משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אימוץ כלבים – כל מה שרציתם וצריך לדעת

תוכן עניינים

בכתבה שהכנו עבורכם נעסוק בנושא אימוץ כלבים ובכל המשתמע מכך – כל זאת לאחר שהתייעצנו עם מיטב המוחות הקשורים בתחום.

לפי 'ASPCA', בכל שנה מספר הכלבים הנטושים בעולם גדל בכ-3.3 מיליון כלבים! נתון משוגע בהתחשב בעובדה שמדובר בחברו הטוב ביותר של האדם. אז אם אתם אנשים רגישים שמבינים את מצבם האכזרי של הכלבים (האמת? אין סיבה שלא תהיו כאלה), קרוב לוודאי שגם אתם כואבים ומחפשים לשפר ולרומם אותו.

למזלנו, כפי שכבר כולנו יודעים – כשמשהו מפריע, אין דרך טובה יותר להתמודדות איתו מאשר לפעול כדי לשנות אותו. בין אם מדובר בעיקור או בסירוס ובין אם מדובר באימוץ כלב – אין בכלל ספק שיש לא מעט דרכי פעולה להתמודד עם מצב שכזה.

אז קדימה, בואו נצא לדרך!

אימוץ כלבים שכל אחד מהם, הוא עולם ומלואו

כמו אנשים, פתיתי שלג או אפילו החול על שפת הים – אין כלבים שדומים זה לזה באופן זהה לחלוטין, או כפי שקני למברטי, סגן נשיא האגודה למען החיות בארה"ב, נוהג להגיד: 'כל הכלבים שונים ומיוחדים באשר הם וכך גם כל מכוני האימוץ לכלבים בעצמם'.

כלבים שונים ומיוחדים
'כל הכלבים שונים ומיוחדים באשר הם'.

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי אותו משפט של למברטי הוא שאין סוג שמתאים לנו ספציפית, קל וחומר לא כשאנחנו מגבשים לעצמנו דעה מחוויות כאלו או אחרות של אנשים הסובבים אותנו.

לכן, במידה ואתם אכן רציניים לגבי אימוץ כלבים, הגיעו עם 'ראש פתוח' למפגש ההיכרות עם הכלבים ובכך למעשה תאפשרו אך ורק לכלבים עצמם להשפיע על כושר השיפוט שלכם – בדיוק כמו שלא תקנו חולצה שיושבת טוב על חבר שלכם, בטח ובטח מבלי למדוד אותה אפילו.

מוזמנים לבקר במאמר נוסף שהכנו בנושא 'איזה כלב מתאים לי? המדריך המושלם!' על מנת לקבל מידע רלוונטי נוסף בנושא אימוץ כלבים ועל כל המשתמע מכך.

אימוץ כלבים ממכלאות שמורות וראויות

לפני שאתם מחליטים על אימוץ כלב, חשוב להבין מנין הכלב הגיע. בין אם מדובר בעברו האישי ובין אם מדובר במתקן האימוץ בו הוא שהה עד עכשיו. תבקשו לראות את תיקו הרפואי המלא של אותו כלב כדי למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך ובעיקר כדי להבין מהם הרגלי ההתנהגות שלו והאם הם מתאימים לסביבה שלכם.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא אנשי המקצוע אשר מייאשים את אותו מתקן לאימוץ (למרות שלרוב יהיו אלה אנשים שאוהבים חיות לפחות כמוכם ואם לא אז יותר) ולראות את היחס שלהם כלפי הכלבים ככלל וכלפי הכלב אותו תרצו לאמץ בפרט. הקדישו לנושא זה מחשבה וחשיבות רבה!

אימוץ כלבים ש'חוזרים' מאימוץ

לא מעט משפחות שבחרו באימוץ כלבים לחיקם, הבינו בשלב מאוחר יותר שהם לא באמת יכולים להרשות לעצמם להחזיק כלב בבית. לפעמים זה נובע מבעיות כספיות או הומניות ולפעמים סתם מזלזול משווע מצדם של אותם אנשים נבזים שרואים אך ורק את טובתם האישית.

כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, כל כלב הוא עולם ומלואו ולכן כלב שאומץ ולאחר מכן ננטש פעם נוספת – ככל הנראה יחווה צלקת (בלא מעט מקרים היא אינה ברת טיפול אפילו) שתשפיע באופן ישיר על המשך חייו.

אותם כלבים ש'חוזרים' למתקני האימוץ, מתויגים באופן כמעט ודאי ככאלו בעלי בעיות משמעת חמורות וכך למעשה השהייה שלהם במכלאה הופכת להיות לשאלה של זמן (עד לשלב ההרדמה). לכן חשוב להבין שגם הכלבים ה'רעים' כביכול, יכולים להתאים גם לכם אם רק תנהגו כלפיהם בשיטת טיפול הנכונה והראויה להם.

צלקת משמעותית
כלב שאומץ ולאחר מכן ננטש – יצולק נפשית באופן משמעותי.

שוב, בראש ובראשונה עליכם להקדיש מחשבה אם אתם אכן מוכנים לגידול כלב בכלל ורק לאחר מכן להתפנות אל בחירת הכלב, שכפי שראינו קודם לכן יכולה להיות משימה לא קשה פחות מתהליך הגידול עצמו. חישבו על אימוץ כלבים כמו על אימוץ ילדים – אמנם אתם הם אלו שבוחרים אם לאמץ או לא אך ברגע שבחרתם, למעשה חרצתם את גורל שני הצדדים.

אימוץ כלבים דורש זמן התאקלמות

כל כלב שתחליטו לאמץ, בין אם מדובר בכלב שננטש ובין אם בגור שאתם הם הבעלים הראשונים שלו, זקוק לזמן הסתגלות במקום החדש. הגיוני, לא? במידה ולא תתנו להם את הזמן הנחוץ עבורם לתהליך ההתאקלמות תוך כדי שתכפו את עצמכם עליהם ולהפך – הכלב עלול לפתח רגשות חרדה או בושה שלפעמים הופכות גם לבלתי הפיכות.

'כלבים הם כמו בני אדם – הם מסתגלים לשינויים בדרכים שונות. יש כאלה שצריכים יום אחד להסתגל ויש כאלה שגם חודש לא יספיק להם. תנו להם את הזמן שלכם והם יעניקו לכם את הלב שלהם', מייק קאביאני.

הימנעו מ'טריגרים חרדתים' כחלק מאימוץ כלבים

טריגרים אלו הם למעשה כל מצב לא אידיאלי בלשון המעטה, בו אתם יכולים לפגוע בכלבכם ולגרום לו לחרדות כאלה או אחרות, בין אם זה כתוצאה מדבר מה שעשיתם ובין אם זה נגזר דווקא מחוסר מעש מצדכם – כל פגיעה קטנה שכזו עלולה לפתח אצל כלבכם התנהגויות חרדתיות ולא נעימות בכלל.

בהמשך לסעיף הקודם – הקפידו לתת לכלב החדש שלכם את מלוא הזמן והכלים על מנת להפוך את תהליך ההסתגלות שלו לאידיאלי ביותר.

באופן הגיוני, השלבים הראשונים בתהליך ההסתגלות בסביבה החדשה אליה הגיע הכלב, עלולים להשפיע רבות על המשך היחסים ביניכם. מומלץ לוודא קודם לכן תוך כדי חשיבה לפרטי פרטים, האם הסביבה אליה החלטתם לאמץ את הכלב אכן מתאימה (ככל המשתמע לכך) לגידול כלב.

אימוץ כלבים בעלי חרדות נטישה

בהמשך לסעיף הקודם וכפי שכבר פרסמנו במאמר העוסק בחרדות נטישה אצל כלבים, יש לקחת בחשבון שרוב הכלבים אשר שוכנים במקלטי האימוץ השונים, כלל הנראה סובלים מחרדה כזו אחרת (בעיקר מחרדות נטישה).

לכן חשוב לשים לב שבתהליך ההסתגלות של הכלב אתם 'מוכיחים' לחבר החדש שלכם שזהו ביתו החדש והבלעדי לצמיתות(!) כפי שתוכלו לקרוא במאמר שהכנו בנושא 'חרדת נטישה אצל כלבים'.

כפי שמייק קאביאני נוהג להגיד (בהתייחס לכלב כמובן): 'יכול להיות שננטשת בחיים הקודמים שלך. אולי אפילו איבדת את הבית הקודם שלך. אבל החל מהרגע – זה הבית היחידי והבלעדי לצמיתות שלך ובעיקר שלנו!'.

בית קבוע לצמיתות
דאגו להבהיר לו שזהו ביתכם הקבוע ללא תנאים.

על דרכי פעולה והתמודדות עם תופעת חרדות הנטישה בקרב כלבים תוכלו לקרוא, כפי שכבר ציינו, במאמר מרחיב ומקיף שעוסק בנושא.

אימוץ כלבים תוך הצבת 'גבולות תמרון' ברורים

יכול להיות שהכלב אותו בחרתם לאמץ, אולף בעבר והוא אפילו מתנהג בצורה טובה וראויה, אלא שאת 'חוקי הבית שלכם' הוא עדיין לא כ"כ מכיר. לכן, מומלץ להגדיר לכלב את מרחב המחייה שלו באמצעות גבולות פיזיים ברורים שימוקמו ברחבי הבית ובכך יסבירו לכלב בצורה הטובה ביותר – מה מותר ומה אסור. במידה ואתם אינכם בטוחים באיכות התוצאות שתשיגו בעצמכם, ניתן לפנות לאחד המאלפים הקרובים לביתכם על מנת להפוך את התהליך לפשוט ואפקטיבי הרבה יותר.

הרבה יותר קל להגביל את חופש הפעולה בשלבים הראשוניים מאשר לעשות זאת בהמשך. זכרו – כלבים פועלים נטו על פי הרגלים ודפוסי התנהגות שהם שואבים מן הסביבה שלהם. עוד על כך אפשר למצוא במאמרים שלנו על 'אילוף כלבים עם מנוחי לוי' ובנושא 'אילוף כלבים ב-5 שלבים'.

אימוץ כלבים לסביבה בה גדלים ילדים

'אנחנו באופן אישי תמיד ממליצים שמשפחות עם ילדים יביאו אותם למפגש הראשוני עם הכלבים', כך מספר מייק קאביאני. 'מדהים לראות את הקשרים שנוצרים ביניהם באותם רגעים'.

למרות הקשר המעורר השראה שנוצר ביניהם, חשוב להבין שמסוכן להשאיר את הילדים ללא השגחה ביחד עם הכלבים, לבטח בכל מה שקשור בתהליך הראשוני של ההיכרות\הסתגלות. הסיבה לכך היא מאחר והילדים עצמם לא מסוגלים 'להרגיש' מתי הכלב רוצה להישאר לבד וככה למעשה יכול להיווצר מצב בו ילד 'כופה' את עצמו על כלב.

זו גם הסיבה ללא מעט מקרי אלימות (בעיקר נשיכות) מצדם של הכלבים בקרב ילדים ללא השגחה. לאחר שתחלפו על שלב ההתחלה, במידה ואכן פעלתם לפי המלצתנו ונתתם לכלב את המרחב ואת הזמן שלו, הכלב והילד יהפכו באופן כמעט בלתי נמנע לחברים הכי טובים.

כמו כן, ניתן למצוא מידע נוסף על גידול ילד בסביבת כלב במאמר שהכנו בנושא 'כלבים וילדים – שילוב מושלם או נטל של ממש'.

אימוץ כלבים כחלק משליחות\מצווה

אין אדם שאימץ כלב בשלב כזה או אחר בחייו מבלי להרגיש תחושת סיפוק טובה מאין כמוה – הרי בשורה התחתונה, בואו לא נשכח שאנחנו מצילים כלב\נפש מחיים אכזריים, או יתרה מכך מהרדמה בלתי הפיכה. אין צורך להרחיב יתר על המידה בנושא מאחר ואנחנו מקווים שכולנו כאן מבינים את גודל המעשה ואת ההשלכות המדהימות שלו עלינו ועל הכלבים.

תחושת שליחות
תחושת שליחות טובה מאין כמוה.

לא בכדי כלבים נקראים 'חברם הטוב ביותר של בני האדם' וכנראה שזה גם לעולם לא ישתנה; ואם לומר את האמת – טוב שכך! כמו כן אתם מוזמנים לבקר במאגר השאלות והתשובות שלנו שעונה על הסוגיה הכה מרתקת – 'איך כלב מראה אהבה'.

מקווים שהמידע שקראתם היה שימושי עבורכם, נשמח לשמוע פידבקים וביקורות. ניפגש בפעם הבאה! עד אז זכרו – כל כלב הוא עולם ומלואו!

כתבות נוספות

למה הכלב שלי לא אוכל? (ומה אפשר לעשות עם זה)
בעיות לב בקרב חתולים
נשירה אצל כלבים – למה זה קורה והאם יש מה לעשות עם זה?
כלב רועים שלטי (Shetland Sheepdog)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן