משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גורי כלבים – 10 טיפים לגידול גורים

תוכן עניינים

לא מעט פעמים יצא לנו להיתקל בבעלי כלבים מתוסכלים שהרימו ידיים בכל הקשור לנושא החינוך\המשמעת של חבריהם ההולכים על ארבע, ואם לומר את האמת, ממש לא בצדק – גידול גורי כלבים במהותו אמור להיות דבר מוסיף ולא גורע, ממש לא!

לכן החלטנו להכין עבורכם מאמר ובו נשתף אתכם בעשרת הטיפים שכל בעל כלבים חייב לדעת כנגזרת מההחלטה לגדל אחד כזה. הנה הם לפניכם:

חיים מאוזנים

לפני הכל ולפני שבכלל נתחיל לדבר על גידול גורי כלבים, הכלב הוא חלק מהמשפחה שלכם ולעיתים אף חלק משמעותי ממנה. בדומה לשאר חברי המשפחה שלכם, גם לחיה המקסימה הזאת מגיע לזכות בזמן איכות אתכם! בין אם מדובר בפעילות ספורטיבית מחוץ לבית ובין אם מדובר בזמן רביצה משותפת ביחד על הספה – עד מהרה תגלו ששני הצדדים זקוקים ומשוועים לזה כאחד.

הזמן אותו תשקיעו בכלבכם, קל וחומר בשלבים הראשונים להתקשרות ביניכם, ישמש כמן מבוא לבאות. כלומר, הזמן המשותף אותו תחלקו ביחד יעצב את אופיו של כלבכם תוך שהוא מקנה לעצמו דפוס התנהגות זהה לזה שלכם.

הקפידו לשמור על איזון ועל שגרה יומיומית מסוימת ובכך תהפכו את תהליך הגידול למהנה ויעיל הרבה יותר. זכרו – גידול גורי כלבים הוא פריביליגה ולא חובה.

טיפוח הצד המנטלי

כלבים מטבעם הם יצורים שלומדים ומשתנים בהתאם לסביבה שלהם ובעיקר בהתאם לחוויות אותן הם חוו במהלך חייהם. לכן חשוב לאפשר להם לנסות ולטעות במטרה לפתח אישיות חזקה בזכות עצמם. במידה וכלבכם נתקל בקושי מסוים, אפשרו לו 'לשבור את הראש' טרם תחליטו להעניק לו עזרה כזו או אחרת.

בואו ניקח לדוגמא מצב שבו אתם מנסים לאלף את הכלב שלכם לשבת. במקום להתחיל בברירת המחדל בה אתם נדרשים לדחוף את חלקו האחורי של כלבכם כלפי מטה במטרה לגרום לו לשבת, חזרו על הפקודה פעם אחת ותנו לו כמה שניות כדי לעכל את הסיטואציה.

כמובן שאין זה אומר שעליכם להשאיר את תפקיד האילוף\חינוך לכלב עצמו, ממש לא, פשוט העדיפו לתת לכלבכם את הקרדיט המגיע לו לפחות בתחילת תהליך – אתם תידהמו לגלות לאילו תוצאות אפקטיביות ומרשימות תגיעו מהשימוש בשיטה זו כחלק מנושא גידול גורי כלבים.

הצבת גבולות

בדיוק כמו ילדים, גם כלבים זקוקים למסגרת מסוימת של כללים וקוים מנחים. לכן מומלץ לקבוע מספר חוקים ותנאים לכל הסובבים את הכלב ובכך בעצם להרגיל אותו להתנהגות מסוימת לה אתם מצפים ממנו.

גורי כלבים
גורי כלבים – בדיוק כמו ילדים.

אחת הדרכים המועדפות עלינו באופן אישי ליישום טיפ זה היא פשוט לעמוד על סף הדלת ביחד עם כלבכם תוך שהיא פתוחה כמובן, מבלי לאפשר לו לצאת החוצה ללא אישור שלכם. חשוב מאוד להקפיד על כך בשלבים הראשונים ולוודא עם כלל הסביבה שנמצאת במגע עם הכלב שהיא אכן פועלת כך.

חשוב להבין ולזכור שכל תגובה הכי קטנה וסתמית שלכם עלולה להשפיע ולמעשה להיחרט בדפוס התנהגותו של הכלב. למאמרים נוספים בנושא אילוף והצבת גבולות, אתם מוזמנים לבקר באחד מהלינקים הבאים: 'כלוב לכלב – בחירה בכלוב הנכון', 'אילוף עם מנוחי לוי' ו'אילוף כלבים ב-5 שלבים פשוטים'.

להבדיל בין החינוך ליחסים שביניכם

כפי שכבר הסברנו קודם לכן, חשוב לשמור על סטטוס קוו מסוים ביניכם לבין היצור המקסים אותו החלטתם לגדל, אך לא פחות חשוב לייצר דינמיקה אנושית בריאה ביניכם. לא כל דבר צריך להיעשות בכעס ובפיקודיות, ממש כמו עם ילדים.

הגדירו כללים לנושאים חשובים כמו בטיחות הכלב ובריאותו, אך מנגד שחקו איתו וגרמו לו להבין שאתם היא המשפחה שלו, בדיוק כמו שהוא שלכם. עד מהרה חברכם ההולך על ארבע יגבש לעצמו קווים מנחים שיגדירו לו באופן נהדר מה מותר ומה אסור, ואתם – לכם רק נשאר לקצור את הפירות להם כ"כ השתוקקתם. למידע נוסף על כך, ניתן למצוא במאמר שהכנו בנושא 'כלבים מדברים מבלי לומר מילה'.  

אחריות

אחריות היא נתיב דו סטרי ולכן אין זה מספיק רק 'לצפות' מהכלב שלך להתחנך בכוחות עצמו מבלי להניא אותו לכך. לא מעט פעמים גידול גורי כלבים מצטיירת כמשימה קשה מהסיבה הפשוטה שעל הבעלים להיות עקביים ואחראים כלפי הכלב שלהם ולרובנו 'אין' ממש זמן לכך.

במידה והחלטתם לצרף אל חיק המשפחה שלכם כלב, קחו בחשבון שעליכם להיות לצדו לאורך כל התהליך הראשוני תוך שאתם עוזרים לו לפתח אחריות משלו. אל תצפו שדברים יקרו מעצמם – זה יוביל רק לכאוס ואף לעיתם לסיום החיבור שביניכם.

ניתן להשתמש בצעצועים\חטיפים שיעזרו לזרז את תהליך הלמידה אך שלא תטעו, לא מדובר בתחליף אלא באמצעי מסייע בלבד.

מרחב פעולה

אחוז בלתי מבוטל מבעלי הכלבים מצפה מחיית המחמד שלו כבר מן ההתחלה להיות קשובה וממוקדת באופן אבסולוטי, אלא שב-99% מהמקרים זה פשוט לא קורה! אם חושבים על זה קצת לעומק, מדובר בדבר הגיוני לחלוטין – הרי אף אחד מאתנו לא באמת מצפה מתינוק\ילד בן שנתיים-שלוש להיות ממוקד כאשר הוא חשוף למגוון רחב של צעצועים או לכל אובייקט 'מושך' כזה או אחר.

בדומה לילדים קטנים, גם כלבים זקוקים לזמן ולמרחב שלהם על מנת להתנער מסקרנות כזו או אחרת אשר מטרידה את מנוחתם. אפשרו להם לעשות ככל העולה על רוחם, תוך שמירה על חוקי היסוד אותם הגדרתם כמובן, במטרה ליצור סיפוק עצמי בקרבם.

גורי כלבים
כלבים זקוקים לזמן ולמרחב שלהם.

בנוסף מומלץ לחשוף את בעל החיים שלכם לשני מצבים – במצב הראשון על הכלב להיות צמוד אליכם ללא כל חופש פעולה בעוד במצב השני עליכם לאפשר לו להגיע לכל מקום בו הוא חושק. מניסיון, אנחנו יכולים לאשר בוודאות כי הכלב התייחס לשני המצבים כשונים כשמן הסתם הוא יעדיף את המצב בו הוא היה משוחרר כתאוות נפשו.

לאחר שחשפתם בפניו את שתי האופציות, התחילו בשיטה בה הוא חופשי כרצונו. במידה והוא חורג מהכללים אשר אתם מצפים ממנו לפעול על פיהם, גרמו לו להבין שהוא טעה תוך שאתם מחזירים אותו למצב הקודם. לאחר כמה פעמים כאלה, באופן אוטומטי ובלתי נמנע, כלבכם יסגל לעצמו את הכללים אותם כ"כ רציתם להשיג. כמו כן, אתם מוזמנים לבקר במאמר שהכנו בנושא 'גינות כלבים ועל כל המשתמע מכך' על מנת לקבל מידע נוסף על כל הקשור במרחבי הפעולה של חברכם ההולך על ארבע.

פעילויות משותפות

זוהי הסיבה שלשמה למעשה התכנסו מלכתחילה, לא? שיטה זו תהפוך את היוצרות ותגרום לכל בעל כלבים מתוסכל להפוך למעריך מספר אחד של בעל החיים שלו ולהפך. לשם כך ישנן מספר הצעות לרעיונות בהם תוכלו להשתמש כגון: משחקים, הליכות מהנות, קבוצות אילוף לבעלים ולכלבים יחדיו, ספורט לכלבים וכו'.

מלבד העובדה שככל הנראה תתאהבו בפעילויות השונות ובעיקר בזמן האיכות שיצרתם לעצמכם עם כלבכם, היחסים שביניכם ישתפרו פלאים ואף ינסקו לשיאים עליהם לא חלמתם בכלל. כמו כן אתם מוזמנים לבקר במאמר שהכנו בנושא 'חרדת נטישה אצל כלבים' ולקבל מידע נוסף על כך.

הצבת רף התנהגותי לסביבה

אז לאחר שעסקנו בקשיים אשר נגזרים בעיקרם מהתנהגות ישירה של הכלב, חשוב להבין שתפקידנו בכוח חשוב לא פחות. התנהגו כראוי לכלבכם, במיוחד כאשר אתם נמצאים בסביבת אנשים אחרים מהסיבה הפשוטה שיש אנשים שיראו בהתנהגות מזלזלת פרצה להמשך שכלל הנראה תפגע קשות בכלב שלכם או בכל כלב אחר.

בנוסף, התנהלות על פי כללים מסוימים תוכיח לכלב שאתם לא 'צבועים' ושהציפיות שלכם ממנו תואמות לציפיות שלכם מעצמכם תוך עמידה בהם כמובן.

חוקים בהתאם לגיל

מלבד הכללים הנורמטיביים הבסיסיים אותם הגדרתם לכלבכם, חשוב להבין שכל שלב בהתפתחותו דורש חוקים מסוימים. לדוגמא, גור כלבים שידוע ברצונו העז לנשוך ולהרוס חפצים, לא יימצא בסביבה בה אותם אובייקטים יהיו חשופים ונגישים עבורו לעומת כלב בגיל יותר מתקדם שסיים את שלב צמיחת השיניים אשר יוכל להימצא בסביבה הנ"ל ללא כל פחד שמא הוא יהרוס משהו.

הקפידו לגלות ערנות לכלבכם במטרה להבין את רצונותיו השונים והמשתנים תוך שאתם מתאימים את הלך הרוח בסביבתו לזאת שלו.

אהבת חינם

מיותר להסביר את הסעיף האחרון שלמעשה סוגר את המאמר שלנו כיציאה מנקודת הנחה שכולנו החלטנו לצרף כלב למשפחתנו במטרה להוסיף חום ואהבה לחיינו ולא להפך. נכון שלעיתים קשה להרעיף עליו אהבה אינסופית, קל וחומר כשהוא משתובב והורס כל דבר בו הוא נתקל בדרך, אך חשוב תמיד לזכור את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי ההתקשרות שביניכם.

גורי כלבים
חום ואהבה אינסופיים.

"השתדלו להיות האדם שהכלב שלכם חושב שאתם – במיוחד כלפי הכלב שלכם עצמו".

עוד מאמר הגיע לסיומו – מקווים שהצלחנו לענות לכם על כל השאלות בנושא גידול גורי כלבים.מוזמנים להגיב למטה ואנחנו כבר נדאג לחזור אליכם. הפידבקים שלכם חשובים לנו!  

למידע נוסף בנושא, ניתן לבקר באחד המאמרים שלנו בנושאים 'גורי כלבים – מחלות שכיחות שחובה להכיר', 'כלבים ונהנים – עובדות על כלבים', 'כלבים וילדים', 'שמות לכלבים גורים', 'מה צריך לקנות לכלב חדש', 'אימוץ כלבים' ו'מזון לגורים צעירים'.

כתבות נוספות

שעלת מכלאות- על התסמינים ועל הטיפול
ראו הוזהרתם: 10 צמחים רעילים לכלבים שכדאי להרחיק מהחברים שלנו
האם הכלב שלי אוהב לשמוע מוזיקה?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן