולם. 'זה נורא חשוב שהכלבים יוציאו את מירב האנרגיה שלהם במקום אחר ניטרלי (לא בבית) – רק ככה הם באמת יוכלו להישאר רגועים ואדישים כשהם בסביבת חתולים.'

בנוסף, כלבים צריכים גירוי שיגרום להם לבצעלא לבצע פעולה מסוימת. הקפידו לקחת אתכם צעצוע או כל חפץ אחר שהכלב שלכם מגיב אליו ואמנו אותו במהלך הטיול באמצעות פקודות 'מרגיעות' כמו 'שב', 'לא לזוז' וכו'. במקום סתם לטייל עם הכלב ולא להשיג דבר בעצם – עצרו כל כמה מטרים וחיזרו על הפקודות אותן תרצו ללמד אותו.

תשברו שיגרה ותשנו את המסלול מפעם לפעם או אפילו את קצב ההליכה – כך אתם בעצם מלמדים את הכלב שלכם להגיב אל הפקודות שלכם בכל זמן ובכל מצב', מוסיפה זואי. כמו כן ניתן לשאוב מידע ורעיונות נוספים על אימון כלבים מהמאמרים שהכנו בנושאים חופי כלבים וגינות כלבים.

במידה ואין לכם זמן עודף להשקיע על מנת ליצור גרף התקדמות אצל כלב, מומלץ לפנות לחיות החיות שלכם או אפילו לאחד הפנסיונים שנמצאים בקרבתכם בכדי להפוך את התהליך לפשוט ויעיל הרבה יותר.

כלבים וחתולים זקוקים להיכרות עם הסביבה לפני המפגש עצמו

לא מעט אנשי מקצוע, מהטובים בעולם, וביניהם ג'קסון גלקסי, כותב הספר 'Total Cat Mojo', ממליצים על עריכת היכרות קודם כל בין ההולכים על 4 לבין הסביבה של השני טרם הם בכלל נפגשו.

כך למעשה כאשר כל אחד מהשניים מגיע לסביבה האחרת, הוא מרחרח ולומד לא מעט פרטים על דפוס ההתנהגות ואופיו של השני – מה שעלול להקל משמעותית את ההיכרות הראשונית שלהם.

היכרות ראשונית
כלבים וחתולים – ערכו היכרות בין השניים לבין סביבתו של השני לפני שתפגישו ביניהם.

חשוב לזכור להרחיק את בעל החיים שמתגורר בסביבה אליה הכנסתם 'גורם זר' שמא הוא לא יפרש זאת כפלישה לשטח הטריטוריאלי שלו או גרוע מכך – כגירוש.

יש לתכנן בקפידה מופתית את המפגש הראשון בין כלבים לחתולים

 בדיוק כמו בני אדם, כך גם לכלבים ולחתולים יש למעשה הזדמנות אחת 'ליצור רושם ראשוני טוב'. למרבה המזל, שניהם אוהבים אוכל – מידע שאפשר להשתמש בו כדי ליצור 'נושאים משותפים' ביניהם. מיזגו לכל אחד מהם את מנת האוכל שלו ומקמו את קערות האוכל צמוד לדלת כך שהדלת מפרידה ביניהם כשהיא סגורה. קראו לשניהם ודאגו שהם מגיעים לאכול בדיוק באותו הזמן. כך ברגע שכל אחד מהם יריח את השני מבעד לדלת בעודו אוכל, הוא אוטומטית יקשר את הריח לאוכל, לדבר טוב.

פעלו בשיטה זו במשך מספר שבועות לפני שתפגישו בין השניים באופן פורמלי. מפעם לפעם, אתם תוכלו לשים לב לשיפור בהתנהגויות של כל אחד מהם כשהם מגיעים לאכול וכך תוכלו לדעת באמת מתי יש באפשרותכם להפגיש ביניהם. למען הסר ספק – קשרו את הכלב לרצועה גם בעת המפגש הראשון ובכך למעשה תבטיחו את בטחונו של החתול בכל מצב.

עמדות האכלה שונות לכלבים ולחתולים

לאחר שביצענו את השלב הקודם והשגנו את התוצאה הנדרשת, מקמו את קערות האוכל של השניים, כל אחד בסביבה מוגדרת משלו, בשתי קערות נפרדות ושונות. החתול, שידוע כחיה סקרנית, ככל הנראה ייגש גם הוא לקערת האוכל של הכלב בעודו אוכל או מסתובב קרוב – דבר שעלול ליצור מתיחות בין השניים.

אין זה אומר שהכלב שלכם 'רע' בעודו מנסה לגונן על האוכל שלו – ממש לא! תגובה זו ידועה כפעולה סופר טבעית וגם הגיונית כשחושבים על זה; אולם, בכדי למנוע את המפגשים המתוחים האלה, קבעו שעות ארוחה ברורות לשניהם ומקמו את קערות האוכל שלהם באזורים שונים ומרוחקים. למידע נוסף על מזון לכלבים, בקרו בכתבה 'מזון לכלבים – מה מותר ומה אסור'.

עמדות האכלה מרוחקות
הקפידו על עמדות האכלה מרוחקות.

כמו כן, חשוב לשים לב לנושא הצעצועים של כל אחד מהשניים. בדיוק כמו בנושא האוכל – גם כאן, החתול והכלב עלולים להיות קנאיים יתר על המידה לקניין האישי שלהם. הקפידו לבדוק בסוף כל יום, לפחות בשבועות הראשונים, שאכן הצעצועים נמצאים במקום בו הם אמורים להיות וכך תמנעו ממצבים לא נעימים בהמשך.

גידול כלבים וחתולים כבר מגיל צעיר

חיבור בין כלבים וחתולים בגיל צעיר עלול להיות קל הרבה יותר מאשר בגילאים מתקדמים יותר מהסיבה הפשוטה שאפשר 'לעצב' את אופיים בצורה יעילה וקלה הרבה יותר. בנוסף, כלבים הרבה פחות בטוחים בעצמם בשלב הזה של חייהם ולכן הם מאפשרים לחתול לתפוס את מקומו הראוי בהיררכיה המשפחתית.

אף על פי שלא אמורות לצוץ בעיות בהמשך – השתדלו לשים לב בשלבי ההתבגרות של הכלב בו הוא בעצם הופך מגור ל'עצמאי'. יש כלבים שהתהליך הנ"ל משפיע באופן משמעותי על דפוס התנהגותם! מוזמנים לצרוך מידע נוסף על כך במאמרים על גידול גורי כלבים ועל גידול גורי חתולים.

גור כלבים
גורי כלבים מאפשרים לחתולים לתפוס את מקומם בהיררכיה המשפחתית.

כפי ששמנו לב, גידול כלבים וחתולים יחדיו זו בהחלט משימה ברת ביצוע – היא אמנם לא פשוטה אך היא בהחלט שווה את זה במידה וזה אכן מה שאתם רוצים. נשמח לשמוע ממכם על שיטות הגישור בהן השתמשתם לגידול כלבים וחתולים ובנוסף לענות על כל שאלה שתרצו.

מקווים שהמידע ששיתפנו אתכם היה רלוונטי ושימושי עבורכם. ניפגש בפעם הבאה!

כתבות נוספות

מוכנים לפוליש כללי? הכירו את דג הנקאי והשירות שהוא מציע
גזזת חתולים – כל המידע, התסמינים, הסיכונים והטיפול
וירוס פרוו (parvo virus)- כל מה שבעלי כלבים צריכים לדעת
היתרונות והחסרונות של מזון טבעי לחתולים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן